Zeph Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Ein 3 veker gammal XP2200+ og ein eldre AMD 1.4ghz vart prestert å knuse kjernen på, på samme dag....akk ja...er vel bare å logge meg inn på Komplett med ein gang... Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Ein 3 veker gammal XP2200+ og ein eldre AMD 1.4ghz vart prestert å knuse kjernen på, på samme dag....akk ja... Hvordan i svarte pine greide du det? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 må nett legge til at den XP2200 var den første CPUen eg noensinne satte på.... uansett...min Volcano 9 kjøler klarte susen med begge to....litt for skjev påsetting og så var det gjort....eg fikk nytt HK sammen med CPUen så eg har tatt den av og på ørten ganger....så det gikk nok litt for fort i svingene i slutten der ja...jaja....der lærte eg meg i det minste noe... Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Intel - Trenger jeg si mer? Der SLITER du med å knuse core'n Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 hihi jeg kjøpte min coolmod9 av en kompis som oxo knuste et par kjerner med den først, da ga han opp å solgte den til meg for slikk og ingenting Jeg tok ingen sjanser, så jeg bøyde ut klipset litt før jeg klinte den på...Men ja, den var et herk å montere!! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Intel - Trenger jeg si mer? Der SLITER du med å knuse core'n Jeg sliter med å knuse core'n på AMD prosessorer. En gang en kamerat hadde kjøpt ny maskin (i deler, blant annet en XP1400 var det vel) skulle jeg hjelpe han med å montere den. Ingen av oss hadde montert kjøler før, så vi visste ikke at vi måtte bruke skrutrekker for å benne festemekanismen ut og inn på festet på hovedkortet så vi trykket av all kraft, begge to, på kjøler og festemekanismen for å få vippet den over på festet på hovedkortet. Det gikk bra, og er i ettertid overrasket over at folk klarer å knuse AMD prosessorer. Selv har jeg montert to AMD prosessorer på min maskin, og byttet kjøler flere ganger (eksperimenterte med støy-kjøler forholdet). Har ikke hatt problemer ennå, og jeg monterer ganske kjapt uten å ha peil. Men... jeg har kanskje vært heldig. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Forbanna brythester, hvordan går det i det heletatt ann Bruk shim da for svarte...klarer du ikke spikre på kjøleren så få mora di til å gjøre det, skal fa€nmeg vedde på at hun ikke knuser no... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Kjøp et par Duron's til å "øve" på. De koster jo ingenting, så det er ikke farlig om de går istykker Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Fatter ikke hvordan dere klarer det. Jeg har satt av og på kjøleren min 30 ganger (helt sant, holdt på lenge for å få blyant trikset på den gamle duronen min til å funke) men har enda til gode å knuse coren... Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 hehehehehehehehehe har satt på ørten forskjellige kjølere på flere forskjellige systemer, men har aldri klart å knuse noe. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Skjønner ikke at produsentene av kjøleribber aldri lærer... Tror ingen andre Socket A-kjøleribber slår Taisol sin festeclips. Jeg har satt på en del kjøleribber der jeg har vært veldig redd for å ødelegge noe, men heldigvis har det bestandig gått bra. Lenke til kommentar
Champ Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 hjalp en kamerat og sette på en celeron prosessor for en god stund siden. var noe tull med de klemmene på vifta. tror aldri jeg har brukt så mye makt og kraft (slag ,dytting ,pirking med skrutrekker) på en prosessor, men den funker fint den dag idag Lenke til kommentar
corcky Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Snakk om uflaks. Bedre lykke neste gang. Gå for en Barton nå da. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Kjøp et par Duron's til å "øve" på. De koster jo ingenting, så det er ikke farlig om de går istykker LOL Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Dere monterer på kjølerne deres feil! Man skal ikke feste den ene klipsen også brekke kjølern forover mot kjernen. Du skal prøve å legge kjølern uten noe vinkel på kjerna og spenna på plass klipsene derfra. Bruk en fin skrutrekker Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Mm... Hørt om shim? Eller kanskje 4 hull rundt socket? Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 har dere problemer med og montere kjøler så prøv og monter kjøleren på hket uten at d er i kabinettet, gjorde det med min nyeste kjøler (taisol heatpipe) grunnen til det var fordi at den var så stor og festeklipset var litt vrient og få på. Den er jeg storfornøyd med, har 36c idle maks 40c med full load. Har aldri knust noen kjerne før og jeg har sikkert montert over 100 amd baserte pcer, det gjelder bare og være forsiktig og nøye. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Festeklips er for pingler! 4 hull rundt socket er tingen! Go Abit! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 joda...eg har fått med meg no at det er nok best å sette kjøleren rett ned på, o ikkje bøye den første klipsen først og så vippe kjøleren over.... men det er ein ting eg aldri har forstått og det er hvorfor produsentene av kjølerene ikkje lager slike fine festere på begge sidene av kjøleren....den eine er alltid uten ein slik som eg kan putte skrujernet nedi....ganske irriterende og med lite kabinett må eg ta ut PSUen for å ta avpå kjøler...det gjer ikkje akkurat situasjonen bedre... 4 hull er bedre ja...men da må eg investere i ein shim..dvs..100-200kr? pluss porto....+++...får halde meg til festeklips foreløpig. Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jeg har bestandig festa den ene først og så vippa over kjøleren. Men det går da an å gjøre det litt forsiktig da, trenger ikke bruke hver eneste muskel i kroppen for å feste kjøleren... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå