Gå til innhold

Pentax K20D Brukarerfaring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har informasjon om hvor stort strømforbruket er hvis kameraet stilles til å ta et bilde hvert 30 min eller noe slikt? Kan det feks stå slik i to dager så lenge minnekortet har plass nok?

Har lett etter informasjon, men har ikke funnet noe...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd dette selv, og har heller ikke hørt om andre som har. Det jeg vet er at det som drar mest strøm er AF og bruk av LCD, så jeg ville slått av begge deler.

Strømforbruket i hvilemodus er svært lite. Tester du ut om kamera går i hvilemodus mellom hvert bilde, hvis du bruker f.eks 5 mnutters intervall, da vet du en god del. Om det gjør det. Da vil jeg anta at det du beskriver er mulig.

Rapporter gjerne tilbake til tråden hvis du velger å forsøke.

Lenke til kommentar

Har lagt merke til att min k20d lager en svak "summende" lyd under lang eksponering og ett lite øyeblikk etter att bilde er tatt og speilet er nede igjen høres samme lyd, men kansje bittelitt sterkere. Høres nesten ut som en fjær som trekker seg opp. usikker på om jeg har hørt denne lyden før eller om den kansje har blitt sterkere. Hører dere andre k20d eiere denne lyden?

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar
Om jeg husker rett, er stabiliseringssystemet aktivt uansett, men "frikobles" når man slår av systemet. :)

(Hører den selv på mitt K100D.)

da er det sikkert ikke noe farlig :p bare jeg som ikke har lagt merke til det før. Har uansett masse garanti igjen så...

Lenke til kommentar

Takker veldig for en informativ tråd :)

Jeg har i lengre tid vurdert å kjøpe dsr. Har lest diverse tester og brukererfaringer. Det ser ut som det blir et K20D kit herfra + litt tilleggsutstyr. Tror dere at disse to objektivene er ok til å begynne med? Dette blir min første dsr så det blir nok en del å sette seg inn i :) Regner med jeg kommer tilbake etterhvert når jeg har fått prøvd litt selv om jeg nok blir å regne som en amatør i hvertfall noen år til.

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar
Takker veldig for en informativ tråd :)

Jeg har i lengre tid vurdert å kjøpe dsr. Har lest diverse tester og brukererfaringer. Det ser ut som det blir et K20D kit herfra + litt tilleggsutstyr. Tror dere at disse to objektivene er ok til å begynne med? Dette blir min første dsr så det blir nok en del å sette seg inn i :) Regner med jeg kommer tilbake etterhvert når jeg har fått prøvd litt selv om jeg nok blir å regne som en amatør i hvertfall noen år til.

Dette er eit heilt greit kit, eg ville kanskje ha bytta ut DA 50-200 med DA 55-300, men det er no smak og behag.

Er du som oss andre, som er blitt bitt av fotobasillen, ville eg ha vurdert dette kittet. http://www.japanphoto.no/product/digital-s...20d-m-18-250mm/ då har du eit perfekt reiseobjektiv, som yter nesten på høgde med det kitete du har lista opp i eit objektiv, og då kan du suplere med betre fastoptikk eller zoomoptikk på dei områda du prioriterer etter kvart, og då vil ikkje "startkittet" støve ned når ein har fått fleire objektiver, for eit reiseobjektiv er altid kjekt å ha..

Endret av Kaffilars
Lenke til kommentar

Velkommen i klubben.

Det ekstra stashet du får fra pixmania i de der pakkene har for å si det mildt liten bruksverdi. Jeg vet, for jeg har handla der. Selve kamera/objektivkjøpet er greit, men ikke la deg lokke av søppel. Minnekortene er alt for trege, og kameraetuinene er rett og slett ubrukelige.

Ekstra batteri er selvfølgelig greit, og sling bagen er brukbar, til sitt bruk, men ikke noe å bære mye i.

Ksffilars sitt forslag er slett ikke dumt. Jeg har denne 18-250 selv, og bruker den mye, til mer tilfeldig fotografering. Veldig praktisk og greit, og ikke dårligere optisk enn to-kit løsningen.

Jeg brukte den forresten også på malakoff rockfestival som festivalfotograf, og det var ikke optikken som var begrensinga. I hvert fall ikke så lenge det var rikelig med lys.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Hvis du tørr å droppe 5 års reklamasjonsrett og norske forbrukerrettigheter? Da kan du få K20D og 18-250mm for ca. 8600kr. fra en sjappe jeg har handlet en del hos. Husk å sleng med batterigrep pakken også.

Det er jo råbillig! Ser det koster drøyt 1000 dollar. Regner med norsk moms kommer i tillegg. Det skulle ikke bli mer enn ca 7.000 norske med frakt og moms. Er det noe jeg har glemt her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...