MrLee Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Tja, er det verd bytte? Jeg er litt misfornøyd med batterikappasiteten på D200 slik ståa er i dag... edit: rettet tittel. Endret 5. mars 2008 av MrLee Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Det er neppe verd å bytte kun pga batterikapasitet. Derimot har D300 noen nye element som kan være dealbreaker for de fleste entusiaster: -Jevnere og bedre dynamikk/bildekvalitet ved høy ISO -Økt hurtighet -100% visning i søker, "renere" søkerbilde (dette er ialelfall kritisk for meg) -SKJERM! -alle andre skjermer blir bare triste i sammenligning. Ut over dette skulle både D2Xs og D200 gi deg like gode bilder på lav ISO. D2Xs er jo for røverkjøp å regne om dagen- Med byggkvalitet og batteritid som moser DX00 serien. Jeg fikk konsekvent 1500+ bilder på en ladning med D2Xs. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 selvfølgelig er de andre kvalitetene også en fordel.. Jeg leter egentlig etter begrunnelser for å forsvare byttet heehheee Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 selvfølgelig er de andre kvalitetene også en fordel.. Jeg leter egentlig etter begrunnelser for å forsvare byttet heehheee Hehe, batteritid alene er nok en dårlig grunn ja... Du får en ryggsekk med uoriginale batterier for 5000 kr, og dropper du batterier for et par tusen, finansierer du helsestudio for trene deg opp til å bære med deg sekken også :-) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Jeg liker også tanken på butikknytt kamera (tror også jeg får ett skikkelig innføringskurs med på kjøpet, noe jeg sikkert trenger ) De jeg har hatt til nå har vært brukt.. edit: ble visst en dobbeltpost der edit2: men er 7000kr for d200+batterigrepet og 2 batterier greit, sånn om jeg skulle bytte for andre grunner da Endret 5. mars 2008 av MrLee Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Jepp jeg burde heller lagt 5995 i ny optikk, men skit au, 50mm f1.8 er vel det som blir mest brukt uansett. Gratulerer med D300 Jo takk... Endret 7. mars 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå