Blåbær Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Er det noe som regulerer hva slags leg utestedene kan akseptere? Eller er det opp til dem selv å bestemme? Så lenge de er sikre på at du er i den alderen du sier du er tror jeg det holder. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Snodig da. Jeg tok bekreftede kopier på servicetorget i kommunen i sommer, og også en på biblioteket i nabokommunen senest i høst, hvis jeg ikke husker feil. Nøkkelordet her ligger vel antakelig i den setningen på postens informasjonsside (den Blåbær linket til) hvor det står "Unntak er hvis kopien skal være attestert av en offentlig tjenestemann. Dette må gjøres ved en offentlig etat." Men i hvilke tilfeller kopien din må attesteres av en offentlig tjenestemann (og ikke bare en postansatt) er ikke godt å vite sånn helt uten videre... Lenke til kommentar
frevild Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Er det noe som regulerer hva slags leg utestedene kan akseptere? Eller er det opp til dem selv å bestemme? Så lenge de er sikre på at du er i den alderen du sier du er tror jeg det holder. Det tror jeg også, uten at jeg skal si det for sikkert. Mye av poenget med å kreve leg i døra er å forhindre at skjenkemyndighetene blir sure. Men i så fall er det vel naturlig at det er utestedet selv som velger hvor strenge de skal være mht. godkjent legitimasjon. Og dersom dette er tilfelle, er denne tråden uten mål og mening. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Vet ikke helt, for jeg personlig tviler på at et utested vil tillate at folk tar med private kopier av passet sitt for å komme seg inn på et utested. Det finnes så mange alternative gyldige legitimasjonsbeviser at det egentlig ikke burde være et problem. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg laget 3 rette kopier av vitnemålet mitt på biblioteket i hjembyen min. De hadde stempel som det stod RETT KOPI på.Tipper de stemplene hadde blitt inndratt hvis biblioteket mistet denne funksjonen? Inndratt? Av hvem egentlig? Tror du politiet reiser rundt og inndrar "Rett kopi"-stemplene fra alle landets biblioteker eller? Det har vel noe med hvor oppegående de som jobber ved bibliotekene er. Forøvrig så kan jo hvem som helst kjøpe seg et "Rett kopi"-stempel. Det er ikke noe man trenger politiattest for å få utlevert liksom... Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Er det rett kopi-stempelet alt som skal på kopien? Ikke noe signatur eller noe slikt? For vi har slike stempler på posten der jeg jobber.. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Ja, som du ser på linken jeg har vist fra postens hjemmesider så tilbyr de rett kopi. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Er det rett kopi-stempelet alt som skal på kopien? Ikke noe signatur eller noe slikt? Signatur tror jeg nok må med også. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Det er ikke noen reguleringer på hvem som kan ha et stempel som sier "rett kopi", men det finnes regler som sier hvem som må ha stemplet og underskrevet for at det skal være gyldig i noen sammenhenger. F.eks. når man skal opprette en ny bankkonto. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå