Makkafo Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Hei, jeg har et Nikon D80 kamera og en SB800 Blitz. Det jeg lurer på er hvordan jeg bruker SB800 trådløst? Jeg har lest manualen (Både D80 og SB800) men jeg har ikke funnet ut av det :S Derfor håpet jeg at noen her kunne hjelpe meg? Takk for alle svar Endret 4. mars 2008 av Makkafo Lenke til kommentar
Makkafo Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Tusen takk! men hvor finner jeg Flash menu på D80? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Akkurat på samme måte som han sier. Built in flash -> Commander mode (tror jeg) -> Velg kanal og modus Lenke til kommentar
Makkafo Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Ja, men er du sikker på at det er samme på D80 som på D200? Jeg finner hverfall ikke flash menu på mitt D80 kamera. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Har D80 jeg også og funker fint. Heter ikke "flash menu", men "built in flash". Dette er i den "røde" menyen hvor AF-innstillinger blant annet befinner seg. Kan hende du har valgt å ha en "simple menu", og da må du mest sannsynlig adde den inn, eller bare velge å bruke "full menu". Lenke til kommentar
Makkafo Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Ehm, ok. Hvordan adder jeg den eller velger "full menu" Endret 4. mars 2008 av Makkafo Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Vet du at du har simple menu? I så: Setup menu -> CSM/Setup menu -> Full Da skal "Built-in flash" være nummer 22 i Custom settings menu. Neste gang: Lek deg litt frem med kamera. Hvis du ikke kjenner det så godt, rot litt rundt i menyene og oppdag funksjoner du ikke visste fantes. Loking = læring Lenke til kommentar
Makkafo Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Ok:) tusen takk for all hjelpen:) et spørsmål til, må jeg stille inn noe annet på blitzen en det han viser på filmen? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Nope. Sett den på remote, så burde ting funke helt fine i første omgang Funker ting eller? Lenke til kommentar
Makkafo Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Nei:S Ok, jeg har gått inn på menyen på blitzen og satt den på remote også går jeg tilbake på starmenyen. det står det Remote (også er det en note som har en strek over seg(ser ut som om den er på lydløs)). også¨skrur jeg på kameraet, går inn på den røde menyen, går på build in flash, går inn på commander mode. også trykker jeg Done( her står alle modene på TTL og alle comp står på 0. og har chanal 3 (det har jeg også på blitzen(tror jeg)) Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Ikke tro, men vær sikker på at du har samme channel på kamera og på blitsen. Deretter skal du velge group. Sett den øverste "group A" til TTL og samme til "group B" forsåvidt. På blitsen må du deretter passe på at begge er i samme channel, og at blitsen er i enten "group A eller B". OK? Lenke til kommentar
Makkafo Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Diiigg:D:D nå funket det^^ Takk:D Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 hei. har sett vidoen. men ser ikkje helt kordan han stiller inn det for å få blitzen på kamera til å ikkje blande seg inn i eksponeringen, men kun fyre av SB blitzen. Noen som kan gi litt input på det? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) hei. har sett vidoen. men ser ikkje helt kordan han stiller inn det for å få blitzen på kamera til å ikkje blande seg inn i eksponeringen, men kun fyre av SB blitzen. Noen som kan gi litt input på det? Hvis du har D80 eller "høyere", stiller du inn "Built-in Flash" til "--" ("Blyantmenyen" -> 22, eller side 96 i brukermanualen til D80) Endret 6. mars 2008 av Oceanborn Lenke til kommentar
Makkafo Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 aah! nå skjønner jeg ingen ting. jeg tror blitzen er for kjapt ute med å blitse/kamera er fortreigt til å ta bider!(det er fremdeles snakk om trådløst) det funker helt fint når jeg bruker den på kameraet, men når jeg tar den av og skal holde den ved siden av ol. blir bilde altfor mørk og det er ikkenoe blitz der! :S Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 aah! nå skjønner jeg ingen ting. jeg tror blitzen er for kjapt ute med å blitse/kamera er fortreigt til å ta bider!(det er fremdeles snakk om trådløst) det funker helt fint når jeg bruker den på kameraet, men når jeg tar den av og skal holde den ved siden av ol. blir bilde altfor mørk og det er ikkenoe blitz der! :S Hvordan er blitsen satt opp? Kan du eventuelt legge ut et bilde av displayet til blitsen? Lenke til kommentar
Makkafo Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg har dessverre ikke mulig het til det nå, men det som står er; ch3 også er pil som er formet som en "S" også ved siden av det er det en et lyspere ikon(som lyser) under står det remote under det s¨tår det en M oså står det zoom under m-en:P 24mm grup a. sorry at jeg ikke kan legge ut bilde :S Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Det ser ut til at alt er riktig satt i blitsen, hvis kamera også er satt til Ch 3 og Group A skulle det virke. Hvis ikke, hvordan er kamera* satt opp? (Edit, tenker da på i blitsmenyen) Endret 6. mars 2008 av Oceanborn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå