Alvelino Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Hvis jeg bestiller en vare for 80kr og det er free-shipping. Vil det bety at varen blir sendt gratis til Norge så må jeg på posten å betale de for å hente den ut? Eller betaler jeg kun 80 kr og så kommer det en hentelapp og jeg henter varen uten å betale noe mer? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 det siste ja. du betaler med paypal eller visa Lenke til kommentar
Alvelino Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Ok. Takk for kjappe og greie svar. Mvh Alvelino Lenke til kommentar
WebSurf Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Ett tips kan være og bestille en del når du først bestiller. Da det ofte tar litt tid før du får tingene. Bestillte selv for rundt 800kr. Og det tok litt tid før jeg fikk den siste pakka i postkassa. pga. ordren ble delt opp. Men 80kr funker også. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg har handlet en del ifra DX. Kvaliteten på tingene er litt op og ned, men har ikke kommet borti noe som bare har vært negativt enda Som nevnt over her må man betale med VISA eller PayPal, jeg bruker alltid PayPal Dem sender pakkene som rekomandert post, så du selv må hente det på posthuset og vise legitimasjon. Men, om ei pakke blir delt opp i flere forsendelser så må den første delen hentes på posten, og resten kan faktisk ende opp i postkassa di. Ene gangen jeg handlet kjøpte jeg en lyd adapter til mobilen og et usb til IDE og Sata adapter. Fikk hentelapp fra posten, dro å hentet den og syns den så så liten ut. Åpnet konvolutten og der lå det kun lydadapter og en lapp hvor det sto at den andre delen av sendingen ikke var på lager der og da, så den ville bli sendt for seg selv. Dagen etter så lå det ei litt større pakke i postkassa, og det var harddisk adaptert.. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Variabel kvalitet ja, kjøpte en minnepenn (4gb) som bare får korrupte filer etter jeg har kopiert dem over på den. og en lommelykt (ultrafire) som lyste noe sinnssykt men batteriet varte bare 45min og ble så varm at den kutta og funke. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Du betaler ingenting for frakt (utrolig nok), kun for de varene du kjøper. Når du kun kjøper for 80 kroner vil du heller ikke betale moms på dem, der går grensa ved 200 kroner. (For øvrig merker Deal Extreme alle pakker med HKD 35/45, så pakkene blir ofte tatt inn til inspeksjon hvis det er litt størrelse på dem). Ellers ser det ut til å være sånn at dersom du bestiller for under 15 USD blir pakken sendt uten sporing, mens den blir sendt rekommandert hvis du bestiller for over 15 USD. Pakker uten sporing går mye raskere både til og i Norge, og du får dem rett i postkassa. Rekommanderte pakker bruker en ekstra dag her og der, og må hentes ut på postkontoret mot fremvisning av gyldig legitimasjon, selv om du har med pakkelapp. Husk at dersom du i framtida bestiller for over kr 200, må du regne med at du må betale moms på varene (25%), bare så du ikke blir overrasket når det skjer. Har du muligheten til å dele opp, bør du heller gjøre det, det er like greit med flere små-ordre som sendes separat i stedet for at du venter en god stund på mange varer i en stor ordre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå