Zeph Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Eg har ein god del FLAC liggande på PC-en som eg skulle hatt over i 256-320kbps Mp3-filer til bruk på mp3-spelar. På Google finn eg mykje forskjellig, men eg har ein anelse om at alt ikkje er like bra. Musikken er rippa med EAC, kunne sjølvsagt gjort det ein gang til i mp3-format, men det er greiare med eit program. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 DBPoweramp kan konvertere til og fra det meste 1 Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Enig i at MediaMonkey egner seg best til konventering fra og til de fleste formater. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 MediaMonkey er sikkert gode ting, men eg hadde helst tenkt meg noko som var freeware. For å kunne konvertere må du ha MM Gold. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Lame regnes som den beste mp3 encoderen, bare finn GUI-program til den så er du oppe og kjøre. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hvis du googler etter "convert FLAC to MP3" så får du >12000 treff. Øverst finner du flere gratis metoder, men de jeg så på var alle mer omstendelige enn det er med dbPowerAmp. (Kjenner ikke noe til MM ..) (En MP3-lisens til dbPowerAmp koster 18$, dvs. omkring en hundrelapp.) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Hvis du googler etter "convert FLAC to MP3" så får du >12000 treff. Øverst finner du flere gratis metoder, men de jeg så på var alle mer omstendelige enn det er med dbPowerAmp. (Kjenner ikke noe til MM ..) (En MP3-lisens til dbPowerAmp koster 18$, dvs. omkring en hundrelapp.) Som sagt i første post, eg er klar over korleis Google fungerer. Poenget er at eg vil ha den beste metoden/programmet. Det er sagt at EAC+LAME er av dei beste metodane for å rippe til Mp3, eg tenkte difor at det var forskjell på programmene ved konvertering frå FLAC til mp3 og. Ein GUI til LAME hadde nok vore fint. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Her er ett: http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Au...rs/LameXP.shtml Kjenner god ikke til programmet, all mp3 som jeg lager gjøres v.h.a winamp men kjenner ikke til dekoderen den bruker. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Fra MediaMonkey sine sider: The bundled MP3 encoder is limited to 30 days in the free version, though the free LAME encoder can be installed for unlimited encoding. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Og LAME er den aller beste mp3-encoderen tilgjengelig. Bruk følgende preset for beste størrelse/kvalitet ratio: -V 0 --vbr-new Lenke til kommentar
Howiey Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det første resultatet jeg får på google på "convert flac to mp3" er denne linken: http://www.simplehelp.net/2006/08/14/how-t...-using-windows/ Denne metoden er grei, og de fleste burde få til dette... Lenke til kommentar
JV Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Se her: http://www2.firehose.us:81/~jiggafellz/eac/index.html Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 cd > eac > mp3 = cd > eac > flac > mp3 Sålenge instillingene i eac og mp3 enkoderen er de samme blir også resultatet det samme. Mao. er programmet du bruker til å konvertere flacfilene uviktig, enkoderen er viktig og her er vel lame best. Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg ville ha tatt en titt på denne FLAC-siden. Du kan alltids installere FLAC frontend og pake ut filene til ukomprimert WAV og komprimere disse til MP3 igjen via EAC og LAME. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå