Gå til innhold

[Løst] Western Digital Passport II 250 GB eller Western Digital My Book Essential Edition 2.0 500GB?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en liten ekstern harddisk for å lette trykket på den interne i laptopen. Har kikka litt, og kommet frem til to alternativer som ser bra ut til mitt bruk og prisklassen jeg hadde tenkt meg. De jeg har sett meg ut er Western Digital Passport II 250GB og Western Digital My Book Essential Edition 2.0 500GB.. Heller mot Passport pga. fysisk størrelse, og mot MyBook pga. av kapasitet.. Hvilken av disse er best? Noen erfaringer? Eller burde jeg ikke velge noen av disse i det hele tatt?

Kjører Vista..:)

Endret av Leeroymonster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tilfeldigvis både en Western Digital Passport 160GB og en Western Digital My Book Essential Edition 2.0 500GB. Passporten er noe av det snasneste jeg har vert borti. Den er lydløs, blir ikke varm overhodet, passer i lommen og trenger ikke egen strømforsyning. I bunn og grunn fungerer den som en litt stor minnepenn; plugg and play. Ulempen er kapasiteten. Den større My Booken på 500GB er stort sett motsatt, den lager lyd (men er merkbart stille i forhold til mange andre 3,5" eksterne enheter), blir litt varm, passer naturligvis ikke i lommen og trenger en sepparat strømforsyning i tilleg til USB-kabelen for å fungere.

For å finne den som passer deg best bør du tenke over hva du skal fylle disken med, og om du har behov for mer enn 250GB lagringskapasitet. Jeg ville kjøpt My Booken på 500GB hvis du har eller ser at du kommer til å ha et behov for 500GB lagringskapasitet. Men hvis du klarer deg med 250GB ville jeg uten tvil gått for passporten for den er virkelig lekker! Det er kos å smette den i baklommen å labbe over til en kamerat med 200 filmer i bukselommen. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...