tobbelobb Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Hei Tenkte jeg skulle fortelle om min fortvilelse, i går kjørte jeg fra Mongstad til Bergen, jeg var kommet ca halveis da jeg møter en trailer og med det han kjører forbi hører jeg et skikkelig klunk i bilen så frysningene går gjennom ryggmargen. Jeg bråstopper på den neste bussholdeplassen for å se på skaden, der midt på bagasjeluka er det ett hakk som er ca 8mm langt å går helt ned i stålet. Unskyld meg men fy faen så kjipt, foresten nevnte jeg at bilen min er en NYLAKKET Mercedes 300CE. Argh. Endret 5. mars 2008 av tobbelobb Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Er vel for noe en del har vinterbil, er det ikke? Lenke til kommentar
Javad Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Da hadde eg kjørt og stoppet traileren og lat han fikse det uten å sjekke noe eller stoppe for da vet du om skaden er alvorlig siden lyden er høy as your wrote Din rettighet Men det er sånn som skjer, håper ikke eg gjør det mot noen spesiell hvis de har fine og nye biler... :/ Endret 6. mars 2008 av Javad Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Ja kjør etter lastebilen og få han til å betale for seg! Det kommer trådstartet veeeeeldig langt med........ Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Det er jo ingens feil da.. Men skikkelig surt! :( Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Det er jo ingens feil da.. Men skikkelig surt! :( Ja det skal eg love, begynte nesten å grine. Men får fiksa det i løpet av helgen. Har handla lakk osv. Det er heldigvis orginalfarge så den er lett å få tak i. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hvis det var mulig, så ville jeg prøvd å stoppet lastebilen. Han var ansvarlig for skaden. Men det blir litt sent nå. Hvis det var mulig, så ville jeg prøvd å stoppet lastebilen. Han var ansvarlig for skaden. Men det blir litt sent nå. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hvis det var mulig, så ville jeg prøvd å stoppet lastebilen. Han var ansvarlig for skaden.Men det blir litt sent nå. På hvilken måte er lastebilføreren ansvarlig? Han kunne da ikke gjort noe for å forhindre dette. Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hvis det var mulig, så ville jeg prøvd å stoppet lastebilen. Han var ansvarlig for skaden.Men det blir litt sent nå. Hvis det var mulig, så ville jeg prøvd å stoppet lastebilen. Han var ansvarlig for skaden. Men det blir litt sent nå. Er han virkelig det? Dersom det stemmer, hvordan kan man unngå at andre rammes av steinsprang? Jeg vil ikke ha en eller annen gærning kjørende etter meg . . . Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Selvsagt er han ikke ansvarlig for noe sånt. Hadde det vært last som datt av bilen hadde det vært noe annet. Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hvis det var mulig, så ville jeg prøvd å stoppet lastebilen. Han var ansvarlig for skaden.Men det blir litt sent nå. På hvilken måte er lastebilføreren ansvarlig? Han kunne da ikke gjort noe for å forhindre dette. Hvis det var en del av lasten, og at denne ikke var godt nok sikret har han jo ansvar. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Det skal vel uansett godt gjøres å bevise at det var grus fra lasten og ikke veibanen som forårsaket skaden (Hvis det i det hele tatt var grus lastebilen fraktet). Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg har fått erstattet frontrute pga en lastebil kjørte og mistet småstein. I følge forskriftene skal lasten være forsvarlig sikret, og når slik skjer, så er ikke lasten sikret bra nok. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Jeg har fått erstattet frontrute pga en lastebil kjørte og mistet småstein. I følge forskriftene skal lasten være forsvarlig sikret, og når slik skjer, så er ikke lasten sikret bra nok. Erstattet, som i at lastebilfører/firma betalte ruten, eller dekket på forsikringen? Stor forskjell der. Videre har jo ikke trådstarter nevnt noe om det var grus som ble fraktet. Endret 7. mars 2008 av Sluquet Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Et stort smell og en bulk på 8mm helt ned til metallet tilsier at det var mer enn en liten grusbit som løsnet fra hjulet. Snakker vi pukkstein? Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Erstattet, som i at lastebilfører/firma betalte ruten, eller dekket på forsikringen? Stor forskjell der. Videre har jo ikke trådstarter nevnt noe om det var grus som ble fraktet. Firmaet bestilte time for utskiftning av vindu, og det ble fikset, og de fikk fakturaen. Fikk også låne bil imens. Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Et stort smell og en bulk på 8mm helt ned til metallet tilsier at det var mer enn en liten grusbit som løsnet fra hjulet. Snakker vi pukkstein? Det var nok en tankbil på vei til mongstadraffineriet så det er snakk om stein fra veien. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Da blir saken litt annen. Det kan jo hende forsikringen dekker dette da. Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Da blir saken litt annen.Det kan jo hende forsikringen dekker dette da. ja skal ring men tror jeg fikser d sjølv. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Vel som kjent så dekkes steinsprut av forsikringen så sant du har delkasko eller kasko ved en egenandel meeen bakruten blir det nok et? rundt.. Endret 7. mars 2008 av Jada-jada Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå