Pallantir Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Jeg har skrudd på mange pc-er i min tid, men denne var ny! Jeg kan stort sett gjøre alt av testprogrammer, men i det øyeblikket jeg åpner IE, og den begynner å vise en side, smeller det! Totalt. Jeg har prøvd å bytte skjermkort og minne, uten resultat. Og jeg tviler egentlig på at det er prosessoren siden jeg har kjørt flere timer med Prime95 og BurnIn (den siste i 12-14 timer uten feil). Og det trenger ikke være IE på nettet, selv uten drivere og nettkontakt er det nok å åpne IE etter installasjonen, når man spør om man vil bli vist litt om XP, så låser hele greia seg. Lurer på om det kan være en sær feil i hovedkortet? Har noen en bedre idé? Bare så det er sagt, har jeg prøvd med to forskjellige skjermkort, et PCI og et PCI-E, og med to forskjellige harddisker. Men begge er riktignok SATA. Likevel tviler jeg på at det er verdt det å teste en IDE-harddisk, for jeg har prøvd flere forskjellige SATA-porter. Endret 5. mars 2008 av Pallantir Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Tja hva med å prøve å feilsøke problemet? Se her! Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Går ikke. Når jeg sier "smeller totalt", mener jeg at den låser seg. Tvert. På en brøkdel av et sekund. Uten blåskjerm, noen som helst form for krasjdump eller noe annet. Det er akkurat som om man setter den på pause. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Det står faktisk i Guiden der hvordan man feilsøker et slikt problem med Driver Verifier! Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Oops... Jeg leste bare første del, det var noen meldinger med kommentarer i mellom, så jeg trodde den var ferdig. Skal gjøre et forsøk, så får vi se. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Du kan prøve å aktiver den for noen Micrsoft driver om gangen og slikt-poenget er at den forhåpentligvis vil kræsje med en blåskjerm istedet for å henge seg. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Kom ikke så langt engang på første forsøk! I det jeg trykket på "fullfør" låste svineriet seg om igjen! Jeg får prøve en gang til, og ikke velge fullt så mange drivere. Takk for hjelpen, forresten! Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Så den kan "henge" seg uten at du kjører internet explorer også? Uansett trer ikke de innstilligene man har gjort i kraft før man restarter maskinen. Endret 5. mars 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Det er første gang den henger seg på noe annet. Jeg heller mer og mer mot maskinvarefeil på hovedkortet. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Så den låser seg hver gang du trykker fullfør på Driver Verifier? Vel det høres ut som hardware-feil ja. Du kan jo prøve å slå av avanserte minne funksjoner i BIOS. Det eneste som er rart er at hardware-feil sjelden er så konsekvente at de oppfører nøyaktig likens, altså når man gjør det samme og på akkurat samme øyeblikk. Endret 5. mars 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Ikke hver gang, nå har jeg prøvd igjen, og den låste seg ikke. Nå valgte jeg å ta alle driverne. Og så åpnet jeg IE igjen, og pc-en tok en tverr reboot. Uten å gi noen som helst form for debuginformasjon eller krasj, det var som å trykke på "svenskenkappen". Nå, etter at den har startet opp igjen og stått et par minutter (mens jeg lette etter nettverksdriveren for å få internetttilkobling) har den låst seg igjen. Total frysning, uten noe blåskjerm eller noe annet. Og jeg tror faktisk det skyldtes at jeg tok ut USB-nøkkelen jeg hadde stående baki, for den har låst seg en gang tidligere på det. Kom på det akkurat nå. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Sjekk om den klarte å skrive en Minidump i \windows\minidump\ Dagens datamaskiner er så raske at du de fleste ganger ikke rekker å se en blåskjerm. Sjekk også at den er satt opp til å generere minidumper ordentlig... (Sidevekslingsfil osv) Endret 5. mars 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg kommer ikke inn på harddisken uten at det låser seg nå. Det er ikke min PC, så jeg tror jeg gir eieren beskjed om at hovedkortet antakeligvis er ødelagt, og jeg ikke har tid til å rote mer med den. Håper den holder... Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Ok slå av innstillingene i Driver Verfier da Kjør verifier.exe Og slett eksisterende innstillinger og start på nytt. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Takk, men jeg vil heller prøve noe nytt og originalt: Installere Vista. Og så XP 64 bit. Hvis den låser seg på akkurat samme måten i de to, regner jeg med at det er en maskinvarefeil. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Jo men verifier vil "tvinge" frem blåskjermem med å kontrollere driverne nøyere enn normalt. Så du bør ikke ha aktivet Verifier med normal bruk! Men om du uansett skal formatere så spiller det vel ingen rolle uansett! Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Nettopp! Nå begynner jeg med Vista på en IDE-disk, så får vi se. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Eh...maskinvarefeil, tror jeg. Kom til "Pakker ut filer (12%)" i Vista-installasjonen (på en IDE-harddisk), så låste den seg fullstendig. Nytt forsøk, nå med andre minnebrikker, bare for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Dette begynner å bli morsomt! Hadde ikke vært like morsomt om pc-en var min, selvsagt... Nye minnebrikker (OCZ fra en hysterisk overklokket maskin, stabile som fjellet), og den stopper på 3 %. Det må jo nesten være enten prosessoren eller hovedkortet, men hvilken av dem? Det er vel bare mulig å sjekke ved å sette en annen prosessor på hovedkortet, hva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå