Gå til innhold

Konstruktiv kritikk på rating-side

Anbefalte innlegg

Siden er en del av et skoleprosjekt, men jeg gjør den skikkelig og har tenkt til å fortsette med den utenom prosjektet:

Konseptet til siden:

- Skal være en slags youtube for anmeldelser og anbefalinger av forskjellige produkter

- Kategorier innenfor de fleste ting: videoer, spill (konsoll, pc), websider (?), kameraer (video, foto) osv osv.

Prøver å gå for så enkelt konsept som mulig, da innholdet selvfølgelig skal ha fokus - ikke designet.

"Menyen" på høyresiden vil etter planen stå på align="right", så den alltid blir stående på høyresiden av skjermen.

Tar imot all konstruktiv kritikk med åpne armer og en takk! Med konstruktiv mener jeg da "dårlig fargevalg, tenk på 'blablabla' og gjør 'blablabla' istedet", ikke "dårlig fargevalg".

v1ip0.th.jpg

-mrHenrik :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Dårlig fargevalg, tenk på at turkis og blålilla ikke passer så godt sammen

- Tomt, kjedelig og rotete. For mye whitespace, for lite interessante designelementer og dårlig organisering av innholdet.

- Litt vel glorete effekter. Begrens skyggelegging og gradients.

Lenke til kommentar

- En lite spennende side, med alt for lite inhold fordelt over et for stort område.

- Likte ikke gradienten i menyen. Prøver å unngå slike løse gradients, er absolutt ikke pent.

- Fargevalget var ikke særlig spennende... Heller ganske dafft. Litt mer fart og spenning vil nok ikke skade.

- Sikkert et bra konsept, men hvorfor på engelsk? Det finnes haugevis av slike sider på nettet, og et STORT flertall av dem er på nettopp engelsk. Hvorfor tror du folk ville ha besøkt akkurat denne siden? Hadde jeg vært deg ville jeg heller ha satset på et norsk alternativ.

- Prøv å begrens skyggebruken. Er veldig dominerende..

Beklager å knuse drømmen din, dette blir nok ingen ny internettslager. Men alt er jo selvfølgelig mulig dersom man jobber hardt nok ;)

Endret av Bubbajoe
Lenke til kommentar

Jeg har litt problemer med å se for meg hvordan denne side fungerer.

I ditt utkast er det tre rene tekst artikler samt en mest populær kolonne til høyre. Jeg får ikke noen intuitiv opplevelse av hva elementen skal være, samt at en side uten bilder blir mer en fag side enn en rettet mot vanlige folk.

Siden har god leslighet, men det er andre ting som kanskje skulle prioriteres litt høyere.

Jeg opplever ikke at du har vært heldig med fargevalget, og savner bruk av farger som komplementerer hverandre bedre. Farger vil gi siden din mer liv og apell.

Du ville også få mer farger på siden hvis du satt inn bilder sammen med de artiklene i innholdet. Det blir litt lettere å gi tilbakemeldinger da. Jeg mistenker at fargebilder vil kreve veldig mye fokus da du kun dekker en liten del av fargespekteret i fargepaletten din. Mulig dette funker, men som sagt så har jeg litt problemer med å se denne siden for meg.

Jeg ville ikke brukt så store elementer og skrift i den høyre innholdskolonnen, jeg ville heller ha brukt en fargetone for fremheving, og benyttet denne på det som skal fremheves. Hvis du benytter en så ren layout som denne trenger ingenting å skrike. Du kan til og med dempe den høyre kolonnen, og den vil fremdeles være godt synlig, samt at innholdet i hovedkolonnen fremheves. Det å dempe høyre kolonne vil kanskje til og med gjøre den mer synlig.

Du har greid å få mye på linje vertikalt, men ikke horisontalt.

Jeg opplever at det er for mye marg til høyre for artiklene. Hvis du benytter en til to ganger linjehøyde som marg på begge sider så holder det lenge for god leslighet.

Over den høyre innholdskolonnen har du klippet bort navigeringsmenyen; resultatet av dette ble noe unaturlig for meg.

Jeg savner en footer som kan balansere mot navigerings-baren. Det er veldig få tydelige linjer i det utkastet du har, noe som blir slitsomt i lengden, og de du har opplever jeg ikke fører til velplasserte steder, for eks. den nevnte navigerings-baren.

Det er en smule mye luft mellom username og password, her skal det vel være form-bokser? Det er heller ingen loggin knapp.

Jeg ville benyttet litt større linje-høyde enn det du gjør.

Lenke til kommentar

Er et ganske førsteutkast, dette her. Som du påpeker er for eksempel ikke form-boksene på plass.

Dette er en skisse for forsiden av websiden, ikke for de enkelte anmeldelse-sidene osv. Tror jeg skal begynne helt på nytt med designet, dog er jeg ganske fornøyd med logoen (muligens voldta den litt mindre med effekter).

Igjen, tusen takk for tilbakemelding og jeg vil definitivt ta høyde for tilbakemeldingene deres når jeg lager andreutkast og nye designforslag. :)

-mrHenrik

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...