Tor Anders Berven Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Jeg tillot meg å redigere innlegget ditt o(O)phus: Prøv å drift litt i spillet så merker man at det ikke henger på greip. En bil med 500 hk klarer f.eks ikke å ta en "burnout". Det er jo heller ikke clutch i spillet, en merkelig avgjørelse å ta når man skal anse seg for "Den beste" simulatoren. Joa, GT er faktisk en av de mest realistiske bil spillene man får til konsoll, men det er andre spill som slår dem. Richard Burns Rally og Forza 2 er vell de som leder. Tingen er vell at de leder såpass mye at det blir totalt feil å kalle GT en simulator imo. Har ikke spilt GT5P så veldig mye men det har clutch. Fungerte for meg i allefall med G25. Og jeg er en stor fan av Richard Burns Rally, og mener dette er det eneste rallyspillet til dags dato som duger. (begynte å grine når jeg testet dirt, og det ble hevdet å være en simulator) Allikevel synes jeg GT serien har vært bra realistiske (alle til sin tid) Og godt at de har fått en kunkurrent som Forza 2 (har ikke testet 1'ern). Jeg spilte Forza 2 en stund, og synes det var kjempe bra. Men synes allikevel GT5P slår Forza 2 i følelsen jeg får av å kontrollere bilene basert på min oppfattelse av fysikken i forhold til i virkeligheten. Jeg har ikke mye erfaring bortsett fra endel råkjøring på veien, noen utforkjøringer og en god del kilometer med breisladd på vått og vinterføre i min sertifikatkarriære på 11år med BECEDE Endret 6. mars 2008 av Totte- Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Totte- : Det blir nok noen missforståelser her. Det jeg har snakket om er tidligere GT spill. Jeg snakket ikke om GT5P som jeg jo ikke har fått testet selv, så der kan jeg ikke uttale meg. Men ifølge videoer jeg ser så er det fremdeles ting jeg finner litt "rart" med tanke på hvordan bilen oppfører seg, men jeg ser da at det er blitt forbedret en god del. Lenke til kommentar
Tor Anders Berven Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Er det noe som heter GT5 og noe som heter GT5 Prolouge? Ja, eller forhåpentligvis er det noe som kommer til å hete GT5 (Gran Turismo 5). GT5 Prologue (Gran Turismo 5 Prologue) er den vi snakker om her. For oss som husker GT4 Prologue så var det faktisk endel forbedringer fra GT4P til GT4. (GT5P er en "stor" demo av GT5, som om det ikke har blitt skrevet her før...hihi) Og allerede nå har det blitt gjort mye fra GT-HD (Gran Turismo High Definition) og opp til GT5P. Totte- : Det blir nok noen missforståelser her. Det jeg har snakket om er tidligere GT spill. Jeg snakket ikke om GT5P som jeg jo ikke har fått testet selv, så der kan jeg ikke uttale meg. Men ifølge videoer jeg ser så er det fremdeles ting jeg finner litt "rart" med tanke på hvordan bilen oppfører seg, men jeg ser da at det er blitt forbedret en god del. Jada....hele diskusjonen her er basert på missforståelser, alle tror de skjønner hva den andre mener, og gjentar seg selv hele tiden. Men men.... bra å ha et sted å tømme seg litt uten at man flyr i fjeset på hverandre... ByTheWay o(O)phus: (litt OT menneh) Skal du innover på vegasnight.no, det er VM i RBR på PS2 der. Jeg hadde planer om å delta, men til min store skuffelse er RBR til PS2 utrolig skuffende når man er vant til 1600x1200 på en PC skjerm med god flyt og grafikk mot PS2 sine stakkarlsige PAL signaler. Skal vel innover dog, lyst å prøve SIMULATORENE de har satt opp (hydrauliske saker med RBR ) Endret 6. mars 2008 av Totte- Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Da fatter jeg det. Takker så mye for oppklaringen. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) ByTheWay o(O)phus: (litt OT menneh) Skal du innover på vegasnight.no, det er VM i RBR på PS2 der. Jeg hadde planer om å delta, men til min store skuffelse er RBR til PS2 utrolig skuffende når man er vant til 1600x1200 på en PC skjerm med god flyt og grafikk mot PS2 sine stakkarlsige PAL signaler. Skal vel innover dog, lyst å prøve SIMULATORENE de har satt opp (hydrauliske saker med RBR ) Hehe, regner med det er den samme simulatoren som var på The eXperience? (EDIT: Ja det er den samme. Utrolig morsomt. Særlig i rallycross hvor man hopper litt. Er utrolig kvikk de hydrauliske sylinderne. Man hopper bokstavligtalt i stolen under et løft ) Du kan jo gjette hvem som hadde beste tid i både Live for Speed og Richard Burns Rally der. Vant en DVD spiller, men siden jeg vant første dagen så kunne jeg ikke delta i konkuransen neste dag, så da vant en kamerat et 8800 Ultra kort. Litt kjipt med tanke på at jeg kjørte først av alle sammen for å "vise" deltagerne hvordan det fungerer hvor jeg tok beste tid. For å svare på spørsmålet: Nei, jeg kan ikke.. Jeg skal til oslo i morra for å sjekke en kne skade jeg fikk i fjor. Endret 6. mars 2008 av o(O)phus Lenke til kommentar
RipperSport Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Det blir jo også feil å sammenligne Richard Burns Rally med GT siden det er to helt forskjellige spill! Vet at de har rally med i GT som de kunne ha kutta ut for min del Men sammenligner man GT med lignende spill så syns jeg GT serien er noe av det mest realistiske som jeg har prøvd Har prøvd det meste av bilspill\simulator å sånt, å sier ikke at Forsza feks. er dårlig, det har jo mye bedre lyder enn GT4 å skademodell er jo pluss! Pluss at du kunne gjøre bilen din mer personlig også videre Live for Speed er jo det mest realistiske når det gjelder fysikk, friksjon osv. ingen tvil om det, men det betyr ikke at GT ikke har noe av det! Jeg kan ikke si at jeg har det like gøy med Lfs som med GT. Det som er med GT er at du kan ta familiebilen din som står i innkjørelsen din å ta med ut på bane å kjøre mot biler i samme klasse. Men er ingen andre spill som kan sammenligne med at GT4 har over 700 biler å at alle har sin egen kjøreegenskap, nå har jeg ikke prøvd alle bilene som går ann å kjøre i spillet men har kjørt nok til at jeg vet hvordan forskjellen fra en lett bil til en tung en, å forskjellen på for- bak- å firhjulsdrevne biler som jeg synes GT får fint til å simulere Håper de virkelig får fiksa det småtteriet med GT som jeg irriterte meg over da som lydene, brukt de samme siden det første snart Å at du kan lakkere bilen din når du vil å ikke bare når du kjøpte deg ny bil, var utrolig kjedelig å måtte kjøre samme løp flere ganger for å få bilen du vant i riktig farge(ja, riktig farge er viktig) :!: Skademodell hadde jo vært fint da, hadde kommet til å kjøre mer forsiktig da tror jeg, så får krysse fingrene for det=) Endret 7. mars 2008 av RipperSport Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Det blir jo også feil å sammenligne Richard Burns Rally med GT siden det er to helt forskjellige spill! Både og. Det er jo forskjellig type racing, så derfor blir det feil å sammenligne. Men for å sammenligne realisme/grad av simulering i spillene syns jeg det er ok å sammenligne. Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg vil anbefalle de som mener GT5 er det yppeste av realisme å prøve richard burns rally og Live for speed. Hvem vet, kanskje dere liker det også? :-) Mener ikke GT5 er det ypperste, men jeg vill vertfall ikke kalle det en arcade-racer heller. Prøvde LfS igår så smått, med keyboard, og jeg må si det virket veldig bra Skal finne frem rattet og pedalene i kveld, gleder meg. Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Kommer dette spillet il å bli veldig stort blandt verdens spill og bilspill da? Hvor stort liksom? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Skjønner ikke gneldringa angående skadesimulering. GT er liksom den simulatoren som ikke har det. Tror ikke det blir det samme om den får det i fremtiden, for min del. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 det virker som om hele denne diskusjonen starta pga utsagnet "the real driving simulator". jeg (og sannsynligvis de fleste andre her også) er enig i at det er litt missvisende, men det er få spill som er bedre på dette, og de selger mye dårligere. og når var det sist et spil kom ut uten en kommentar som ikke var misvisende? Ja, og det var vell egentlig hele greia. "The real driving simulator" passer rett og slett ikke til GT serien. Godt at du er enig, men det er faktisk andre som påstår at dette spillet ER "The real driving simulator" og da er det jo klart at folk som vet bedre reagerer. jeg er enig i det ja. om du vet bedre er er kanskje å ta litt i, men at du har dine meninger er helt greit. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 det virker som om hele denne diskusjonen starta pga utsagnet "the real driving simulator". jeg (og sannsynligvis de fleste andre her også) er enig i at det er litt missvisende, men det er få spill som er bedre på dette, og de selger mye dårligere. og når var det sist et spil kom ut uten en kommentar som ikke var misvisende? Ja, og det var vell egentlig hele greia. "The real driving simulator" passer rett og slett ikke til GT serien. Godt at du er enig, men det er faktisk andre som påstår at dette spillet ER "The real driving simulator" og da er det jo klart at folk som vet bedre reagerer. jeg er enig i det ja. om du vet bedre er er kanskje å ta litt i, men at du har dine meninger er helt greit. Regner da med at du har testet andre spill som faktisk da er å regnes som en racing simulator slik at din mening veier litt tyngre enn min? Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 GT4 er ikke i nærheten av LFS fysikkmessig, nei, og jeg regner nok ikke med at GT5: Prologue vil være det heller. Uansett så gleder jeg meg utrolig mye til det, og har forhåndsbestilt det for lenge siden. Jeg synes GT-serien har vært en fin mellomting med både god simulasjon og grei tilgjengelighet. Det er nok av ting som gleder meg i GT-spillene til at jeg ikke blir så skuffet på grunn av fysikken, og dashboard-kameraene i GT5: Prologue ser ut til å være helt utrolige. Nå sitter jeg her klar med en 24" LCD, PS3, og G25, og klarer nesten ikke vente til 26. mars. Her er forresten en komplett liste over biler og features i den amerikanske versjonen, som skal være lik den europeiske. Mye morsomt der, jeg ser spesielt frem til: Ferrari 512BB Ferrari F40 Aston Martin DB9 Honda NSX Type R Lancia Delta HF Integrale TVR Tuscan Speed 6. Blir interessant å høre hvordan lydene er. I GT4 hørtes de japanske bilene veldig supre ut, mens en god del andre biler var ganske svake. Jeg håper virkelig de har gjort en bra jobb her, særlig siden vi snakker om ganske særegne lyder fra både amerikanere, japanere og hissige italienere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Det er her jeg detter av lasset mht de som syns GT er topp; GT4 er ikke i nærheten av LFS fysikkmessig, nei Mye morsomt der, jeg ser spesielt frem til:Ferrari 512BB, Ferrari F40, Aston Martin DB9 ... Disse to utsagnene står i grell kontrast til hverandre etter min mening. For hva er vitsen med "ekte" biler når fysikken ikke er så god som overhodet mulig? Uten fysikken vil en ikke føle hvordan det er å kjøre disse bilene. Nah... heller da fysikken i LFS og fantasibiler som faktisk minner mer om egenskapene til orginalbilene enn GT5 og riktig navn og utseende på bilene uten simulerende fysikk. Billigere er det også. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Det er her jeg detter av lasset mht de som syns GT er topp; GT4 er ikke i nærheten av LFS fysikkmessig, nei Mye morsomt der, jeg ser spesielt frem til:Ferrari 512BB, Ferrari F40, Aston Martin DB9 ... Disse to utsagnene står i grell kontrast til hverandre etter min mening. For hva er vitsen med "ekte" biler når fysikken ikke er så god som overhodet mulig? Uten fysikken vil en ikke føle hvordan det er å kjøre disse bilene. Nah... heller da fysikken i LFS og fantasibiler som faktisk minner mer om egenskapene til orginalbilene enn GT5 og riktig navn og utseende på bilene uten simulerende fysikk. Billigere er det også. Eller hva med å BÅDE ha GT5 og LFS, slik som meg? (Når GT5 havner i postkassen da) Kan jo snu uttalelsen din litt på hodet og spørre hva som er vitsen med "ekte" fysikk når du kjører rundt i dårlig modellerte tullebiler på dårlig modellerte tullebaner, med 5 år gammel grafikk? Det er snakk om to VELDIG forskjellige spill, og jeg liker BEGGE deler. GT-serien er uansett mange hakk over NFS og slikt, om ikke på linje med LFS, dette såklart FYSIKKmessig. Visuelt sett, og som en totalopplevlelse er det veldig annerledes, og GØY! Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Eller hva med å BÅDE ha GT5 og LFS, slik som meg? (Når GT5 havner i postkassen da)Kan jo snu uttalelsen din litt på hodet og spørre hva som er vitsen med "ekte" fysikk når du kjører rundt i dårlig modellerte tullebiler på dårlig modellerte tullebaner, med 5 år gammel grafikk? Grunnen til at bilene i LFS ikke er lisensierte handler jo kun om penger. Men hvis vi ser bort ifra det at bilene ikke ser helt identiske med orginal biler så er faktisk de bilene du ser i LFS tatt i fra virkelige biler. Kjører du UF1 så har den bilen samme dreimoment, vekt, hestekrefter o.l som en morris mini f.eks. BF1 er jo da en tro kopi av en BMW formel 1 bil osv osv. Det er snakk om to VELDIG forskjellige spill, og jeg liker BEGGE deler. GT-serien er uansett mange hakk over NFS og slikt, om ikke på linje med LFS, dette såklart FYSIKKmessig. Visuelt sett, og som en totalopplevlelse er det veldig annerledes, og GØY! Det ligger helt klart underholdnings verdi i GT spillene, og GT5 vil nok ikke være et unntak. Men GT serien vil aldri kunne gi deg racing følelsen man kan få med andre ordentlige simulatorer. GT serien er liksom mer en singleplayer opplevelse hvor man trimmer bilene og gjør en karriere liksom. Morsomt en stund, men man blir lei av det også. Det er måtepå hvor gøy det er å kjøre mot en stokk dum AI konkurrent liksom. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Nå er det jo så absolutt multiplayer på GT5: Prologue. Racingfølelse handler også om det visuelle, og der er LFS ganske langt bak GT5, gitt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Racingfølelse handler også om det visuelle Nei, egentlig ikke. Det har stor betydning når du ser på, men ikke så mye når du kjører. Jeg vil heller ha optimal spillflyt (FPS) enn vakker grafikk. Nå skal grafikken pusses opp i LFS under S3, men jeg håper Scawen ikke gjør for mye. Det eneste jeg savner er "blurring" av de nære omgivelsene noe som vil bedre fartsfølelsen. Bedre oppfatning av fart gjør det lettere å treffe bremsepunkt og idealspor. Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Hva står LFS for? Hva er det som er så bra med det? O_o Endret 8. mars 2008 av PhoenixHunter Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Det er snakk om to VELDIG forskjellige spill, og jeg liker BEGGE deler. GT-serien er uansett mange hakk over NFS og slikt, om ikke på linje med LFS, dette såklart FYSIKKmessig. Visuelt sett, og som en totalopplevlelse er det veldig annerledes, og GØY! Spillene har litt forskjellige mål; LFS prøver å gjengi racing mens GT serien skal være gøy å spille. Jeg tror ikke du vil få skikkelig fysikk i GT noengang fordi det faktisk blir mindre moro for de fleste spillerene. Der er usannsynlig vanskelig å kjøre fort med f.eks en formel 1 bil. Grensen for gasspådrag er syltynn og det er svært lett å bomme på en nedbremsing. Dersom GT serien skulle innføre reéll fysikk ville spillet rett og slett blitt for vanskelig for folk som ikke spiller mye. Det å utvikle fysikken for de få som ønsket det (meg blant annet) vil ikke lønne seg økonomisk fordi det hadde kostet for mye i utviklingstid. Men syns du det er gøy å spille GT så er det fint for deg og for de som lager det. Jeg syns LFS er morsommere og da har vi det moro begge to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg