boemann Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hei, jeg prøver å innstallere en ekstra minnebrikke i min Acer TravelMate 5520, noe jeg er blitt forsikret om at skal gå fint og være enkelt for en amatør som meg. Men hvor skal brikka sitte?! Jeg har åpnet og glodd, men tør ikke grave for mye inni her. Jeg så ingen naturlige steder til en brikke til. Noen som vet? Acer er ikke til noen hjelp ( og jeg begynner å bli frustrert!) Alle svar mottas med stor takk! boemann Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 De skal være to plasser til minnebrikker under det største dekselet under PC-en hvis jeg ikke tar mye feil. (minnebrikkene ser slik ut..) Lenke til kommentar
boemann Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg så den opprinnelige brikka og prøvde da også å finne ut hvor den ekstra skulle, men det var ingenting som var helt innlysende en plass for den. Brikka som var der, så ut til å være festet på sidene med noen "klips"-aktige ting, men det var ikke noe som liknet for den ekstra. Men jeg skal prøve å åpne maskinen om ikke så lenge og sjekke på nytt. (Og så langt jeg kan se er det bare et digert deksel under her). Men takk for svar! boemann Lenke til kommentar
boemann Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Oppdatering: Jeg har nå endelig fått svar fra Acer (måtte være litt brysk), men ikke bare ett. To! Synd de sa to forskjellige ting. Et sa det skulle være plass ved siden av den opprinnelige brikka, noe jeg fortsatt tviler på. Det andre sa det var plass under tastaturet. Det høres ikke helt usannsynlig ut. Fyren sa imidlertid ikke noe om hvordan man kommer til under der. Jeg prøvde med litt forsikig manipulering av panelt overfor tastaturet, men det hang til høyre, ved start-knappen. Noen som har vært borte i dette? Så fant jeg dette på nettet: http://www.kriyayoga.com/how_to/how_to_rep...n_ram_slot.html men det er jo en annen modell og jeg har ikke lyst til å begynne på noe kompliserte greier før jeg er rimelig sikker å at det vil virke. Kan noen hjelpe? boemann Lenke til kommentar
boemann Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Enda to svar fra Acer: 1: Sloten ligger på undersiden. 2: Sloten ligger under tastaturet. Det er lov å bli litt småfrustert, vel? To og en halv uke før de svarer, og nå klarer de ikke å bestemme seg. Det er ikke helt sikkert jeg kjøper Acer neste gang, nei... Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Min erfaring med laptoper og RAM er at de i 99% av tilfellene kommer med fult opp RAM slotter. Så som regel må man fjerne de gamle for å sette inn nye større. Har du sjekket om dette er tilfellet? Det kan hende de to RAM brikkene ligger over hverandre og derfor ser du ikke slot 2 siden den kan være under. Det er ikke uvanlig at ting ligger under keyboardet heller. Og det skal være en måte å komme til under, men hvordan vet jeg dessverre ikke. AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå