Gå til innhold

Har 4096 mb ram, men vista viser bare 2046 mb

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp fått ny maskin i huset. Maskinen har Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's. Men windows viser bare 2046. Jeg har Asus P5N-D, nForce-750i SLI hovedkort.

- I bios står det 4096mb

- Jeg kjører 2 8800gt kort i sli og kjører 32 bits vista, og er klar over at jeg kun får 3,2 gb ram. Men det stemmer vell ikke at jeg kun skal ha 2046 mb ram igjen?

- Ram brikkene er satte i spor 1 og 3.

- Jeg får bare 4,5 i rating på experience score på Vista, men på laptopen min får jeg 4,9 og dette er 667 mhz brikker.

Kan noen være snille å hjelpe meg? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
512 MB + 512 MB = 1024 MB

DVS. at du har igjen:

3200 MB

-1024 MB

=2176 MB RAM igjen til RAM brikkene dine...

Ok takk. Men da burde det vise 2176 mb og ikke 2046? Har sikket ikke mye å si, men lurer på om det er noe i veien siden jeg får så lav score på vista experience på ram testen.

Lenke til kommentar

Du kan prøve å legge til /pae etter siste linja (alstå på samme linja) i boot.ini. Viss cpuen din støtter dette, som jeg regner med er av nyere dato, så skal du få utnytta mer av minne ditt. Rettere sagt programmene skal få utnytta minnet ditt. Skal funke fint i vista men kan være noen problemer med dette i xp etter det jeg har lest, værtfall verdt ett forsøk :yes: Få høre hvordan det går.

kilde : http://technet.microsoft.com/en-us/sysinte...s/bb963892.aspx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...