Gå til innhold

Kulturo: Tortur-stunt på Facebook stoppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes absolutt ikke dette var å gå for langt, men om facebook syntes det så finnes det jo andre steder de kan gjøre noe lignende på. Selv synes jeg at facebook overreagerer, da det tross alt er en thriller, og jeg syntes og universal har et poeng. Det beste man kan gjøre for en film nå, er å få folk til å snakke om det. Spørsmålet er vel heller om det ikke er like god reklame i at facebook nekter dem å ha siden som i at den er der?

Lenke til kommentar

Med tanke på at Facebook er noko som blir brukt av personar i alle aldre og det for så vidt er ei "uskuldig" side forstår eg det godt. Ikkje alle som er like glad i å ha den slags liggande på sine nettstader. Facebook må sjølve få bestemme kva reklame som høver seg på sida og kva som ikkje gjer det.

Lenke til kommentar
hvor har du det fra at reklamen er gratis , de har nokk betalt for reklamen som alle andre som reklamerer på facebook .

 

Utifra artikkelen kom det ikke godt frem om dette var en betalt reklame, eller om det feks var en gruppe el. der ant medlemmer styrte hvor mye en fikk se. Om de har betalt for denne reklamen, synes jeg det er taapelig at reklamen gikk igjennom sensuren foer publisering, men senere blir fjernet.

Lenke til kommentar

Som sagt, artikkelen sa ingenting om dette var et «stunt» på facebook, eller om det faktisk var en betalt reklame i et reklamebanner el.

 

Det at facebook i etterkant finner ut at noe kan være støtende, vitner om en dårlig silingsprosess av erklame, men skjønner at facebook må ta grep når det sikkert har vært folk som har «whinet» på denne reklamen.

Lenke til kommentar

Det er store markedsføringskampanjer til denne filmen og det var jo Universal selv som sto bak reklamekampanjen, så den er nok betalt. Rart at facebook ikke sila den før ja...

 

Fox betalte 250 tusen dollar for at disse snøglobene kunne deles ut gratis... (1 dollar per globe)

Lenke til kommentar
du må nok betale for og utføre stunt med grupper og sånt og .

 

Hvorfor må en nok betale for dette? Er jo bare å opprette en bruker, og deretter gruppe og så kjøre på (men ikke nevne at en er betalt av filmselskapet). Er nok av eksempler på reklamekampanjer/reklamestunts som er kamuflert som privatpersoners egne initiativ el. Er frosåvidt en ganske genial måte å reklamere på, vil bli overrasket om ikke dette skjer på facebook allerede...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...