Gå til innhold

Asus 3870. Interrupt / ingen lyd.

Anbefalte innlegg

Hallo!

Har et problem med Asus 3870 m/HDMI.

Alt er O.K bortsett fra to ting - som jeg allerede har brukt 3-4 sammenhengende dager på å løse.

Problemet er interrupt og ingen lyd over HDMI.

Interrupten kommer av en service i Enhetsbehandling som heter "High Definition Audio Controller". Denne dukker opp automatisk i sammenheng med skjermkortet.

Med denne aktivert er CPU'n på rundt 95-100% hele tiden. Dvs reinstallering av OS tar rimelig lang tid.

Har prøvd utallige ganger å reinstallere drivere (alt fra Asus, Ati, Realtek etc), både med denne servicen avinstallert, installert, aktivert og deaktivert.

I vanlig- og sikkermodus.

Vista/32 insisterer på å bruke driveren som ble lagt inn via Windows update. Hvis jeg avinstallerer den, blir den alltid tilbakestilt ved oppstart, før maskinen kommer i Windows.

Avinstallerer jeg driveren via "Enhetsbehandling" forsvinner interrupt, restarter jeg maskinen kommer det interrupt _før_ innlogging i Windows.

Da jeg installerer programvare/driver for video/lyd for kortet, skjer det egentlig ingen ting i forhold til lyd og interrupt.

Det dukker ikke opp flere lydkontroller i Enhetsbehandling og "High def.." ligger fremdeles der med samme navn.

Normalt sett skal det komme opp en sak som heter "ATI High Def...", eller "Realtek High Def...".

Har allerede integrert lydkort i HK, Realtek 97. Dette fungerer som det skal.

Skal DVI-HDMI-adapteren stå i kortet under installasjon? Har det noe å si?

Skal adapteren være "nederst", altså mot PCI-slot-delen av kortet? Eller skal ikke det ha noe å si?

Finnes det er en driver som får oppdatert "High Definition Audio Controller" som får bort interrupt og får lyd gjennom HDMI'n?

Som sagt blir "High Definition Audio Controller" automatisk installert. På noen systemer dette fungerer heter den "Microsoft UAA High Definition Audio Bus".

Og på noen systemer som den heter "Microsoft UAA High Definition Audio Bus" er det fremdeles interrupt.

Har googlet en del, ser det er en del som har problemet og heller få som har fått løst det - eller delt løsningen med andre.

Så jeg trenger hjelp!

Hva som skal være:

-tilkoblet(ikke adapter/bare adapter / adapter+hdmi tilkoblet TV)

-aktivert

-deaktivert

-installert

-avinstallert

Om ting skal skje i normal- eller sikkermodus.

Håper på at det er noen som har noe svar i forhold til denne utfordringen.

Endret av satriani85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne noen av dere ha gått i enhetsbehandling og sett etter hvilke drivere denne "ATI Function Driver for High Definition.." bruker?

Hvis du har flere ting under den samme kategorien - som ikke er det vanlige lydkortet ditt, ta med de også

Så kan det jo hende jeg får installert dette manuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...