Mush Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Tester litt forskjellig adgangskontroll fra en laptop med vista mot en "server" som er satt opp i et lokalt nettverk hjemme med windows2003 server. Slik det er nå logger jeg inn som administrator og får tilgang til alle ressurser. Det jeg vil er å lage forskjellige brukerkontoer til alle husets beboere og dermed blir det litt testing frem og tilbake. Har tidligere funnet en kommando jeg kjørte på en brukermaskin, ikke serveren. Dette medførte at jeg kunne koble fra serveren som administrator og bli spurt igjen om brukernavn/passord. Jeg har også testet fsmgmt.msc for å koble av aktive brukere på serversiden, men dette resulterer ikke til at man blir spurt igjen om å logge på. Noen som klarer å finne ut hva den kommandoen er igjen, eller en annen fremgangsmåte utenom cmd? Lenke til kommentar
Mush Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Fant en løsning på det. Skal man lukke aktive koblinger mot en annen maskin på nettverket kan man bruke: cmd - net use Status Local Remote Network ------------------------------------------------------------------------------- OK \\maskinnavn\IPC$ Microsoft Windows Network The command completed successfully. net use /delete \\maskinnavn Dette fører til at koblingen blir brutt og man kan logge inn på nytt med annet brukernavn/passord om ønskelig, slik det var i dette tilfellet. MERK: Det er mulig man må lukke aktive utforskere for at dette skal fungere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå