Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som vil forklare meg hvordan jeg lager en jar fil der java filen har en bilde som skal refereres. Jeg la bilde.png i sammme mappa som java filen ligger og prøvde og kompilere java filen.

javac -cp " path jdk" eksempel.java - Det gikk fint

Men hvordan får jeg med png filen i jar ???

jar cmvf eksempel.MF eksempel.jar eksempel.class bilde.png??????????. Vil denn funke? Eller har dere andre forslag?

rita

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jar cmvf eksempel.MF eksempel.jar eksempel.class bilde.png??????????. Vil denn funke?
Funket den? Hvis ikke; hvilke feilmeldinger fikk du?
Eller har dere andre forslag?

rita

Ja, altså ... Sånn det fungerer her (ser du har 2 innlegg (der den ene av de er en duplikat av den andre) så jeg skal oppklare hendelsesforløpet) er at man prøver en ting og feiler. Deretter legger man ut et spørsmål der man sier hva man har prøvd, hva som feilet, og gjerne hvorfor det feilet.

Å finne ut av hvordan man lager en jar med flere filer i er ikke verre enn å søke på nettet. Dersom du ikke finner ut av det, kan sikkert noen andre her finne ut av det for deg, men som oftest skjer ikke det før du sier hva du har prøvd, og hvilke feilmeldinger du fikk.

Når du har klart å pakke dem, vil du kanskje ha bruk for dette:

public final Icon ICON_ABOUT_024 = new ImageIcon(Eksempel.class.getResource("/min/bane/images/about024.png"));

Ps: Husk å ha stor forbokstav i klassenavn, også i filene deres; e.g. Eksempel.java.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...