jahas Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Jeg har disse fagene fra videregående: 1 klasse: Naturfag Matte Engelsk Informatikk(?) 2. klasse: Engelsk (2eng) Matte(2mx) Fysikk(2fy) Geografi Eldre historie Samfunnslære Tysk Tysk skriftlig eksamen 3. Klasse Engelsk(3eng) Engelsk muntlig Matte(3mx) Biologi(2BI) Nyere Historie Gym Religion Norsk muntlig Norsk skriftlig Nynorsk Eksamen i norsk skriftlig: Eksamen i norsk muntlig: Eksamen i matte/engelsk skriftlig: Eksamen i muntlig: Mitt spørsmål er da hvordan jeg regner ut snittet. Vil jeg legge sammen alle karakterene og dele på antall, eller først regne ut en gjennomsnittskarakter for hvert fag (for eksempel 1m, 2mx, 3mx og en evt eksamen) og la det bli en karakter før jeg slår den sammen med de andre? Endret 4. mars 2008 av jj_89 Lenke til kommentar
bellad76 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 http://info.samordnaopptak.no/studiekompet...dereg_utdanning Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Bruk denne: http://folk.ntnu.no/sundve/vardafjell/poeng.php Fungerer kjempefint! Lenke til kommentar
jahas Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Må si jeg blir velig bitter, etter å ha undersøkt litt har jeg kommet frem til at hvis jeg følger det løpet jeg nå planlegger ville jeg ha fått 61,11 poeng , mens jeg med den nye reformen får 53-54 :S Det faktum at militærpoeng reduseres og at alle karakterer blir slått sammen, ikke regnet ut en middelverdi, gjør altså at jeg mister ca. 8 poeng... FY FAEN!!! HVEM H..... HAR LAGD DENNA REFORMEN??? Endret 4. mars 2008 av jj_89 Lenke til kommentar
bellad76 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Du tror vel ikke at det er slik at du taper 7-8 poeng mens alle andre du konkurrerer mot ikke taper noe som helst? Alle karakterene slåes sammen: Dette betyr at eksamenskarakterer teller mer enn det gjorde før, og at det lønner seg å komme opp i fag man er god i. Lønner seg mer enn tidligere å være god til eksamen - ingen dum forandring. Du mister 2 fordypningspoeng(hvis det er riktig at du bare har to studieretningsfag på 3-nivå). Mange andre mister 4, så reformen er der til fordel for deg. Ang realfagspoeng taper du da ingenting? Militærpoeng reduseres fra 3 til 2 for alle, og dette gjelder uansett bare i ordinær kvote. På hvilken måte mener du at du taper så mye på reformen? Endret 4. mars 2008 av bellad76 Lenke til kommentar
jahas Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Du tror vel ikke at det er slik at du taper 7-8 poeng mens alle andre du konkurrerer mot ikke taper noe som helst? Alle karakterene slåes sammen: Dette betyr at eksamenskarakterer teller mer enn det gjorde før, og at det lønner seg å komme opp i fag man er god i. Du mister 2 fordypningspoeng. Mange andre mister 4, så reformen er der til fordel for deg. Militærpoeng reduseres fra 3 til 2 for alle, og dette gjelder uansett bare i ordinær kvote. Mhm, er jo sant... Men jeg mister faktisk 0,28 poeng p.g.a. det nå blir en annen måte å regne ut snittet på (ref: eksamen). Dette skjer for di jeg får en "ekstra" treer i tysk, og sannsyneligvis to "ekstra" firere i norsk... Lenke til kommentar
bellad76 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Okei, men du er sikkert ikke den eneste som har dårligere karakterer på eksamen enn du hadde i standpunkt. Det er helt vanlig, så dette vil gjelde for svært mange av de du konkurrerer mot. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Okei, men du er sikkert ikke den eneste som har dårligere karakterer på eksamen enn du hadde i standpunkt. Det er helt vanlig, så dette vil gjelde for svært mange av de du konkurrerer mot. Jeg håper du har rett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå