Midgardsormen Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Har kjøpt meg to Iiyama 24"ere (ProLite243WS), men har dessverre problemer med disse. Av en eller annen grunn, så får jeg bare svart skjerm når jeg kobler dem opp med DVI. Heldigvis har skjermene også VGA inngang, for når jeg setter på en VGA/DVI omformer på en VGA-kabel, så kan jeg vise en av skjermene (jeg har bare en omformer). Dataen registrer at begge skjermene er koblet til, og jeg kan gå inn og endre innstillinger for begge to. Alle drivere er oppdatert, og det er strøm i skjermene! Når jeg prøver å koble opp med DVI, får jeg en melding på skjermen: "no signal detected" el. Jeg har selvfølgelig prøvd med divese kominasjoner og restarter, men uten hell. Det er heller ikke noen manuelle instillinger man kan gjøre på selve skjermen så vidt jeg kan se, og i følge manualen skulle de være plug-and-play med Vista. Har forøvrig NVIDA GeForce 8800 GTS. Noen ideer? Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Det er den samme skjermen som er svart hver gang når du benytter DVI ? Eller er det skjemporten som leverer svart skjerm? Høres ut som en garanti sak da muligens... Om du har tilgang til en annen DVI skjerm, så kan du jo prøve den. Se om det fungerer bedre. Lenke til kommentar
Midgardsormen Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Det er den samme skjermen som er svart hver gang når du benytter DVI ? Eller er det skjemporten som leverer svart skjerm? Høres ut som en garanti sak da muligens... Om du har tilgang til en annen DVI skjerm, så kan du jo prøve den. Se om det fungerer bedre. Det er den skjermen som er koblet til med DVI kabel som går svart. Og jeg har prøvd med begge to + en tredje acer(VGA m/omform.). Alle skjermene virker fint alene med VGA, men ingen funker med DVI - alene eller ikke. Virker litt som om det er en veldig simpel sak jeg må gjøre eller rette, jeg vet bare ikke hva.. Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Har akkurat samme kortet som deg jeg. Der er det to DVI koblinger, på kortet ? Har du prøvd å restarte maskinen mens begge DVI kontaktene står i/monitorene er på ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå