Gå til innhold

Pcen restarter like før jeg kommer på xp


Anbefalte innlegg

Kanskje emnet er blitt besvart men jeg forteller min versjon likevel.

 

Skulle skru på en maskin idag og like før den kommer på windows xp pro så restarter maskina hele tida.

 

Har prøvd følgende uten noe hell: startet uten cd rom

startet uten den andre harddisken

startet uten nettverkskort

sjekket alle ledninger(cpu+IDEkabel++)

startet uten lydkortet

 

Ingen av komponentene er varme og pcen funka utmerket dagen før.

 

Kan det være virus kanskje?

 

Tenkte kanskje å resette cmos..skal jeg ta ut batteriet og sette det inn? Har ikke peiling på det området ihvertfall og hva som skjer da..

 

Hva hvis jeg formaterer og legger inn xp på nytt?

 

 

 

Dette er pcen: intel 350 mhz cpu

Intel 440 BX-2 hovedkort

Soundblaster live 5.1 lydkort

Western digital 14 gb (slave)

Fujisti 5gb

Geforce 2 gts deluxe

192 sdram

 

Uansett..noen som kan hjelpe meg? Håper på seriøse henvendelser

 

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kan det være flere ting som er årsaken. Det første som slår meg er om det nylig har blitt innstalert driver eller software på maskinen. Kan lyde som en driver feil eller lignende. Prøv å start opp i sikkerhetsmodus.....F8 i oppstarten er det vel. Gå inn på systemegenskaper/avansert og innstillinger for oppstart og gjennoppretting. Ta vekk haken under "start på nytt" Om det nylig er instalert noe så finn ut av hva det er og fjern det.

 

Hvis du tar ut batteriet på HK så reseter du BIOS ja. Ikke noe annet som skjer. Men ha batteriet ute i 30 sek. for å være sikker.

Lenke til kommentar
Her kan det være flere ting som er årsaken. Det første som slår meg er om det nylig har blitt innstalert driver eller software på maskinen. Kan lyde som en driver feil eller lignende. Prøv å start opp i sikkerhetsmodus.....F8 i oppstarten er det vel.  Gå inn på systemegenskaper/avansert og innstillinger for oppstart og gjennoppretting. Ta vekk haken under "start på nytt" Om det nylig er instalert noe så finn ut av hva det er og fjern det.  

 

Hvis du tar ut batteriet på HK så reseter du BIOS ja. Ikke noe annet som skjer. Men ha batteriet ute i 30 sek. for å være sikker.

 

Takk..forresten...det jeg glemte å skrive som du minte meg på var software ja. Installerte bare service pack 1 og oppdateringer for windows. Kanskje det som muligens er feilen.

 

Men jeg har prøvd F8..det hjelper ingenting..restarter likevel. Prøvd andre funksjoner på F8 menyen. Men nei.

 

Noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Kanskje emnet er blitt besvart men jeg forteller min versjon likevel.

 

Skulle skru på en maskin idag og like før den kommer på windows xp pro så restarter maskina hele tida.

 

Har prøvd følgende uten noe hell: startet uten cd rom

startet uten den andre harddisken

startet uten nettverkskort

sjekket alle ledninger(cpu+IDEkabel++)

startet uten lydkortet

 

Ingen av komponentene er varme og pcen funka utmerket dagen før.

 

Kan det være virus kanskje?

 

Tenkte kanskje å resette cmos..skal jeg ta ut batteriet og sette det inn? Har ikke peiling på det området ihvertfall og hva som skjer da..

 

Hva hvis jeg formaterer og legger inn xp på nytt?

 

 

 

Dette er pcen: intel 350 mhz cpu

Intel 440 BX-2 hovedkort

Soundblaster live 5.1 lydkort

Western digital 14 gb (slave)

Fujisti 5gb

Geforce 2 gts deluxe

192 sdram

 

Uansett..noen som kan hjelpe meg? Håper på seriøse henvendelser

 

Takker

 

Hva med å kjøpe orginalen isteden for å bruke en pirat kopi.

Lenke til kommentar

Har samme problemet med XP. Vet hvorfor. Jeg installerte XP, kastet penger ut vinduet (da er det lov å piratkopiere :yes: ), og skulle oppdatere. Men nei. Maskinen ble umuligere og umuligererere. Så lastet jeg ned tweakxp eller lignende. Oppdaterte. Funket fint. Ble lei av XP og byttet til w2k. Dagens kjøttkakeoppskrift.

Lenke til kommentar

 

Hva med å kjøpe orginalen isteden for å bruke en pirat kopi.

 

Og hvorfor mener du han bruker en kopi? Akkurat det samme skjedde med meg for en stund siden, og jeg bruker original CD.

 

Det kan lønne seg å holde en seriøs tone i forumet, for da blir folk mer vennlig innstilt til deg og du får lettere svar på dine innlegg der du trenger hjelp. Kommentarer som "hold kjeft pattebarn" gjør bare at du blir sett på som useriøs, arrogant og lite innstilt på å hjelpe andre (virker som du er det, men hvorfor la alle få den oppfatningen av deg?). Ta det som ett råd fra en som har vært her en stund (ser du er nylig registrert).

Lenke til kommentar

 

Hva med å kjøpe orginalen isteden for å bruke en pirat kopi.

 

Og hvorfor mener du han bruker en kopi? Akkurat det samme skjedde med meg for en stund siden' date=' og jeg bruker original CD.

 

Det kan lønne seg å holde en seriøs tone i forumet, for da blir folk mer vennlig innstilt til deg og du får lettere svar på dine innlegg der du trenger hjelp. Kommentarer som "hold kjeft pattebarn" gjør bare at du blir sett på som useriøs, arrogant og lite innstilt på å hjelpe andre (virker som du er det, men hvorfor la alle få den oppfatningen av deg?). Ta det som ett råd fra en som har vært her en stund (ser du er nylig registrert).[/quote']

 

Har nok vært å lurket her på forumet lengere enn jeg har vært registrert.

Dessuten har det vel vært en del rapporter om XP som ikke fungerer optimalt etter service pack, spesielt cracka versioner har sluttet å virke. Så jeg syntes ikke jeg var frekk, hadde vel heller helt rett. At andre har hatt noen av de samme problemene med XP selv om de har brukt orginal versioner er vel noe som Microsoft burde svare på. Selv om de sikkert driter vilt i dere nå.

Lenke til kommentar

Jeg fikk akkurat samme problem i går. Maskina kommer til velkommen skjermen og pcen restarter seg. Har prøvd å skifte plasser på, rammen og har dytta på kablene og alle er i. Og det er umulig å komme inn i sikkermodus, eller de andre alternativene. Når jeg prøver å innstalere xp på nytt så får jeg bare opp error og at instalasjonen ble stoppet for å ikke skade maskinen.

 

Har også innstalert sp1 på min maskin. Rare greier. Hadde jeg bare hatt win2k.

Lenke til kommentar
Har nok vært å lurket her på forumet lengere enn jeg har vært registrert.

Dessuten har det vel vært en del rapporter om XP som ikke fungerer optimalt etter service pack, spesielt cracka versioner har sluttet å virke. Så jeg syntes ikke jeg var frekk, hadde vel heller helt rett. At andre har hatt noen av de samme problemene med XP selv om de har brukt orginal versioner er vel noe som Microsoft burde svare på. Selv om de sikkert driter vilt i dere nå.

 

Ja, det unnskylder vel ikke akkurat oppførselen din at du har lurket på forumet lenge, de eneste problemene med XP-pirat er at visse regkoder gjør at XP ikke funker etter at service-packen er installert (såvidt meg bekjent faktisk bare en regkode). Det er overhodet ingen grunn til å tro at generelle stabilitetsproblemer kommer av at det er en piratkopi.

 

Jeg er personlig lei av at hver gang none har problemer er det absolutt en i tråden som skal oppføre seg som en snørrunge og mase om at det er en piratkopi. Kan du ikke/vil du ikke hjelpe, hold det for deg selv.

 

Sånn det var dagens utblåsning, og det var godt ;).

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette problemet dukker opp etter instalasjon av sp1, om du har en cd-key som har blitt misbrukt (kopi). Selv om du har original cd, kan den bli "svartelistet" om den har blitt brukt for mange ganger. Da vil maskinen restarte etter sp1 instalasjon.

 

Det finnes ett verktøy som ordner dette : XPProCorp-keyChanger. Jeg har ikke funnet dette programet til home edition.

 

Etter at denn er brukt kan sp1 instaleres uten problem. Det gjelder også alle oppdateringer som kommer senere.

 

Lykke til....

Lenke til kommentar

Skal vi prøve å hjelpe karen her med problemet og gi katten i å svare de som er her for å krangle?.

til ditt problem: prøv å ta med deg hardisken til en kamerat der å se om du får start på den det kan være den som er død(r.i.p) muligens den leser bare noen få mb så stopper den(der kan være skadede sektorer på hden din)

Lenke til kommentar

Har nok vært å lurket her på forumet lengere enn jeg har vært registrert.

Dessuten har det vel vært en del rapporter om XP som ikke fungerer optimalt etter service pack, spesielt cracka versioner har sluttet å virke. Så jeg syntes ikke jeg var frekk, hadde vel heller helt rett. At andre har hatt noen av de samme problemene med XP selv om de har brukt orginal versioner er vel noe som Microsoft burde svare på. Selv om de sikkert driter vilt i dere nå.

 

Fortsatt står du på at du hadde rett. Hvordan kan du vite det? Når du faktisk godtar at noen av oss med originalkopier også har hatt akkurat samme problemet? Slutt å slenge slike frekke unødvendige kommentarer ut i hytt og pine når folk spør om hjelp. Og du synes ikke du er frekk? Du var unødvendig frekk i siste setning i ditt forrige innlegg også.

 

Håper det setter en stopper for enda en unødvendig debatt i en tråd der folk spør om hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...