Gå til innhold

Av og på-knappen på kontrolleren fungerer ikke - PS3

Anbefalte innlegg

Hei, nå vet jeg ikke om mange har hatt dette problemet. Eller om det er noe jeg gjør feil. Men vanligvis skal jo PS3en slå seg på når jeg trykker på knappen på kontrolleren. Men ingen reaksjon finner sted. Kontrolleren begynner å blinke osv, men PS3en gir ingen reaksjon.

Nå skal det sies at av og til fungerer det, men det er svært sjeldent. Finner heller ingen sammenheng for dette. Og batteriet på kontrolleren har jeg sjekket er fullt. Fullt nok ihvertfall. :)

Det å slå på maskinen "the hard way" fungerer utmerket. Kanskje en pirkesak, men det burde vel fungere? Gjorde det til å begynne med.

Noen som har erfart det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ok. Får prøve litt ditten og datten da tror jeg. Kabelen står som oftest i til meg også og jeg mener at jeg allerede har prøvd dette. Men kjørte inn nylig en update på den for et par dager siden. Har faktisk ikke tenkt på om dette har ordnet problemet. Kom bare på å opprette tråd nå siden jeg plutselig kom på problemet :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om det hjelper, men du kan jo prøve å resette håndkontrolleren også. Hvis jeg har skjønt det riktig gjøres dette ved å stikke noe inn i det minste hullet på undersiden av håndkontrolleren, det lille hullet ved siden av skruehullet.

Lenke til kommentar

Jeg plages med det samme, men i tillegg etter jeg har skrudd den på så må jeg skru ps3 av og på igjen for at kontroller skal få kontakt. Funka helt fint i starten, men dette har nå skjedd 3 ganger den siste måneden.

Lenke til kommentar

Dette høres ut som samme problemet jeg fikk med min PS3. Hos meg var det slik at både sixaxis og fjernkontroll mistet kontakt med PS3'en av og til. Det oppsto for et par tre måneder siden, og skjedde bare oftere og oftere nå i det siste. Det var akkurat som om bluetooth funskjonen i PS3'en bare slo seg av. Jeg måtte også slå av og på PS3'en på knappen frampå. Har forstått det slik at dette er et kjent problem med tidlige konsoller. Min er nå inne hos Nordisk Film. De mente på at det var en 'hardware feil'. Har enda ikke fått ny konsoll, men det er bare 2 uker siden jeg sendte den inn. Håper bare jeg får ny før påske! :thumbup:

Edit: jeg prøvde også å resette sixaxis, uten at det hjalp. Prøvde også å gjenoprette standardinnstillingene, det hjalp heller ikke.

Endret av buzo
Lenke til kommentar

jeg tror jeg har svaret! Etter det jeg har skjønt...(har ikke testet det ut men tror det er slik) er at når du drar ut kontakten i veggen til ps3'en(kanskje det skjer når du slår av bryteren bak også,det vet jeg ikke) så må du slå på med knappen på ps3 for da har de mista kontakten..men hvis du ikke drar ut kontaktet og den har stått og lyst rødt siden sist du brukte den skal det gå! Si fra om det hjalp da!:)

Lenke til kommentar
jeg tror jeg har svaret! Etter det jeg har skjønt...(har ikke testet det ut men tror det er slik) er at når du drar ut kontakten i veggen til ps3'en(kanskje det skjer når du slår av bryteren bak også,det vet jeg ikke) så må du slå på med knappen på ps3 for da har de mista kontakten..men hvis du ikke drar ut kontaktet og den har stått og lyst rødt siden sist du brukte den skal det gå! Si fra om det hjalp da!:)

Problemet kommer ikke av at man slår av ps3en med bryteren bak (etter at man har slått den av med kontrollen først) i hvertfall har ikke jeg det problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...