Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Godkjent legitimasjon på utesteder.


Med

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snodig da. Jeg tok bekreftede kopier på servicetorget i kommunen i sommer, og også en på biblioteket i nabokommunen senest i høst, hvis jeg ikke husker feil.

 

Nøkkelordet her ligger vel antakelig i den setningen på postens informasjonsside (den Blåbær linket til) hvor det står "Unntak er hvis kopien skal være attestert av en offentlig tjenestemann. Dette må gjøres ved en offentlig etat." ;) Men i hvilke tilfeller kopien din må attesteres av en offentlig tjenestemann (og ikke bare en postansatt) er ikke godt å vite sånn helt uten videre...

Lenke til kommentar
Er det noe som regulerer hva slags leg utestedene kan akseptere? Eller er det opp til dem selv å bestemme?

Så lenge de er sikre på at du er i den alderen du sier du er tror jeg det holder.

 

Det tror jeg også, uten at jeg skal si det for sikkert. Mye av poenget med å kreve leg i døra er å forhindre at skjenkemyndighetene blir sure. Men i så fall er det vel naturlig at det er utestedet selv som velger hvor strenge de skal være mht. godkjent legitimasjon. Og dersom dette er tilfelle, er denne tråden uten mål og mening.

Lenke til kommentar
Jeg laget 3 rette kopier av vitnemålet mitt på biblioteket i hjembyen min. De hadde stempel som det stod RETT KOPI på.

Tipper de stemplene hadde blitt inndratt hvis biblioteket mistet denne funksjonen?

Inndratt? Av hvem egentlig? Tror du politiet reiser rundt og inndrar "Rett kopi"-stemplene fra alle landets biblioteker eller? Det har vel noe med hvor oppegående de som jobber ved bibliotekene er.

 

Forøvrig så kan jo hvem som helst kjøpe seg et "Rett kopi"-stempel. Det er ikke noe man trenger politiattest for å få utlevert liksom...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...