Gromle Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Heisann. Har ett lite nettverk her i heimen, og prøver å sette opp slik at samtlige maskiner kan bruke samme skriver. Det funker flott mellom XP-maskinene, men når mac'en kommer på banen blir det litt mer tull. Finner skriveren, og kan skrive ut. Men det kommer bare ørten sider med kode og masse blanke ark. Skriveren er HP PSC 1510, og er koblet til en maskin med XP Pro. Mac'en har Tiger operativ system. Regner med at det er en driver eller noe sånt som må installeres. I såfall hvilken driver, og trengs den på Mac'en eller på XP-maskinen? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 jeg tror at problemet er at datane må gå gjenom windows fra mac-en. det er det som skaper trøbbel . hvis det finnes noe programvare som ordner det så må du nok ha det. på dette punkter har jeg i grunne ikke så mye peiling . hva med å bruke en slags svitch som deler melom mac og pc ? det jeg tenker på er det systemet som før i tiden lott 2 eller flere pcer bruke samme skriver. da holdes disse to systeme adskilt fra hverandre Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Men det vil vel ikke funke over ett trådløst nettverk eller? Lenke til kommentar
luckylight Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Det er sikkert mulig å få til å printe fra Mac'en via en XP maskin. Eventuelt kan du jo kjøpe en liten printserver som kobles rett på nettverket. Selv om en slik dings koster noen kroner, så vil du jo ha fordelen av at man kan bruke skriveren uten at XP-maskinen trenger å være på - og ikke minst at det virker Sjekk ut feks: DLINK Wireless 802.11g Print Server 1 USB 2.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå