Gå til innhold

Hvilke RPGs er man nødt til å ha spilt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Savner NWN2: Mask of the Betrayer på den lista. Mye bedre enn de andre NWN spillene.

Den er der under forkortningen MotB.

 

Viste det men det var litt uklart og vanskelig å se siden det stod "neverwinter nights : MotB"

 

Legg til The Lord of the Rings - The Fellowship of the Ring bra black label. Dette spillet er basert på boka. Husker når jeg og bestekameraten min spilte det lørdagen og søndagen da jeg kjøpte det. Var helt rått og fengslende, vi ble ferdig søndag kveld. Eneste som var dumt med den var at den var litt kort men for en opplevelse. Anbefales!

 

Jeg følte frykten når jeg så nazgulene. Sikkelig frykt!

Endret av Arath
Lenke til kommentar

Skaff deg ultima 7 og last ned Exult. Da kan du spille ultima 7 prikkfritt på dagens maskiner. Grafikken i ultima 7 synes jeg er mer enn god nok den dag idag også. Animasjonene er kanskje litt røffe, men det overlever man. :)

 

Jeg spilte nylig gjennom hele Ultima 7 med Exult uten å støte på en eneste stor bug. Jeg synes det er tidenes absolutt beste rollespill.

 

På konsoll synes jeg Final Fantasy 7 er grisebra. Sikkert spilt det 3-4 ganger også. Ikke spilt noen av de andre spillene i noen av de seriene, men føler ikke jeg trenger det. :p

Lenke til kommentar
Skaff deg ultima 7 og last ned Exult. Da kan du spille ultima 7 prikkfritt på dagens maskiner. Grafikken i ultima 7 synes jeg er mer enn god nok den dag idag også. Animasjonene er kanskje litt røffe, men det overlever man. :)

 

Jeg spilte nylig gjennom hele Ultima 7 med Exult uten å støte på en eneste stor bug. Jeg synes det er tidenes absolutt beste rollespill.

 

På konsoll synes jeg Final Fantasy 7 er grisebra. Sikkert spilt det 3-4 ganger også. Ikke spilt noen av de andre spillene i noen av de seriene, men føler ikke jeg trenger det. :p

 

Yes.. Spillt igjennom det på min 100mhz pentium for 2-3 år siden sist. Skaffet meg også EA - Replay pakken til psp og har akkurat begynt på Ultima 7 : The black gate. Funker litt så som så på psp, men det går greit =)

 

Er helt enig med at grafikken fortsatt funker, med kanskje unntaket animasjonene. Men det samme gjelder forsåvidt for fallout/fallout 2 :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle god forslag :-). Pools of radiance har jeg ennå ikke prøvd, så det blir førstemann ut på spillelisten.

 

Kommer ikke til å oppdatere listen over, med mindre noen ønsker det. Tross alt mange meningsforskjeller angående hvilke spill som bør være med!

Lenke til kommentar
Rollespillentusiast uten å ha spilt Divine Divinity? :O

 

Jeg klassifiserer ikke DD, Diablo, TQ, Hellgate osv som RPGs

Du må gjerne klassifisere DD som fotballspill for min del, men det aner meg at du ikke har tenkt spesielt godt gjennom definisjonen av rollespill. Spill defineres som rollespill fullstendig uavhengig av hvordan kampsystemet fungerer. Man kan argumentere for at Diablo ikke er et rollespill, fordi man i for liten grad lever ut en rolle, og har for liten påvirkning på hovedpersonens handlinger (sier ikke nødvendigvis at jeg er enig i den vurderingen, men den er plausibel). Man kan imidlertid ikke hevde at Diablo ikke er et rollespill fordi det har et hurtig og "arkadepreget" kampsystem. Divine Divinity har, i likhet med Diablo, et relativt hurtig kampsystem, men det faller i en helt annen kategori hva rollespilling angår. I Divine Divinity har du valgmuligheter, frihet og rollespilling som har mer til felles med Baldur's Gate enn Diablo. Divine Divinity er ikke bare et rollespill, det er et dypt og engasjerende rollespill.

 

Mass Effect er jo også et knakende godt rollespill, på tross av at det er kamporientert. Det finnes ingen motsetning der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...