Aasgaard Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 De hadde ganske mange i hylla på Platekompaniet (Byporten) når jeg var der tidligere i dag. Men jeg kjøpte ikke nå, venter heller noen dager og får det fra Play.com til nesten halv pris. Synes det er drøyt å betale nesten 400,- for Prologue-en. Jeg vil høfligst protestere på den leflige omgangen med ordet "Simulator". Etter din karaktristikk vil f.eks TrackMania bli en "simulator" også, noe jeg vil protestere sterkt på. En simulator må ha som mål å gjengi virkeligheten i den grad det er mulig. Dette gjelder fysisk oppførsel såvel som sanseinntrykk (visuelt, audio etc). Dersom utvikleren gjør salgsfremmende grep fordi virkeligheten ikke passer kundegruppen til produktet vil "Simulatoren" relativt fort bli et rent underholdningsprodukt (arcade game). Så du mener at en simulator ikke kan være ren underholdning? Hvis vi skal følge din logikk, kan det til enhver tid aldri finnes mer enn én simulator (det spillet som er nærmest virkeligheten). Alle andre spill er arkade i forhold. De har jo ikke gjengitt virkeligheten i den graden det er mulig. Jeg tror du skjønner at man heller ikke kan definere spill ut fra hva utvikleren har _forsøkt_ å oppnå, eller hva intensjonen bak valgene var. Et spill blir ikke nødvendigvis en god simulator bare fordi noen prøver å lage en. På en skala som spenner fra simulator til arkade, kan du selvsagt insistere på at 99% er rene arkadespill, mens 1% er simulatorer. Jeg vil (hardnakket) påstå at virkeligheten er betydelig mer nyansert, og at Gran Turismo (med flere) havner langt inne på simulatorsiden av skalaen. Det er rimelig realistiske bilspill. Selv vil jeg påstå at Forza 2 er den soleklart beste simulatoren til konsoll. Da har du ikke testet RBR. Og du har ikke testet Microsoft Flight Simulator? Det er jo to helt forskjellige spill (asfaltracing vs. rally). RBR er knall det (selvsagt har jeg det), men kanskje ikke spillet du peker på hvis noen er på jakt etter asfaltracing. Det spillet gjør seg forøverig best på PC, men det er en annen diskusjon. Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Når jeg får penga vil jeg garantert kjøpe det. håper det blir bra. GT4 var en skuffelse i forhold til GT2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg