SRD Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Nå begynner K20D å bli veldig billig 7695 kr 7116 kr Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Jepp, legger merke til det jeg også.. kjøpte for 8999 for to uker siden.. hehe Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Noen som har informasjon om hvor stort strømforbruket er hvis kameraet stilles til å ta et bilde hvert 30 min eller noe slikt? Kan det feks stå slik i to dager så lenge minnekortet har plass nok? Har lett etter informasjon, men har ikke funnet noe... Lenke til kommentar
fototim Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg har ikke prøvd dette selv, og har heller ikke hørt om andre som har. Det jeg vet er at det som drar mest strøm er AF og bruk av LCD, så jeg ville slått av begge deler. Strømforbruket i hvilemodus er svært lite. Tester du ut om kamera går i hvilemodus mellom hvert bilde, hvis du bruker f.eks 5 mnutters intervall, da vet du en god del. Om det gjør det. Da vil jeg anta at det du beskriver er mulig. Rapporter gjerne tilbake til tråden hvis du velger å forsøke. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det bruker nok veldig lite strøm på intervall, for den går sikkert i hvilemodus mellom bildene. Da bør den klare en god del dager. Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Har lagt merke til att min k20d lager en svak "summende" lyd under lang eksponering og ett lite øyeblikk etter att bilde er tatt og speilet er nede igjen høres samme lyd, men kansje bittelitt sterkere. Høres nesten ut som en fjær som trekker seg opp. usikker på om jeg har hørt denne lyden før eller om den kansje har blitt sterkere. Hører dere andre k20d eiere denne lyden? Endret 1. august 2008 av Phaser_ Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Min GX-10 lager i hvert fall litt lyd når bildestabilisatoren er aktiv over lang tid... Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Min GX-10 lager i hvert fall litt lyd når bildestabilisatoren er aktiv over lang tid... denne lyden er uavhengig av om bildestabilisator står på eller ikke. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Om jeg husker rett, er stabiliseringssystemet aktivt uansett, men "frikobles" når man slår av systemet. (Hører den selv på mitt K100D.) Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Om jeg husker rett, er stabiliseringssystemet aktivt uansett, men "frikobles" når man slår av systemet. (Hører den selv på mitt K100D.) da er det sikkert ikke noe farlig bare jeg som ikke har lagt merke til det før. Har uansett masse garanti igjen så... Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Takker veldig for en informativ tråd Jeg har i lengre tid vurdert å kjøpe dsr. Har lest diverse tester og brukererfaringer. Det ser ut som det blir et K20D kit herfra + litt tilleggsutstyr. Tror dere at disse to objektivene er ok til å begynne med? Dette blir min første dsr så det blir nok en del å sette seg inn i Regner med jeg kommer tilbake etterhvert når jeg har fått prøvd litt selv om jeg nok blir å regne som en amatør i hvertfall noen år til. Endret 3. august 2008 av SteinarN Lenke til kommentar
Kaffilars Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Takker veldig for en informativ tråd Jeg har i lengre tid vurdert å kjøpe dsr. Har lest diverse tester og brukererfaringer. Det ser ut som det blir et K20D kit herfra + litt tilleggsutstyr. Tror dere at disse to objektivene er ok til å begynne med? Dette blir min første dsr så det blir nok en del å sette seg inn i Regner med jeg kommer tilbake etterhvert når jeg har fått prøvd litt selv om jeg nok blir å regne som en amatør i hvertfall noen år til. Dette er eit heilt greit kit, eg ville kanskje ha bytta ut DA 50-200 med DA 55-300, men det er no smak og behag. Er du som oss andre, som er blitt bitt av fotobasillen, ville eg ha vurdert dette kittet. http://www.japanphoto.no/product/digital-s...20d-m-18-250mm/ då har du eit perfekt reiseobjektiv, som yter nesten på høgde med det kitete du har lista opp i eit objektiv, og då kan du suplere med betre fastoptikk eller zoomoptikk på dei områda du prioriterer etter kvart, og då vil ikkje "startkittet" støve ned når ein har fått fleire objektiver, for eit reiseobjektiv er altid kjekt å ha.. Endret 3. august 2008 av Kaffilars Lenke til kommentar
fototim Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Velkommen i klubben. Det ekstra stashet du får fra pixmania i de der pakkene har for å si det mildt liten bruksverdi. Jeg vet, for jeg har handla der. Selve kamera/objektivkjøpet er greit, men ikke la deg lokke av søppel. Minnekortene er alt for trege, og kameraetuinene er rett og slett ubrukelige. Ekstra batteri er selvfølgelig greit, og sling bagen er brukbar, til sitt bruk, men ikke noe å bære mye i. Ksffilars sitt forslag er slett ikke dumt. Jeg har denne 18-250 selv, og bruker den mye, til mer tilfeldig fotografering. Veldig praktisk og greit, og ikke dårligere optisk enn to-kit løsningen. Jeg brukte den forresten også på malakoff rockfestival som festivalfotograf, og det var ikke optikken som var begrensinga. I hvert fall ikke så lenge det var rikelig med lys. Endret 3. august 2008 av fototim Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Takker for hurtig tilbakemelding Det står ikke hvilket merke 18-250mm objektiv som er med i det nevnte kittet. Hvis det er Pentax sitt 18-250mm objektiv til 3.999 så er kanskje ikke prisen for det kittet så ille. Endret 3. august 2008 av SteinarN Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hvis du tørr å droppe 5 års reklamasjonsrett og norske forbrukerrettigheter? Da kan du få K20D og 18-250mm for ca. 8600kr. fra en sjappe jeg har handlet en del hos. Husk å sleng med batterigrep pakken også. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 I følge nettsida til JP så ser det ikke ut som de lagerfører Tamron-utgaven i K-fatning. Men ta en telefon, så er du sikker. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hvis du tørr å droppe 5 års reklamasjonsrett og norske forbrukerrettigheter? Da kan du få K20D og 18-250mm for ca. 8600kr. fra en sjappe jeg har handlet en del hos. Husk å sleng med batterigrep pakken også. Det er jo råbillig! Ser det koster drøyt 1000 dollar. Regner med norsk moms kommer i tillegg. Det skulle ikke bli mer enn ca 7.000 norske med frakt og moms. Er det noe jeg har glemt her? Lenke til kommentar
Kaffilars Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Det er jo råbillig! Ser det koster drøyt 1000 dollar. Regner med norsk moms kommer i tillegg. Det skulle ikke bli mer enn ca 7.000 norske med frakt og moms. Er det noe jeg har glemt her? NB! det er K200D du har linka til Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Ja, de har en K200D + 18-250mm pakke der. Men jeg linket til alt Pentax utstyret, pris fra høy til lav. 18-250mm er på side 2. Lenger ned på side 1 finner du K20D fra 975$. Her er en tråd om min erfaring med selgeren. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 NB! det er K200D du har linka til Ups.... Ikke rart det virket billig, hehe Fant ikke det 20D kittet der, men skal se nærmere på det senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå