huldal Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Er ingen smarting når det gjelder php. Jeg har noen php filer som må endres og gjerne legge til et bilde eller 2. Jeg trenger da en enkel editor... (finns det noen editorer som også viser hvordan siden ser ut, før man publiserer den) Programmet bør være gratis, men betaler gjerne en lisens hvis det er bra. Hvilken php editor passer for meg :=) Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 MS notisblokk? Eller kanskje vi/vim? Kommer an på om du bruker Windows eller Linux. Skal du "forhåndsvise" et PHP-skript må du nok installere WAMP (for Windows) eller LAMP (for Linux). For Windows er Notepad++ et bra alternativ. Det kan du bruke til å redigere det meste av skript generelt. For Linux er det jo en også endel, men kommer ikke på navnet på noen av dem nå ... Lenke til kommentar
huldal Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Kjører windows.... Var klar over at notisblokk kan brukes.... men hadde vært greit med en editor som også viste en form for forhåndsvisning. Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Eclipse har en innebygget nettleser for forhåndsvisning av nettsider, men du må likevel ha en webserver med PHP som kan prosessere PHP koden. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Notepad++ har en "syntax highlighter", den merker av de forskjellige delene av koden. Da er det litt lettere å se om du har skrevet feil steder også. Lenke til kommentar
onTop Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Du kan jo prøve jEdit. Og phpdesigner er WYSIWYG-editor, noe for deg dersom du vil "forhåndsvise" phpkode. Men det forutser at du setter det opp imot f.eks wamp. Endret 11. mars 2008 av onTop Lenke til kommentar
Lars H. Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg trenger en ny (gratis) PHP-editor da den gamle er krasjet og ny nå koster en god del kroner. Jeg trenger en editor som highligter kodeord og mer, og som også enkelt kan vise ferdig resultat som webside. Jeg har Apache server og PHP installert på PC'n allerede. Lars H. Lenke til kommentar
elhacko Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg bruker jedit og xampp control pannel.... Det gjorde det hele plutselig ganske lett. Send pm til meg vis du trenger en ganske ut dypende tutorial med de programmene. Lenke til kommentar
oxodesign Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Eclipse PDT (Gratis) NetBeans 6.5 (Gratis) Veldig bra og rask! Selv bruker jeg Zend Studio for Eclipse som er en kommersiell programvare som er basert på Eclipse. og den har mange muligheter men prøvde NetBeans siste versjon og den var ikke noe dårlig. Det jeg likte med netbeans er mulighet for å legge libs eks. jquery, prototype osv. Lenke til kommentar
ThomasQ Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Adobe Dreamweaver CS4. Er veldig fornøyd med å kode alle slags språk i det Liker ingen andre programmer, til programmering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå