Magnusha Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hei! Sitter her og vurderer å bestille tur til Bali. Tenkte å ta Ex. phil og ex.fac der nede, for å slippe unna fagene når jeg skal begynne på NTNU. Men hvordan er det med stipend/lån når jeg tar Ex.phil/ex.fac der nede? Får jeg mindre lån første semester ved NTNU? Er dette en fin måte å ta forbredende på? Er på nippet til å bestille, men hva mener dere? Takker for alle svar Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg har hørt gode ting om det å ta exphil/fac ute, men har ikke prøvd selv. Det jeg kan svare på er lånet. Du kan få mindre godkjent som stipend for førsteåret hvis du ikke tar fullt med fag. Hvis du fyller opp exphil-plassen med et annet fag (et du må ta senere uansett f.eks) så slipper du problemstillingen fordi du uansett er 100% student Lenke til kommentar
turbz Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Du får så mye lån som studiepoengene du har meldt deg opp til tilsier. Du tar jo eksamen gjennom en norsk høyskole, eller et norskt universitet. Stipend er 40% ca av lånet, som du først "får" etter du har bestått eksamen, dvs alt er lån helt til du består. Å studere dette på Bali er helt ubeskrivelig fantastisk bra, du vil ikke angre et sekund. Ikke noe å tenke på engang hvis du har muligheten. Opplevelse for livet. Ha det kjekt, og surfs up Lenke til kommentar
mfb Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 jeg vil ta ex.phil/ex.fac på bali, og alt er klart, må bare finne et sted jeg kan bestille dette. hvor gjør jeg dette? skal ta det på nyåret 2009 Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Gateway College http://gatewaycollege.no/ Lenke til kommentar
Pelle456 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Det er flere skoler på Bali. Du kan også ta Ex.phil. og Ex.fac. ved Kulturakademiet: www.kulturakademiet.no Lenke til kommentar
hawkiz Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 dra til bali med gateway college! tok idrett 1 og idrett 2 der. Helt herlig. Hvis du skal hoppe på en tung/lang utdanning ved NTNU så er dette perfekt. Tro meg, jeg studerer nå engelsk ved UiO og Exphil/exfac er to fag du ikke har lyst til å gjøre mer kjedelige enn det de er. Før jeg dro sjekket jeg opp litt forskjellig, og gateway leverer i gjennomsnitt bedre karakterer og lavere strykprosent på ihvertfall idrettsstudiene og exphil/exfac. Sykt flinke lærere er det også, samt noe som skiller deg ut fra "hopen" på en CV. Opplegget var utrolig proft, alt gikk på skinner. Studentavgiften kan kanskje virke dyr, men det er en hel del opplegg som er inkludert i prisen som skjer der nede, feks 2x båtturer, x antall middager, paintball osv(ihvertfall høst 06 og vår 07). Lykke til, high five! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå