xhenrik Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Heisann. På IBM/Lenovo maskiner finnes et program som heter Thinkvantage Access Connections. Dette programmet tillater bytte av nettverksinnstillinger on the fly dersom man bytter oppkoblingsplass. Jeg kjenner ikke programmet gjennom bruk, men er ute etter noe tilsvarende funksjonalitet for en Dell jeg har på jobben. Jeg driver og hopper mellom trådløst, trådfast og hjemme. Trådfast på jobben bruker en proxy (ikke autokonfigurert), trådløst bruker ingenting, og hjemme bruker ingenting. Jeg ser derfor etter noe programvare som: * Kan skru på eller bytte proxy i IE7/Opera/Firefox på Vista kjapt eller automagisk * Helst gratis open source eller freeware Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
xhenrik Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Blir jeg altså nødt å skrive et program selv? Her er noen av programmene jeg har kommet over som ikke er "godkjent": Thinkvantage Access Connections for Vista Funker bare på Thinkpads www.proxyswitcher.com Koster penger www.netsetman.com Koster ikke penger til privat bruk, fikk ikke til å fungere skikkelig under Vista Proxy Switcher by Marco Wiedemeyer fungerte greit, men bare IE NetProfileSwitch payware osv. osv. Det er egentlig en feature som burde eksistere i OSet (proxy translation på laget som tilbyr nettverkstjenester). Det burde også finnes, og kanskje det gjør det, et open source og/eller freeware tilbud som tilbyr den funksjonaliteten. Har lekt litt med tanken å kode dette selv, og da enten lage en localhost proxy service som kan konfigureres lett eller automatisk, som ligger i task tray, er tilgjengelig for alle programmer som localhost:port og som videresender det til neste proxy eller direkte til target. Eller en løsning som konfigurerer IE, Opera, Firefox etc. med proxy settings basert på nettverkssone (Vista er sonefølsom og gjenkjenner soner + eksponerer disse for rammerverket (tror eg, ikke testet)). Inputs? Andre programmer? Andre måter å løse det på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå