drasdo Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Lurer på om noen som har erfaring eller tips til hva jeg skal gjøre med den forbaskede bilringen nederst på magen. Har gått ned 10 kg på 11 uker, men føler at magen er den samme. Blir litt frustrert at det ikke går bort noen kilo der. Tar situps hver dag pluss at jeg løper en del noen som har tips eller råd til hva som skal til? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Ikke ta situps hver dag. Du trenger hvile mellom øktene, musklene må få tid til å restituere seg. La det gå minst en dag mellom hver økt. Kanskje du skal prøve deg litt på crunches, situps kan i flere tilfeller har negativ effekt på ryggen, fordi man plasserer den i en "ubekvem" posisjon. Men til poenget. Selve magetreningen har "lite" å si. Det som teller er fettprosenten din. Å punktforbrenne er noe som egentlig skal fungere, i alle fall på papir. I praksis fungerer det sikkert også, men personlig tror jeg at det er i så liten grad at du bare kan gi faen i det. Det er ikke så altfor mye du kan gjøre (ingen "super"-triks), du får bare fortsette med negative kalorier, kombinert med kardio. Mageregionen er ofte det siste stedet fettet forsvinner, spesielt hos menn. Sørg for at du ikke går ned mer enn 05-1kg i uka (men det har du jo heller ikke, basert på det du skriver ovenfor). Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Kaster meg inn her jeg. Har selv litt mage, og det irriterer meg grønt. Er ikke akkurat superdefinert på resten av kroppen, men jeg er overbevisst om at mindre fett med hovedfokus på magen ville gjort mye med kroppen som helhet. Riktignok trener jeg ikke mye kardio, selv om det kanskje var det jeg skulle gjort. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Kardio er det jævligste i verden, så det skjønner jeg egentlig. Men hvis målet ditt er å bli "shredded", må man nesten bare bite i det sure eplet. Vet ikke helt hvordan dere trener magen, men for å sette det på spissen - "En milliard" situps/crunches kan aldri erstatte en skikkelig knebøy økt. Point being, at veldig mye fokus (isolasjon) på magen vil ikke gjøre noe særlig for deg. Endret 4. mars 2008 av Stian89 Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Ha et program som baserer seg på kardio og mage, 3 ganger i uken, å feks ta bein og rygg de resterende 2 dager. Mage/kardio - Intervaller - 3km Bein og Triceps Mage/ Kardio - 3km Rygg / Biceps Mage / Kardio 3km intervall. Vel,jeg hadde gitt det ett forsøk, spørs hvor bra det er. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Og hvor er resten av kroppen muskelgrupper? Kanskje du skulle si hvor du har rotet frem dette programmet hen? Hvilke øvelser er tenkt? Ikke overtenkt det. Negativ kcal, kardio, sunn og frisk løfting som vanlig (les: mye baseøvelser), itillegg til at du gir magen litt isolert oppmerksomhet, men ikke overdriv. Edit. Fin signatur forresten, hehe. Endret 4. mars 2008 av Stian89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå