Gå til innhold

Socket? hvordan sjekkre man hva slags socket man har?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er to måter å skjekke dette meget enkelt på.

Den første er å finne ut hvilken prosessor du har, for så å se på f.eks. prisguide.no for å se hvilken sokkel den har

Den andre er å gjøre samme prosedyre med hovedkort.

Lenke til kommentar

kan du gå inn på kontrollpanelet>system og si oss hva prosessoren heter?

og by the way, jeg tror at "ATI IXP450" er navnet på selve brikken det står skrevet på ;)

Hva står det mellom RAM'en og prosessoren?

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
Åååå. Da ble alt mye tydligere. Kan hende att hovedkortet ditt er av en annen formfaktor (atx, micro-atx etc) slik at viften ble laget for f.eks. atx, og du har micro-atx. De går ikke overens.

Cpu kjølere blir laget etter Socket og ikke hvilket hovedkort man har.

Lenke til kommentar
Åååå. Da ble alt mye tydligere. Kan hende att hovedkortet ditt er av en annen formfaktor (atx, micro-atx etc) slik at viften ble laget for f.eks. atx, og du har micro-atx. De går ikke overens.

Ja selvfølgelig, tenke på festene i kabinettet jeg-,- Takk for rettelse.

Lenke til kommentar

Jepp, men enkelte hk med passende socket kan likevel ikke bruke enkelte kjølere pga. heatpipes og kjøleribber o.l. tett til socket. Dog, dette gjelder ikke trådstarter sitt hk (som ligner et Gigabyte MicroATX-kort).

Med så lite peiling som 'jack11728' har, da ville jeg overlatt til butikken å finne ei god og passende vifte (husk å kjøpe beste kjølepasta hvis det skal overklokkes... "grøss"... ;) ). Evt. får Komplett kostnaden med å dekke fraktutg. hvis den ikke passer.

Lenke til kommentar

Lastet nettopp CPU-Z.. Fant ut jeg har socket 775 LGA. Har det noe med at jeg bestilte feil kjøler? Fordi kjøleren jeg kjøpte er for "høy" (til CPU) slik at jeg ikke kan skru den fast til hovedkortet. Håper det ble ble mer forstårlig:P

Lenke til kommentar
Lastet nettopp CPU-Z.. Fant ut jeg har socket 775 LGA. Har det noe med at jeg bestilte feil kjøler? Fordi kjøleren jeg kjøpte er for "høy" (til CPU) slik at jeg ikke kan skru den fast til hovedkortet. Håper det ble ble mer forstårlig:P

Dette sa jeg jo lenger opp i tråden:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...