Gå til innhold

hjelp til valg av 22"/24" til bildebehandling

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er på jakt etter en 22" eller 24" som primært skal brukes til bildebehandling og grafisk design..

Som dere kanskje skjønner har jeg ikke peiling på hva som er bra av skjermer, men jeg har fått med meg at S-IPS (eller S-PVA) er det mest aktuelle.. når det gjelder dette bruksområdet..

Har sett på Dell 2408WFP/2208WFP og Eizo FlexScan S2431W/S2231W (hva betyr WSE og WSEK?).. disse er jo S-PVA-panler.. jeg er lærling og har derfor ikke så god råd.. og regner egentlig med å oppgradere skjerm etterhvert..

Har dere noen forslag til hva slags skjerm jeg bør gå for?

Tenker en pris på rundt 5-6000, så 2408WFP koster litt i meste laget..

Håper på svar!

(beklager at jeg starter en ny tråd om dette, men de andre trådene jeg har spurt i har jeg ikke fått svar på..)

Endret av schwifty_five
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eizo er generellt bra til grafisk-arbeid (men sjekk paneltype ja). Ellers kan det sies at NEC og LaCie er kjent for også har duganes skjermer, men da i deres dyrere serier.

Mulig du bør tenke på å gå ned til en 20" i 4:3 format (1600*1200) da det er mye enklere å finne skjermer i din prisklasse med riktig panel (ingen 22" har S-IPS panel såvidt jeg vet). Samtidig kan en 24" med ålreit paneln og fargegjengivelse bli for dyr...

Lenke til kommentar
Eizo er generellt bra til grafisk-arbeid (men sjekk paneltype ja). Ellers kan det sies at NEC og LaCie er kjent for også har duganes skjermer, men da i deres dyrere serier.

Mulig du bør tenke på å gå ned til en 20" i 4:3 format (1600*1200) da det er mye enklere å finne skjermer i din prisklasse med riktig panel (ingen 22" har S-IPS panel såvidt jeg vet). Samtidig kan en 24" med ålreit paneln og fargegjengivelse bli for dyr...

har du noen forslag til hva slags skjermer som kan være alternative for meg?

Jeg ønsker å ha en skjerm som kan roteres 90 grader, da bildebehandling av høyformatsbilder er bedre da (:

jeg er som sagt lærling, så jeg har ikke behov for super-skjerm med en gang..

så kan S-PVA være et greit utgangspunkt? evt. bruke den som sekundærskjerm i et dualoppsett senere..?

og er det noen som vet hva WSE- og WSEK-endelsen på Eizo-skjermene står for?

Endret av schwifty_five
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...