Gå til innhold

Hvilket kort kan erstatte GeForce 6800LE?

JFM

Anbefalte innlegg

Hei.

Idag røyk mammas 3 år gamle grafikkort til faens :(

PC-en starter men får masse artifacts. Vifta på kortet funker ikke. Så jeg regner med at den er kapputt. Så har ikke kortet fått kjørling også dødt det også.

Har prøvd med et annet kort, og da funker det.

Kortet var et Gainward GeForce 6800LE 128MB AGP

Hva er det å gjøre nå? Regner med å kjøpe nytt kort. Hvilket bør jeg kjøpe da? Kortet bør ikke være dårligere enn det som tok kvelden. Er det lurt å kjøpe brukt? Kom med masse, masse forslag

Pc-en brukes til litt spilling. Lille broren min spiller litt CSS, CS 1.6, Warcraft3 ++.

Ellers bruker mamma den til å legge kabal og betale regninger

PC-specs (det jeg husker):

AMD Athlon 64 3000+ 2GHz Socket 754

1024 mb pc 3200

350 W strømforsyning

Msi k8n neo platinum edition

Spør hvis du vil vite mere.

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det ikke store summen det kortet der kosta. Har du råd til dette grafikkortet, men har ingen umiddelbare planer om å oppgradere eller kjøpe ny PC, er det nok bedre å kjøpe et skjermkort som ligger litt over resten av PCen framfor å gå ned 200,- i pris for et som yter under. Med et grafikkort som ligger litt over resten av maskinvaren vet du i alle fall at du får dratt mest mulig nytte av resten av maskinen.

Jeg hadde selv et 7900GT i en s754 Athlon64 3400-PC. Det var en formidabel forbedring over X800PRO i shader-intensive spill selv om resten av PCen var gammel. :)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Kom på at jeg har en AMD Athlon 64 3200+ 2.2 Ghz CPU Socket 754 liggende. Tror jeg setter den og i.

Tror dere det vil bli mye økning fra AMD Athlon 3000+ 2Ghz til Amd Athlon 3200+ 2.2Ghz?

Lenke til kommentar

Siden Komplett ikke lengere har XFX GeForce 7900GS 512MB på lager er jeg tilbake der jeg startet.

Hvilket AGP-skjermkort bør jeg kjøpe?

Vil helst kjøpe fra komplett.no

PC-specs:

AMD Athlon 64 3200+ 2.2 Ghz CPU Socket 754

1024 mp minne pc 3200

Msi k8n neo platinum edition

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale 2600 kort, det er et greit kort hvis du er datakyndig, men ikke noe for mammaen din etc.

Ser at de har et 6600GT kort på komplett Det er vel på samme nivå som 6800LE.

En ting som er verdt å tenke på er jo at du kan få strømforsyningsproblemer når du oppgraderer nå, spørs jo hvilken PSU som står i den kassa.

Lenke til kommentar

2600 serien til AGP bør du holde deg langt unna! Veldig dårlig porting fra PCI-E til AGP (hvis det heter det) og veldig dårlige drivere. Kompisen min og jeg slet veldig med det kortet for å få det til å virke, men vi fikk det aldri til, kom bare fullt av artifacts og sånt. Det endte med at vi bytta det inn og fikk dette helt greie AGP kortet som funker fjell med de spillene du nevner =)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334575

Endret av ErlIng!
Lenke til kommentar

Altså vi satt jo på en PC med 1,5 GB RAM og en gaaammel Athlon XP 2100+. Men jeg tror vi toppa noe rundt 40 - 50 FPS i CSS med det kortet likvel, men skal ikke være skråsikker på det akkurat, så ta det med en klype salt.

BF2 testa vi dessverre ikke, men har lest tester at det skal gå veldig bra med X1650 kortet hvis systemet ditt er sånn nogenlunde balansert :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...