Med Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Kan man ha med seg et kopi av passet sitt når man skal inn på utesteder? Holder dette? Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Litt for lett å forfalske til at jeg tror det kan fungere som gyldig leg. Men noen feriesider anbefaler at man skal ta med en kopi av passet, i tilfelle man mister det ekte. Så da virker det som om det har litt gyldighet. I dunno. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Om kopi av pass skal være gyldig skal det vel være en attestert kopi, kopiert og stemplet ved en offentlig institusjon (rådhus, politi, skole e.l.). Det var iallfall det jeg fikk beskjed om å ta med til utlandet av forsikringsselskapet iallfall. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Skoler/rådhus har ikke lenger myndighet til å bekrefte rett kopi. Hva med å få deg et bankkort med bilde eller postens legitimasjonskort? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Sol79: Hvor gjøres det da? På politistasjonen? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 postens legitimasjonskort er vel ikke lengre brukt Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 http://www.posten.no/Portal/ProdukterTjenesterA-AA/I/IdKort/ Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Politiet, ambassader, UDI. Og sikkert fler kan gi deg rett kopi bevis. Har selv skandiabanken visakort og den er uten bilde slik at når jeg er på byen så har jeg med deg postens id-kort. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Sol79: Hvor gjøres det da? På politistasjonen? Mange biblioteker, kommunale servicetorg og en haug private kopisentre gjør dette. Som regel billigst på bibliotek eller kommune. Privat koster ofte en del. Hvis det bare er snakk om én kopi er det ett fett hvor man går.. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Skoler/rådhus har ikke lenger myndighet til å bekrefte rett kopi. Da jeg skulle søke rundt på mange sommerjobber for mange år tilbake, tok jeg kontakt med ungdomsskolen og ba om å få noen kopier av vitnemålet mitt som jeg kunne sende ved søknaden. Den ble stemplet og signert som 'rett kopi'. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 politistasjoner gjør det også Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Sol79: Hvor gjøres det da? På politistasjonen? Mange biblioteker, kommunale servicetorg og en haug private kopisentre gjør dette. Som regel billigst på bibliotek eller kommune. Privat koster ofte en del. Hvis det bare er snakk om én kopi er det ett fett hvor man går.. Før i tiden var det sånn ja, men det er ikke lov lenger. Mulig de gjør det likevel, men det stempelet er ikke filla verdt. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Sol79: Hvor gjøres det da? På politistasjonen? Mange biblioteker, kommunale servicetorg og en haug private kopisentre gjør dette. Som regel billigst på bibliotek eller kommune. Privat koster ofte en del. Hvis det bare er snakk om én kopi er det ett fett hvor man går.. Før i tiden var det sånn ja, men det er ikke lov lenger. Mulig de gjør det likevel, men det stempelet er ikke filla verdt. Javel? Når ble disse reglene endret? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg har heller ikke hørt om de "nye" reglene. Posten tilbyr fortsatt rett kopi. http://www.posten.no/Portal/ProdukterTjene...lleggstjenester Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Da jeg skulle kopiere vitnemålet mitt i fjor vår, så fikk jeg beskjed om at biblioteker ikke kan bekrefte gyldig kopi lenger. Og nei, det var ikke en delfilial i huttiheita, det var på Deichmanske. Regner med at de veit hva de driver med. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Snodig da. Jeg tok bekreftede kopier på servicetorget i kommunen i sommer, og også en på biblioteket i nabokommunen senest i høst, hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Er det noe som regulerer hva slags leg utestedene kan akseptere? Eller er det opp til dem selv å bestemme? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg laget 3 rette kopier av vitnemålet mitt på biblioteket i hjembyen min. De hadde stempel som det stod RETT KOPI på. Tipper de stemplene hadde blitt inndratt hvis biblioteket mistet denne funksjonen? Kopiene ble tatt i bibliotekets egen laserskriver-scanner. man betaler 2 kr. per kopi, men det gjelder alle utskrifter ved dette biblioteket. De tok ikke noe for å stemple vitnemålene og skrive under. det er kun får å dekke papirutgiftene og toneren de bruker for å kopiere. Det er godt man har biblioteker. Begge printerne hjemme gikk i stykker rett før fristen til å sende inn en bestemt søknad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå