Gå til innhold

Plutselig vises ikke MinnePennen på "Min Datamaskin"

Anbefalte innlegg

Har 3 minne penner. 2 stk Kingston, de går det helt greit med, men så har jeg en Flash Voyager Corsair Memory og den vil plutselig ikke vises når jeg setter den i Usb?

Jeg finner den når jeg tar "trygg fjerning", men ellers får jeg ikke noe tilgang til den!

Funker 100% på den andre pc`en min,og andre pc`er, det som er så rart!

-Så har prøvd alt: Formatert den fullstendig, Oppdatert driver, gått gjennom "egenskaper" for den, alt er OK, men ikke fa*n om den kommer opp på den nye Vista Pc`en min?

Noen som har peiling?

Takker for tips og svar!!

Nasse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er for Windows XP da, men sikkert ikke så anderledes i Vista.

USB-disk kommer ikke opp i utforsker

Noen ganger når USB-disker blir koblet til en PC kommer de ikke opp i utforsker fordi den bruker en stasjonsbokstav som allerede er i bruk (Ofte F:) Slik fikser du:

Høyreklikk på Min Datamaskin -> Behandle –> Diskbehandling -> Finn USB-disken i listen (se bilde) høyreklikk på den, velg endre stasjonsbokstav, velg endre i vinduet som kommer opp, og velg en ny bokstav, som ikke er i bruk fra før. Q, R og S er fine bokstaver.

(Årsaken til at dette skjer at at windows kobler til usb-disken til den første ledige bokstaven – uavhengig om denne er i bruk eller ikke. Så hvis c,d og e er i bruk, så vil f bli brukt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...