ViVentis Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hei Jeg sliter litt i MS Excel og er på jakt etter en formel/makro som tillater meg å skrive et tall i en celle, eksempelvis 150 i A1, så legges 150 til i tallet som allerede eksisterer i eksempelvis A2. Og hvis jeg forandrer cellen A1 igjen til et annet tall så blir det nye tallet plusset på det gamle som sto i A2. Dvs: Skriver 150 i A1 A2 blir satt til 150 Skriver 20 i A1 A2 blir 150+20 (170) Skriver 30 i A1 A2 blir 170+30 (200) Hadde satt stor pris på om noen av dere klarte å løse denne Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Høyreklikk arkfanen, "view code", lim inn denne: Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Address = "$A$1" Then Me.Range("A2").Value = Me.Range("A2").Value + Target.Value End If End Sub Men som ms Krappabel sa etter klassens seksualundervisning: Now that you know how to do it; don't ! Det der er en elending innskrivningsmåte, uten historikk og uten Undo-muligheter. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Tusen takk Harald. Skjønner hva du mener. Men til mitt formål er den ypperlig. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Mulig å forkorte dette? Skal ha hundre slike linjer ser du... If Target.Address = "$B$10" Then Me.Range("C10").Value = Me.Range("C10").Value + Target.Value End If If Target.Address = "$B$11" Then Me.Range("C11").Value = Me.Range("C11").Value + Target.Value End If If Target.Address = "$B$12" Then Me.Range("C12").Value = Me.Range("C12").Value + Target.Value End If If Target.Address = "$B$14" Then Me.Range("C14").Value = Me.Range("C14").Value + Target.Value End If If Target.Address = "$B$15" Then Me.Range("C15").Value = Me.Range("C15").Value + Target.Value End If Endret 5. mars 2008 av ViVentis Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Sure. Altså, input i B skal plusses på nabocella rett til venstre. Alle celler i B eller bare fra-til rad nummer ? Er det andre kolonner også ? Edit: Tenk også på hva som er ønsket oppførsel idet man limer inn et ukjent kopiert celleområde, hva da ? Og beskytter du arket etterhvert, hvor i så fall ? Endret 5. mars 2008 av Harald Staff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå