PosteMonopolet Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hei Eg fekk nytt Sim-kort for nokre veker sida av Onecall som skulle gje dekning i Network Norway. Etter det så fekk eg problem med kople til E-postserver på begge E-post kontoane som er lagt inn på telefonen, i tillegg så vil ikkje Ultra IM kople til server (chatte-program). Og likevel fungerer Opera Mini og Web-lesaren som er innebygd. Har også fått nye Wap/mms opsett av Onecall, brukar Nokia N70, brukar telefonen der det er Netcom dekning. Det ser ut som Onecall har blokkert for E-post server og diverse andre ting. Er det nokon som veit kva eg skal gjere for å få det til å fungere som før? Lenke til kommentar
arr1000 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hi Fikk nytt kort i dag og har samme problemer som deg. Fring og Live messenger fungerer ikke lenger. Geochasing fra Nokia fungerer heller ikke. Ser ut som at jeg må bytte leverandør Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Heisann! Det er bare å slette eksisterende innstillinger for wap, mms og internet -- for så å legge inn nye (riktige) innstillinger. Disse får du på http://onecall.moota.com/ Lenke til kommentar
terjes Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hei! Jeg har også akkurat det samme problemet,-når jeg prøver å kople meg opp mot E-post serveren får jeg beskjed om at den ikke finner postserveren. MMS og WAP fungerer fint. Dette problemet eksisterte ikke med det gamle SIM-kortet fra Onecall. Jeg bruker også telefonen (Nokia 6290) der det er Netcom dekning. Er det noen med andre telefoner som får E-post til å virke med det nye SIM-kortet til Onecall? Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Eg tvilar på at de får e-post til å virke med wap-oppsett. Prøv å opprette ein ny datakonto manuelt. Tilgangspunkt (apn) skal vere "internet", brukarnamn/passord blanke osv. Smtp-serveren trur eg skal vere smtp.networknorway.no Lenke til kommentar
IngveR Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 smtp er: smtp.nwn.no for utgående epost. Snubbel har rett at dere må legge inn nye instillinger for wap/internett/mms. Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 torbjornen hadde rett når det gjaldt manuelt opsett av tilgangspunkt, sidan Onecall sine nye opsett ikkje fungerer på E-post. så no fungerer iallfall e-posten. Lenke til kommentar
geir_a Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Edit: never mind... Endret 5. mars 2008 av geir_a Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Når eg no går inn på lenka ovanfor ser det ut til at det også er mogeleg å laste ned oppsett for internett. Slik var det ikkje for 14 dagar sidan, då fekk ein berre oppsett for wap og mms, og ein måtte difor setje opp innstillingane for internett (e-post/opera mini) manuelt. Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 smtp er: smtp.nwn.no for utgående epost. Hvor angir jeg dette? Har en SE K750i, og får opprettet en datakonto med apn, men finner ikke noe sted å angi SMTP. :s Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Server for utgåande e-post (smtp) finn du i innstillingane for e-postkontoen din. I desse innstillingane må du i tillegg også velje å kople til med datakontoen for internett, som du oppretta i følgje forrige innlegg. Endret 10. april 2008 av torbjornen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå