tobbelobb Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Har fiksa det nå, kosta ca 200 kr i lakk hadde sparkel osv. blei veldig bra. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hvis det var mulig, så ville jeg prøvd å stoppet lastebilen. Han var ansvarlig for skaden.Men det blir litt sent nå. På hvilken måte er lastebilføreren ansvarlig? Han kunne da ikke gjort noe for å forhindre dette. I høst møtte jeg en overlastet lastebil som kom på nærmest tre hjul i en brå sving. Det resulterte i nærmest knust frontrute for min del, og 2000,- i egenandel, samt noe steinsprutskader i lakken. dessverre rakk jeg ikke å stoppe lastebilen. Hvordan kunne jeg gått frem etter hendelsen for å få stilt sjåføren av lastebilen ansvarlig for at ruta mi ble knust? Hvordan er det med å få bevist at det var møtet med den lastebilen som vår årsaken? Ruta fikk en stor rose og sprekker over store deler av frontruta, så det var vel ikke så mye tvil om at det var noe større enn en vanlig stein som hadde kommet fra et dekk som var årsaken til skaden. Det var også jord/grusrester på bilen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 På vei til jobben møtte jeg en lastebil. Veien var 4-felts, med fysisk skille mellom kjøreretningene. Jeg hadde ca 80, det hadde sikkert lastebilen også. Plutselig ser jeg en stein løsne fra lastebilens bakhjul. Den var så stor at den må ha satt seg fast imellom tvillinghjulene, den var på størrelse med en knyttneve. Den kom rett mot meg, og jeg dukker ned bak rattet like før den treffer frontruten med et brak. Steinen traff omtrent der speilet sitter, og frontruten sprakk/delte seg i 2 langt midten. En annen gang, også på 4-felt, men i sånn ca 50-60, fikk jeg en stein fra en møtende lastebil i sideruten på førerdøren, slik at denne eksploderte, og oversprøytet meg og bilens interiør med små glassbiter (siderutene er herdet, ikke laminert). Jeg kan ikke se at føreren av lastebilen kan lastes, eller være ansvarlig, i noen av disse tilfellene. Det går vel i kategorien "hendelige uhell", og den som får skade må dekke den selv. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg kan ikke se at føreren av lastebilen kan lastes, eller være ansvarlig, i noen av disse tilfellene. Det går vel i kategorien "hendelige uhell", og den som får skade må dekke den selv. Det er sånn vanligvis, men ikke for trafikkuhell. Bilansvarsloven forteller at man (sitt forsikringsselskap) er erstatningspliktig uavhengig av skyld. Les mer på wikipedia. Jeg hadde sendt inn skademelding og bedt motpartens forsikringsselskap dekke utgiftene. Skyld eller ikke spiller ingen rolle. Kun grov uaktsomhet fra skadelidte fritar for plikten til å dekke skaden. Lenke til kommentar
Carman Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 dette er kansje litt off topic men.. men er ikke belte slik at når du starter bilen, så kommer belte frem på siden til deg? Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 men er ikke belte slik at når du starter bilen, så kommer belte frem på siden til deg? I latskapens hjemland USA ja, ikke i vårt glade samfunnn Lenke til kommentar
Carman Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 naboen min hadde en slik... Den het i alle fall CE og den hadde slikt kult belte Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 dette er kansje litt off topic men.. men er ikke belte slik at når du starter bilen, så kommer belte frem på siden til deg? Stemmer nok det. Strammer det oppgjen når du setter i belte. dette er kansje litt off topic men.. men er ikke belte slik at når du starter bilen, så kommer belte frem på siden til deg? Stemmer nok det. Strammer det oppgjen når du setter i belte. Lenke til kommentar
Carman Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 dette er kansje litt off topic men.. men er ikke belte slik at når du starter bilen, så kommer belte frem på siden til deg? Stemmer nok det. Strammer det oppgjen når du setter i belte. dette er kansje litt off topic men.. men er ikke belte slik at når du starter bilen, så kommer belte frem på siden til deg? Stemmer nok det. Strammer det oppgjen når du setter i belte. Jeg syntes at det er hefig jeg! jeg skjønner ikke hvorfor de ikke her det på flere biler... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå