hildrum Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 jeg mener å huske jeg leste en artikkel her at mann kunne bruke bare kjøeribbe uten vifte hvor kan jeg få kjøpt noe sånt billig ? (AMD k6-2 400 den skal stå på) Lenke til kommentar
Unicr0n Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Sikker på at du ikke mener den artikkelen om VIA cpu'en som ikke trenger vifte? Lenke til kommentar
hildrum Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 Sikker på at du ikke mener den artikkelen om VIA cpu'en som ikke trenger vifte? nai. tror da ikke det 400 lage da ikke så mye varme .. Lenke til kommentar
Unicr0n Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Hvis ikke jeg husker feil så var k6-2 ganske varme.. ikke så varme som k6-3, men alikevel. Leste akkuratt om en k6-2 300 som kjørte på 55 C. Hvis jeg skulle prøvd å hadde jeg brukt en veldig stor kjøleribbe. Du får jo også vifter som du nesten ikke hører. Lenke til kommentar
hildrum Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 Hvis ikke jeg husker feil så var k6-2 ganske varme.. ikke så varme som k6-3, men alikevel. Leste akkuratt om en k6-2 300 som kjørte på 55 C. Hvis jeg skulle prøvd å hadde jeg brukt en veldig stor kjøleribbe. Du får jo også vifter som du nesten ikke hører. ok. Enksempel ? på en kjøpte enn billig den har begynt å bråke noe så innihelvette...... vill ha en billig men god Lenke til kommentar
Unicr0n Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Er det socket 7 den bruker? Det gir jo ikke så mye valg... Men disse fra noisecontrol skal være veldig stille: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?U...D=3840&GID=3800 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Kjøp deg først og fremst en stor kjøleribbe. og så kan du velge en eller annen stillegående vifte og sette på. Sjekke tilkoblingsmuligheter på forhånd eller lag en egen tilkobling til MOLEX-kontaktene. K6-2 blir relativt varme. Særlig om du prøver å overklokke. Det er mulig du må underklokke og sette ned spenningen en del for at dette skal gå. K6-2 400 utvikler 10-17W med varme. (2,2v-utgaven) eller 14-23W (2,4v-utgaven. Mer info her. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 K6-2 400 utvikler 10-17W med varme. (2,2v-utgaven) eller 14-23W (2,4v-utgaven. Mer info her. Hvis dette stemmer, så utvikler denne CPUen svært lite varme. På nyere AMD XP prosessorer er jo typisk effektforbruket på 50-70W. Hva med å montere en Zalman kjøler (som har slik viftefasong)? http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=C...6000CU&toc=3810 Den finnes i to utgaver, den dyrest med mest kobber til 298,- Det følger med en 92mm vifte som du ev. da kan bruke til noe annet of en trinnløs vifteregulator. Hvis du setter viften på laveste hastighet, så bråker den svært lite (har en selv...) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Det går også an å ta av "varmesprederen" på K6-2'en. Da får du bedre varmeoverføring til kjøleribba. (Akkurat som på P4) Lenke til kommentar
alos Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Kjøp deg først og fremst en stor kjøleribbe. og så kan du velge en eller annen stillegående vifte og sette på. Sjekke tilkoblingsmuligheter på forhånd eller lag en egen tilkobling til MOLEX-kontaktene. K6-2 blir relativt varme. Særlig om du prøver å overklokke. Det er mulig du må underklokke og sette ned spenningen en del for at dette skal gå. K6-2 400 utvikler 10-17W med varme. (2,2v-utgaven) eller 14-23W (2,4v-utgaven. Mer info her. har du drekki maling?? 10-17W warme er jo ikke en møkk!! heller ikke 14-23W er noe å skryte av. Hvis prosessoren din utgir mellom 10-23W er det ikke noe problem å kjøre den uten vifte, det blir bare veldig mye mindre støy 8) kjører selv en p2 450 uten vifte, finnes ikke bedre surfe maskin Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Kjøp deg først og fremst en stor kjøleribbe. og så kan du velge en eller annen stillegående vifte og sette på. Sjekke tilkoblingsmuligheter på forhånd eller lag en egen tilkobling til MOLEX-kontaktene. K6-2 blir relativt varme. Særlig om du prøver å overklokke. Det er mulig du må underklokke og sette ned spenningen en del for at dette skal gå. K6-2 400 utvikler 10-17W med varme. (2,2v-utgaven) eller 14-23W (2,4v-utgaven. Mer info her. har du drekki maling?? 10-17W warme er jo ikke en møkk!! heller ikke 14-23W er noe å skryte av. Hvis prosessoren din utgir mellom 10-23W er det ikke noe problem å kjøre den uten vifte, det blir bare veldig mye mindre støy 8) kjører selv en p2 450 uten vifte, finnes ikke bedre surfe maskin Har ikke "drekki" maling nei. Bruker heller ikke å skryte av hvor mange watt CPU'en bruker heller. (hverken skryter av sånnt, + at jeg synes at jo færre watt jo bedre.) Poenget er at K6-2'en kan bli veldig varm pga at lokket oppå prosessoren stenger inne noe av varmen og at Socket7-kjølere generellt er ganske dårlige. Dvs. at selv 10W kan være nok til å få ganske høye temperaturer. Man som sagt: Sats på en stor kjøleribbe, og sjekk hvordan temperaturen stiger. Om det er god luftstrøm gjennom kabinettet og over kjøleribba så kan det gå fint. Hvis det derimot er et ganske "tett" kabinett så kan det være nødvendig å underklokke. Det finner man i så fall ut ved å prøve seg frem. Lenke til kommentar
hildrum Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Kjøp deg først og fremst en stor kjøleribbe. og så kan du velge en eller annen stillegående vifte og sette på. Sjekke tilkoblingsmuligheter på forhånd eller lag en egen tilkobling til MOLEX-kontaktene. K6-2 blir relativt varme. Særlig om du prøver å overklokke. Det er mulig du må underklokke og sette ned spenningen en del for at dette skal gå. K6-2 400 utvikler 10-17W med varme. (2,2v-utgaven) eller 14-23W (2,4v-utgaven. Mer info her. har du drekki maling?? 10-17W warme er jo ikke en møkk!! heller ikke 14-23W er noe å skryte av. Hvis prosessoren din utgir mellom 10-23W er det ikke noe problem å kjøre den uten vifte, det blir bare veldig mye mindre støy 8) kjører selv en p2 450 uten vifte, finnes ikke bedre surfe maskin skulle vell tro min cpu lager mindre varme enn din p4 ? Lenke til kommentar
alos Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 er ikke p4 men en p2, men de lager vel omtrent like mye varme, sett på en stor ribbe og skru på i bios at maskinen skal skru seg av hvis CPU blir 75grader varm, da burde du være trygg, så er det bare å nyte stillheten. Lenke til kommentar
hildrum Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 er ikke p4 men en p2, men de lager vel omtrent like mye varme, sett på en stor ribbe og skru på i bios at maskinen skal skru seg av hvis CPU blir 75grader varm, da burde du være trygg, så er det bare å nyte stillheten. hvor får jeg kjøpt stor ribbe da å kontakt pasta ? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Kjøp en Zalman kjøle ribbe fra microplex. Lenke til kommentar
alos Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 kikka litt rundt og fant ut at socket 7 er det samme som 370, veit at volcano kjølerene passer til 370, altså kan du bruke en volcano kjøler uten ribbe. en volcano 7+ burde nok gjøre jobben, bare pass på at du ikke flutter kabinettet så mye mens du har på kjøleren, for den er ganske tung. volcano 7+ og kjølepasta (artic silver 3) fås kjøpt på www.microplex.no (er ikke sikker på det at socket 7 er det samme som 370, men ganske sikker, så det burde du sjekke ut litt først) Lenke til kommentar
hildrum Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Finnes det ikke en kjøleribbe jeg kan kjøpe separert til min AMD K6-3 400 ?? steden får å kjøpe en pakke til 400kroner. (ska teste å bare nappe ut strømledningen til vifta i mårra å se om den fungere fint enda ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå