Gå til innhold

hva er d råeste innen prossesor som er ute for øyeblikke????

elimin8r

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir selvsagt en helt subjektiv diskusjon.. Men AMD har slækket litt på PR Ratingen, og 3000+ er ikke lenger det samme sammenliknet med P4 3.06 som tidligere AMD cpu'er har vært sammenliknet med P4. Så jeg tror at jeg ville gått for det som er tilsvarende AMD/NForce2, nemlig P4/E7205. HT vil bli en kjekk bonus i tillegg, jeg gidder aldri lukke programmene i bakgrunnen, så kan tenke meg at det ville vært en fordel for meg.

Lenke til kommentar

Du faar jo snart kjoept Intel Pentium 4 Xeon 3.06Ghz med HT. (HP og noen andre pc forhandlere tilbyr jo naa dette har jeg sett).

Og ett dual system med ovennevnte prosessor paa E7505 chipsettet, og dual ddr-sdram maa jo vaere svaert kraftige saker... :p

Skulle gjerne sett en test med dual pentium 4 xeon 3.06ghz mot singel p4 3.06ghz. Om det er noen saerlig forskjell i spill og slikt. I progs som 3dsmax, etc er jo seff. dual systemet sterker.. Men er jo ikke alltid slikt i spill.. Eller?

M mmm.. Sitter i Florida.. Klokka er 16:42, og det er glovarmt ute.. :D

Najs..

Joachim

Lenke til kommentar
Du faar jo snart kjoept Intel Pentium 4 Xeon 3.06Ghz med HT. (HP og noen andre pc forhandlere tilbyr jo naa dette har jeg sett).

Og ett dual system med ovennevnte prosessor paa E7505 chipsettet, og dual ddr-sdram maa jo vaere svaert kraftige saker... :p

Skulle gjerne sett en test med dual pentium 4 xeon 3.06ghz mot singel p4 3.06ghz. Om det er noen saerlig forskjell i spill og slikt. I progs som 3dsmax, etc er jo seff. dual systemet sterker.. Men er jo ikke alltid slikt i spill.. Eller?

M mmm.. Sitter i Florida.. Klokka er 16:42, og det er glovarmt ute.. :D

Najs..

Joachim

Nei, dual CPU er ikke til noen nytte i noen av dagens spill (så vidt jeg vet). All programvare må være laget med dual-cpu støtte for å dra nytte av det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

amd barton 3000+ går forbi p4 3,06 med ht av og på..

de eneste som ikke fikk til den konklusjonen var toms hardware guide..

need i say more.

Lenke til kommentar
amd barton 3000+ går forbi p4 3,06 med ht av og på..

de eneste som ikke fikk til den konklusjonen var toms hardware guide..

need i say more.

Tja hardware.no sier: Barton må kunne sies å leve opp til forventningene som ble stilt før lansering. Generelt kan man si at Athlon XP 3000+ yter på lik linje med Pentium 4 3,06 GHz.

Så det er akkurat det samme hvilken du velger til ditt nye system. Prisen er dessverre stive på begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...