Gå til innhold

Ratchet and Clank ToD problemer

Anbefalte innlegg

Hei. Fikk nylig tilbake PS3-en min fra reparasjon. Det vil si, jeg tror jeg fikk en ny en, da det fulgte med kontroller, kabler og manualer i plastposer - maskinen var også helt ren for kladdemerker.

Jeg boota først opp Uncharted. Alt gikk som smurt, spilte en liten stund. Men så når jeg skulle spille mitt andre PS3-spill, Ratchet and Clank fikk jeg følgende feilmelding etter tittelskjermen var vist: "Game data has become corrupted. Please quit the game and delete the game data".

Noe som jeg gjerne skulle gjort, men som sagt, jeg har ikke engang fått komme inn på spillet, og har derfor ingen game data å slette (som jeg vet om i hvertfall)

Det eneste jeg kunne ha tenkt meg var at harddisken er den samme jeg hadde til den andre maskinen, og den fortsatt inneholder noen filer fra forrige gang jeg hadde spillet i maskinen, altså før reparasjonen.

Noen tips?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må gå til mappen "Game data" fra XMB under spill, et par hakk opp fra der du starter spillet. Her sletter du game dataene til R&C og starter opp spillet igjen, og gamedataene vil bli installert på nytt. Disse gamedataene er teksturer, modeller etc som leses fra HDD for å spare loading.

Lenke til kommentar
Du må gå til mappen "Game data" fra XMB under spill, et par hakk opp fra der du starter spillet. Her sletter du game dataene til R&C og starter opp spillet igjen, og gamedataene vil bli installert på nytt. Disse gamedataene er teksturer, modeller etc som leses fra HDD for å spare loading.

Ahh. Det funka , takker.

Bare synes det er merkelig at det er en game fil i det hele tatt, hvis jeg virkelig har fått ny PS3. Måtte starte på nytt på Uncharted, ingen save der. jaja ...

Lenke til kommentar

Nå er det viktig å skille på game data og save games. Game data er noe enkelte spill liker å legge inn på hardisken. Det er ofte ting som spillet akksesserer ofte, som da er nyttig å ha lagt inn på hardisken for at loading og slikt skal gå raskere.

Derfor er gamedata alt fra 500mb til 4gb

mens en savegame skjelden bikker over 1mb.

Lenke til kommentar
Nå er det viktig å skille på game data og save games. Game data er noe enkelte spill liker å legge inn på hardisken. Det er ofte ting som spillet akksesserer ofte, som da er nyttig å ha lagt inn på hardisken for at loading og slikt skal gå raskere.

Derfor er gamedata alt fra 500mb til 4gb

mens en savegame skjelden bikker over 1mb.

Ah stemmer. Det visste jeg vel egentlig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...