lavoll Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Det omtalte hoppet. Det ser ikkje bra ut, bilen flyr jo. Om de får på skade her, slik at bilen ikkje svever, men heller blitt satt ut av dette, så blir det bra. Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Enig i at gt serien burde hatt skademod. for leeeenge siden. Men sett bort fra skademodell, så tror jeg gt5p er det mest realistiske. Endret 6. mars 2008 av g_knap Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Jeg vet ikke hvor mange hundre timer jeg har spilt gt serien totalt. Men det jeg kan si med sikkerhet er at jeg ikke kjenner igjen utsagnene dine ang. spillet. Man kan gjøre doughnuts, man kan gjøre bournouts, man kan drifte uten bruk av brekk og hvordan hoppene blir, varierer fra bil til bil pga forskjellig vektfordeling. Snakker vi om samme spill? Erfaring fra RL... Vel jeg har kjørt bil siden '97, kjørt drosje i 7 år(ca60.000km/år + privat kjøring). Så jeg vil kunne påstå at jeg har god og bred erfaring med bilkjøring. Men ikke i de hastighetene som i gt5p Har opplevd understyring, overstyring, slipp på alle 4, vannplaning, harde nedbremsinger m.m. så jeg vet jo litt og annet om å kuske en bil. De utsagnene jeg har angående spillet er jo noe alle folk kjenner igjen, hvertfall de som virkelig har prøvd en god simulator. Drosjekjøring er vell ikke akkurat bra nok å bruke som referanse når man snakker om racing? Jeg har da kjørt mine mil med vanlig bil jeg også, men jeg trur man må prøve seg med bil på bane for å virkelig skjønne hvilke krefter som er i sving. Ikke det at jeg er noen kløpper i racing heller, men jeg har da testet litt av hvert. Ting som BMW på rudskogen, bilcross og regelrett herjing med bil samt litt motorcross erfaring har hvertfall gitt meg den erfaringen jeg trenger bak rattet for å si at GT er like mye simulator som need for speed. Morsomt spill? Ja, men en simulator? Nei. Men sett bort fra skademodell, så tror jeg gt5p er det mest realistiske. Da har jeg null tru på at du faktisk har prøvd en simulator ihvertfall. Endret 6. mars 2008 av o(O)phus Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 jeg har med vilje lat være å delta i denne diskusjonen inntil nå fordi det er mange nok som argumenterer med meninger som er ganske like mine, men etter det siste innlegget så må jeg bare si noe. greit nok at GT serien ikke er 100% simulator, men å si at det er like mye arkade som NFS blir bare idiotisk. realismen i GT serien er langt bedre enn i NFS. for meg så virker det som om du mener det er enten simulator hele veien eller ikke i det hele tatt, og det blir feil, for det er helt klart mange nivåer av realisme i bilspill. jeg har minst et par hundre timer i GT3 og GT4, og de er milevis unna Nfs sine bilspill som jeg også har spillt en god del timer. nå virker det som om du har litt peil på hva du sier, men du må innse at det finnes flere hakk enn av og på når det kommer til realisme. jeg skal ikke nekte for at GT serien ikke er superrealistisk, men det er ganske realistisk i forhold til de fleste bilspill der ute. og det selger så bra som det gjør fordi det er ganske realistisk, men ikke helt hardcore (som rfactor og LFS) og det treffer da en mye større folkemasse. det er en grunn til at folk flest ikke har hørt om rfactor og LFS. det virker som om hele denne diskusjonen starta pga utsagnet "the real driving simulator". jeg (og sannsynligvis de fleste andre her også) er enig i at det er litt missvisende, men det er få spill som er bedre på dette, og de selger mye dårligere. og når var det sist et spil kom ut uten en kommentar som ikke var misvisende? pga dette så jeg ser ikke poenget med å diskutere dette noe mer. Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Har aldri påstått at gt er en sim., men at det er det mest realistiske spillet. Begynner å bli lei av å skrive akkurat det. "Like mye sim. som NfS..." Herlig utsagn, sier vel litt om hvor mye du har spilt gt. Det faktum at du og jeg opplever det vanskelig å drifte i gt kontra NfS (for å ta din sammenligning) viser jo bare at dette er to forskjellige typer spill. Der gt er laaangt nermere RL en NfS. "Nærmt RL" er jo et relativt utsagn, og hva du legger i et slikt utsagn og hva jeg legger i det er åpenbart forskjellig. Så her kommer setningen en gang til, litt modifisert. Av de spillene som er kommet ut på konsoll, som er tilgjengelig for folk flest, så er GT5P det mest realistiske. IMO Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 jeg har med vilje lat være å delta i denne diskusjonen inntil nå fordi det er mange nok som argumenterer med meninger som er ganske like mine, men etter det siste innlegget så må jeg bare si noe. greit nok at GT serien ikke er 100% simulator, men å si at det er like mye arkade som NFS blir bare idiotisk. realismen i GT serien er langt bedre enn i NFS. Jeg skulle kanskje ha sakt NFS: Porsche som jo faktisk var ganske bra da det kom ut og som faktisk er mer simulator idag enn hva GT4 er. for meg så virker det som om du mener det er enten simulator hele veien eller ikke i det hele tatt, og det blir feil, for det er helt klart mange nivåer av realisme i bilspill. Når spillutviklerne sier at de lager den beste bilsimulatoren som er der ute så ja, da burde spillet være så nærme realismen som mulig. Noe det jo på langtnær er. Jeg kan vell si det som Alt-Ctrl sa. Det er et hån mot andre spillutviklere som virkelig lager simulatorer det å gå ut med at GT er den beste simulatoren. nå virker det som om du har litt peil på hva du sier, men du må innse at det finnes flere hakk enn av og på når det kommer til realisme. Missforstå meg rett. Jeg sier jo at spillserien er morsom og underholdene, det jeg er uenig i er realisme delen. For meg virker det som om at bilspill som ikke inneholder nitro og den slags ting straks er blitt en simulator. det virker som om hele denne diskusjonen starta pga utsagnet "the real driving simulator". jeg (og sannsynligvis de fleste andre her også) er enig i at det er litt missvisende, men det er få spill som er bedre på dette, og de selger mye dårligere. og når var det sist et spil kom ut uten en kommentar som ikke var misvisende? Ja, og det var vell egentlig hele greia. "The real driving simulator" passer rett og slett ikke til GT serien. Godt at du er enig, men det er faktisk andre som påstår at dette spillet ER "The real driving simulator" og da er det jo klart at folk som vet bedre reagerer. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Så her kommer setningen en gang til, litt modifisert.Av de spillene som er kommet ut på konsoll, som er tilgjengelig for folk flest, så er GT5P det mest realistiske. IMO Jeg kan jo rette deg litt. Når det gjelder konsoll så er det flere spill som klarer å gjengi kjørefølelsen bedre enn hva GT gjør. Spill som Richard Burns Rally og Forza 2 ligger over. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Der er ikke jeg enig igjen, altså GT5 Prologue er eneste spillet overhodet hvor jeg kan sette meg ned med H giring og clutch (Med G25 Ratt) og faktisk tenke "Shit, bilen min har ikke 500hk nei" mens jeg er ute og kjører i virkeligheten. Forza 2 er vel blant de beste av de titlene du nevnte der, spesiellt skademodellen men kjørefølelsen var ikke på høyde med GT5 Prologue syns jeg. Ihvertfall driftingen i GT5 er genialt syns jeg, man må virkelig trene flere timer for å mestre driftingen. Endret 6. mars 2008 av Avean Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Ja som jeg sa orginal i tråden her. GT5 må være forbedret en god del fra GT4 før jeg gidder bruke mine penger på spillet. Jeg har jo ikke testet det enda, jeg har kun testet GT:HD så jeg kan jo ikke si stort imot. Men det jeg så av GT5 fra videoen her gjør meg skeptisk. EDIT: Hvordan har du klart å få testet det btw Avean? Det kommer jo ikke i salg før 23.mars? Endret 6. mars 2008 av o(O)phus Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Så her kommer setningen en gang til, litt modifisert.Av de spillene som er kommet ut på konsoll, som er tilgjengelig for folk flest, så er GT5P det mest realistiske. IMO Jeg kan jo rette deg litt. Når det gjelder konsoll så er det flere spill som klarer å gjengi kjørefølelsen bedre enn hva GT gjør. Spill som Richard Burns Rally og Forza 2 ligger over. Nei du kan ikke rette meg litt. Du påstår ting om gt5p som er direkte feil, du påstår at alle kjenner igjen dine (feilaktige) påstander om gt5p, du sammenligner realismen i gt5p med NfS og du påstår at min erfaring med RL ikke er relevant. Det er ikke umulig at du har rett i at F2 og RBR er mer realistisk enn gt5p. Men jeg klarer ikke å ta deg seriøst etter diverse utsagn. Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Ja som jeg sa orginal i tråden her. GT5 må være forbedret en god del fra GT4 før jeg gidder bruke mine penger på spillet. Jeg har jo ikke testet det enda, jeg har kun testet GT:HD så jeg kan jo ikke si stort imot. Men det jeg så av GT5 fra videoen her gjør meg skeptisk. EDIT: Hvordan har du klart å få testet det btw Avean? Det kommer jo ikke i salg før 23.mars? GT5P har vært ute lenge på jp-store. Jeg har hatt japanske versjonen siden det kom ut der. Lenke til kommentar
hagenisse Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Har han sagt noe feil da? Verken GT4 eller NFS er noen simulator - altså, de er akkurat like lite simulatorer. Enten er det en simulator eller så er det ikke. At GT4 har flere realistiske elementer enn NFS er en annen ting. Der er ikke jeg enig igjen, altså GT5 Prologue er eneste spillet overhodet hvor jeg kan sette meg ned med H giring og clutch (Med G25 Ratt) og faktisk tenke "Shit, bilen min har ikke 500hk nei" mens jeg er ute og kjører i virkeligheten. Hæ?? :-) Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg ser frem til å spille GT5 Lenke til kommentar
Avean Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 hehe mente at det er noen likhetstrekk mellom når jeg kjører bil på ordentlig og i GT5 Prologue Ikke HELT likt selvsagt men enkelte likhetstrekk som er morsomt. Jeg kjører f.eks Audi TT i virkeligheten og i GT5 Prologue Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 O_O, grafikken ser nesten helt ekte ut jo. Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Har han sagt noe feil da? Verken GT4 eller NFS er noen simulator - altså, de er akkurat like lite simulatorer. Enten er det en simulator eller så er det ikke. At GT4 har flere realistiske elementer enn NFS er en annen ting. Der er ikke jeg enig igjen, altså GT5 Prologue er eneste spillet overhodet hvor jeg kan sette meg ned med H giring og clutch (Med G25 Ratt) og faktisk tenke "Shit, bilen min har ikke 500hk nei" mens jeg er ute og kjører i virkeligheten. Hæ?? :-) For N-te gang, jeg har aldri påstått at gt5p er en sim. Les tråden... GT4? Jeg har nevnt gt4 og gt3 i sammenheng med avkrefting av understående påstander. Er det derfor du trekker inn gt4? Hva som er feil: Man kan ikke drifte, man kan ikke gjøre doughnut, man kan ikke ta en burnout. Feil, feil og feil. Lenke til kommentar
hagenisse Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Ingen av oss som klager på det har prøvd GT5p, så de det der gikk på tidligere GT-spill. Hvor det stemmer også. Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Ingen av oss som klager på det har prøvd GT5p, så de det der gikk på tidligere GT-spill. Hvor det stemmer også. "Jeg får det ikke til så da får ingen andre det til heller." Merkelig å påstå at man ikke kan drifte i GT, ta f.eks. GT HD, da det er en egen drifte-modus i demoen. Jeg gir meg, jeg klarer ikke å diskutere på dette nivået. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Nei du kan ikke rette meg litt. Du påstår ting om gt5p som er direkte feil, du påstår at alle kjenner igjen dine (feilaktige) påstander om gt5p, du sammenligner realismen i gt5p med NfS og du påstår at min erfaring med RL ikke er relevant. Det er ikke umulig at du har rett i at F2 og RBR er mer realistisk enn gt5p. Men jeg klarer ikke å ta deg seriøst etter diverse utsagn. Ja, jeg gjorde en feil når jeg skrev NFS, det jeg skulle ha sakt er NFS:Porsche som faktisk var en av de bedre NFS spillene. Dog det spillet kan ikke regnes som en simulator men det kan ikke GT spillene heller. Dra på en hvilken som helst Racingsimulator hjemmeside og du vil ikke finne noen GT spill der, det kan jeg love deg. Du har fremdeles ikke svart meg heller når jeg spurte deg om hvilke andre bil simulatorer du har prøvd. Har du ikke prøvd andre spill så kan du da ikke mene eller ha en personlig mening om at GT er den beste simulatoren på konsoll. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 hehe mente at det er noen likhetstrekk mellom når jeg kjører bil på ordentlig og i GT5 Prologue Ikke HELT likt selvsagt men enkelte likhetstrekk som er morsomt. Jeg kjører f.eks Audi TT i virkeligheten og i GT5 Prologue Eide du ikke en Nissan 350z da som du hadde driftet med masse og greier på forskjellige drifting events? Eller var det bare sprøyt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg