Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Steinsprang laget bulk i bilen :(

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte jeg skulle fortelle om min fortvilelse, i går kjørte jeg fra Mongstad til Bergen, jeg var kommet ca halveis da jeg møter en trailer og med det han kjører forbi hører jeg et skikkelig klunk i bilen så frysningene går gjennom ryggmargen. Jeg bråstopper på den neste bussholdeplassen for å se på skaden, der midt på bagasjeluka er det ett hakk som er ca 8mm langt å går helt ned i stålet. Unskyld meg men fy faen så kjipt, foresten nevnte jeg at bilen min er en NYLAKKET Mercedes 300CE. Argh.

Endret av tobbelobb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da hadde eg kjørt og stoppet traileren og lat han fikse det uten å sjekke noe eller stoppe for da vet du om skaden er alvorlig siden lyden er høy as your wrote ;) Din rettighet

Men det er sånn som skjer, håper ikke eg gjør det mot noen spesiell hvis de har fine og nye biler... :/

Endret av Javad
Lenke til kommentar
Hvis det var mulig, så ville jeg prøvd å stoppet lastebilen. Han var ansvarlig for skaden.

Men det blir litt sent nå.

Hvis det var mulig, så ville jeg prøvd å stoppet lastebilen. Han var ansvarlig for skaden.

Er han virkelig det? Dersom det stemmer, hvordan kan man unngå at andre rammes av steinsprang? Jeg vil ikke ha en eller annen gærning kjørende etter meg . . .

Lenke til kommentar

På hvilken måte er lastebilføreren ansvarlig? Han kunne da ikke gjort noe for å forhindre dette.

Hvis det var en del av lasten, og at denne ikke var godt nok sikret har han jo ansvar.

Lenke til kommentar
Jeg har fått erstattet frontrute pga en lastebil kjørte og mistet småstein. I følge forskriftene skal lasten være forsvarlig sikret, og når slik skjer, så er ikke lasten sikret bra nok.

Erstattet, som i at lastebilfører/firma betalte ruten, eller dekket på forsikringen? Stor forskjell der.

Videre har jo ikke trådstarter nevnt noe om det var grus som ble fraktet.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar
Erstattet, som i at lastebilfører/firma betalte ruten, eller dekket på forsikringen? Stor forskjell der.

Videre har jo ikke trådstarter nevnt noe om det var grus som ble fraktet.

Firmaet bestilte time for utskiftning av vindu, og det ble fikset, og de fikk fakturaen. Fikk også låne bil imens.

Lenke til kommentar
Et stort smell og en bulk på 8mm helt ned til metallet tilsier at det var mer enn en liten grusbit som løsnet fra hjulet.

Snakker vi pukkstein?

Det var nok en tankbil på vei til mongstadraffineriet så det er snakk om stein fra veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...