Gå til innhold

Anmeldelse av Army of Two


Anbefalte innlegg

Det er fordi du er vant med at alle "middels" spill, dvs. slike som bare er som "røkla", pleier å få 8\10.

6\10 er faktisk i den øvre del av skalaen. 6\10 passer bra for et spill som skiller seg noe positivt ut. Det som har skjedd er at skalaen over årene flyttet seg ekstremt til høyre, og 6\10 nå betyr at et spill er ræva. Hva er vitsen med en skala med et skala fra 1 til 10, hvis bare 6 - 10 brukes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte spillet i går, har spilt gjennom det på single-playeren på det vanskeligste, middels og det vanskeligste på Co-op - Også spilt multiplayeren.

 

Det som gjør meg forbannet, er at spesielt Gamer.no har en tendens til å virke veldig forhåndsdømmende.

I det jeg (vi) kom oss forbi den første trenings missionen hvor man møter Clyde synes jeg spillet bare tok seg opp mer og mer.

Dette er faktisk blandt de spillene som ga meg litt adrenaline rush, hvor jeg fikk prøvd meg litt.

Synes kamera var litt ekkelt til tider, og det var noen små-glitcher (Bugs i små grad, bør seriøst ikke være med på å dra ned en anmeldelse., men dette gikk ikke utover spill-opplevelsen.

 

Dette med at man kan kjøpe våpen, masker etc. var også et mektig tøft konsept. Bonus for å finne gjømte kofferter, eller gjøre små-objectives var også med på å gi spillet litt mer innhold, istedet for det samma "løp til checkpoint and continue on".

Også dette at det er politisk ukorrekt er absurd. Det er jo et helsikkes spill, ikke en dokumentar om krigen mot Saddam.

 

Hva med å rose spillet for å være original på flere områder, istedet for å dra det ned i søla på hver jævla lille minus? Cinematicsene var jo gjennomført som bare juling, skikkelig tøft!

Synes det er synd at et spill som AoT får et såpass dårlig rykte på seg, når det soleklart er noe av det heftigste jeg noen gang har spilt sammen med noen på data før.

Historien var grei nok, slutten var kanskje ikke den beste, men jeg tror den var slik den var rett og slett for å åpne for en oppfølger.

Foto-realismen, animasjonene, aggro-systemet osv. var også ganske tøft. Ga oss flere måter å utføre ting på, og sant skal sies; Det var ganske vanskelig fra tid til anne. (For eksempel å få dratt medspilleren din i sikkerhet mens man er under kraftig ild, ikke bare bare.)

 

For at Gamer.no (eller vg for den slags skyld) skal gi et spill et bra terningskast må det enten være GØRR kjedelig Mass Effect, eller UTROLIG "rinse and repeat" BioShock? Jeg fatter ikke at dere er like tafatte gang på gang.

 

Irritere vettet utav meg.

 

Tror jeg snart må slutte å kike innom norske sider, synes dere går i tap på vær jækla anmeldelse.

Endret av aLj
Lenke til kommentar
Kjøpte spillet i går, har spilt gjennom det på single-playeren på det vanskeligste, middels og det vanskeligste på Co-op - Også spilt multiplayeren.

 

Det som gjør meg forbannet, er at spesielt Gamer.no har en tendens til å virke veldig forhåndsdømmende.

I det jeg (vi) kom oss forbi den første trenings missionen hvor man møter Clyde synes jeg spillet bare tok seg opp mer og mer.

Dette er faktisk blandt de spillene som ga meg litt adrenaline rush, hvor jeg fikk prøvd meg litt.

Synes kamera var litt ekkelt til tider, og det var noen små-glitcher (Bugs i små grad, bør seriøst ikke være med på å dra ned en anmeldelse., men dette gikk ikke utover spill-opplevelsen.

 

Dette med at man kan kjøpe våpen, masker etc. var også et mektig tøft konsept. Bonus for å finne gjømte kofferter, eller gjøre små-objectives var også med på å gi spillet litt mer innhold, istedet for det samma "løp til checkpoint and continue on".

Også dette at det er politisk ukorrekt er absurd. Det er jo et helsikkes spill, ikke en dokumentar om krigen mot Saddam.

 

Hva med å rose spillet for å være original på flere områder, istedet for å dra det ned i søla på hver jævla lille minus? Cinematicsene var jo gjennomført som bare juling, skikkelig tøft!

Synes det er synd at et spill som AoT får et såpass dårlig rykte på seg, når det soleklart er noe av det heftigste jeg noen gang har spilt sammen med noen på data før.

Historien var grei nok, slutten var kanskje ikke den beste, men jeg tror den var slik den var rett og slett for å åpne for en oppfølger.

Foto-realismen, animasjonene, aggro-systemet osv. var også ganske tøft. Ga oss flere måter å utføre ting på, og sant skal sies; Det var ganske vanskelig fra tid til anne. (For eksempel å få dratt medspilleren din i sikkerhet mens man er under kraftig ild, ikke bare bare.)

 

For at Gamer.no (eller vg for den slags skyld) skal gi et spill et bra terningskast må det enten være GØRR kjedelig Mass Effect, eller UTROLIG "rinse and repeat" BioShock? Jeg fatter ikke at dere er like tafatte gang på gang.

 

Irritere vettet utav meg.

 

Tror jeg snart må slutte å kike innom norske sider, synes dere går i tap på vær jækla anmeldelse.

Det er flott at du har fått deg et nytt favorittspill, men du tar feil om du mener at vi er de eneste som ikke roser dette spillet opp i skyene.

 

For siste gang: Jeg trekker IKKE for at spillet er politisk ukorrekt! Det nevnes bare i en bisetning i omtalen. Vet ikke hvor mange ganger jeg må gjenta dette.

 

Jeg nevner også at mellomsekvensene er gode og jeg trekker frem våpensjappa.

 

Jeg drar det heller ikke ned for hver bidige minus. Totalinntrykket mitt av spillet er nokså godt, derav karakteren 6/10. Dessverre hjelper det ikke meg at dette er et av de heftigste spillene du har spilt.

 

En eventuell oppfølger har en del å rette på, men kan blir svært interessant.

Lenke til kommentar

Det trenger ikke å være gamer.no som tar "feil". Det kan være at gamer.no denne gangen har "driti seg ut". Aprostrof blir her brukt for å poengtere at ingen har feil eller rett når det gjelder å omtale spill. Man kan diskutere hva det trekkes for, og hvor mye det trekkes, men det finnes ingen stor bok som forteller en hvor mye noe skal trekke ned. Det som ødela opplevelsen totalt for noen, var bare en bagatell for andre. Det blir som med film der man finner sin "omtaler" og bruker denne som en referanse for hva man syntes er bra.

Kanskje har man over lengre tid funnet ut at man dele samme smak som en bestemt anmelder, og da kan det være en fordel å følge disse råd.

Lenke til kommentar

Skaffet meg det selv nå på mandag. Utrolig artig spill. Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte det. Når sant skal sies så jobber jeg på Elkjøp, så fikk det en del billigere enn vanlige folk gjør, men likevel så må jeg si at det glatt er verdt 449,- som prisen er i min butikk i hvertfall.

 

Nå skal jeg kose meg med både Army of Two, Ratchet and Clank OG Uncharted i påsken. Blir kos. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...