jack11728 Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Hei. jeg bare lurte på at hvordan man får sjekket ut hvilket socket man har? feks til kjølere Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Det er to måter å skjekke dette meget enkelt på. Den første er å finne ut hvilken prosessor du har, for så å se på f.eks. prisguide.no for å se hvilken sokkel den har Den andre er å gjøre samme prosedyre med hovedkort. Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 nei jeg mente hvilket kjøler passer til min prossesor, fordi jeg har bestilt en kjøler fra komplett.no men det tilpasser ikke til min hovedkortet Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 det fins et par muligheter her. 1: hva heter hovedkortet? 2: vis oss et bilde av sokkelen 3: som iNeo foreslo, gi oss navnet på prosessoren og gi oss link til vifta du bestilte så kan vi finne ut om de passer sammen Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Den heter ATI IPX450 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312473 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) kan du gå inn på kontrollpanelet>system og si oss hva prosessoren heter? og by the way, jeg tror at "ATI IXP450" er navnet på selve brikken det står skrevet på Hva står det mellom RAM'en og prosessoren? Endret 5. mars 2008 av khaffner Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 intel® pentium® D CPU 3.40Ghz Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 intel® pentium® D CPU 3.40Ghz den har Socket 775 så den vifta skal passe den. Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 det går ikke .. jeg skjønner ikke hvorfor. kjøleren ser ut som at den er for stor Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 For stor? Kan du beskrive problemet litt mere? Med min vifte fulgte det med ting som jeg skulle sette på hvis jeg har den og den sokkelen, slik at den passer. Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 ja, kjøleren som jeg kjøpte er ca 2mm for stor.. så jeg får ikke skru den fast til hovedkortet. og høyden passer ikke til CPU'en den er for "høy" slik at jeg ikke kan skru den fast til sokkelen Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Åååå. Da ble alt mye tydligere. Kan hende att hovedkortet ditt er av en annen formfaktor (atx, micro-atx etc) slik at viften ble laget for f.eks. atx, og du har micro-atx. De går ikke overens. Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 ah.... hvilket kjøler passer til min hovedkort da? kan du linke noen fra komplett? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Åååå. Da ble alt mye tydligere. Kan hende att hovedkortet ditt er av en annen formfaktor (atx, micro-atx etc) slik at viften ble laget for f.eks. atx, og du har micro-atx. De går ikke overens. Cpu kjølere blir laget etter Socket og ikke hvilket hovedkort man har. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Last ned CPU-Z herfra så får du opp endel info om prosessor, hovedkort minne, mm. Med navn på hovedkortet blir det enklere og finne info om det... Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Åååå. Da ble alt mye tydligere. Kan hende att hovedkortet ditt er av en annen formfaktor (atx, micro-atx etc) slik at viften ble laget for f.eks. atx, og du har micro-atx. De går ikke overens. Cpu kjølere blir laget etter Socket og ikke hvilket hovedkort man har. Ja selvfølgelig, tenke på festene i kabinettet jeg-,- Takk for rettelse. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Cpu kjølere blir laget etter Socket og ikke hvilket hovedkort man har. Jepp, men enkelte hk med passende socket kan likevel ikke bruke enkelte kjølere pga. heatpipes og kjøleribber o.l. tett til socket. Dog, dette gjelder ikke trådstarter sitt hk (som ligner et Gigabyte MicroATX-kort). Med så lite peiling som 'jack11728' har, da ville jeg overlatt til butikken å finne ei god og passende vifte (husk å kjøpe beste kjølepasta hvis det skal overklokkes... "grøss"... ). Evt. får Komplett kostnaden med å dekke fraktutg. hvis den ikke passer. Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Lastet nettopp CPU-Z.. Fant ut jeg har socket 775 LGA. Har det noe med at jeg bestilte feil kjøler? Fordi kjøleren jeg kjøpte er for "høy" (til CPU) slik at jeg ikke kan skru den fast til hovedkortet. Håper det ble ble mer forstårlig:P Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Lastet nettopp CPU-Z.. Fant ut jeg har socket 775 LGA. Har det noe med at jeg bestilte feil kjøler? Fordi kjøleren jeg kjøpte er for "høy" (til CPU) slik at jeg ikke kan skru den fast til hovedkortet. Håper det ble ble mer forstårlig:P Dette sa jeg jo lenger opp i tråden:) Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 oja.. så må man bestille kjøler som passer til spesielle socket på hovedkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå