Hayer Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hei! Siste ''sjekk'' før jeg bestiller nytt hk. Hva er best til oc'ing Abit QuadGT eller Foxconn Mars? Hvilke gir generel best performance? Kortet skal brukes til å nå høye benches og 24 / 7 oc'ing.. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Da ville jeg kuttet ut Abit QuadGT,og spurt hvilke kort som er best av Abit IP35 Pro og Foxconn Mars. Hadde du spurt om det ville jeg sagt Abit IP35 Pro,da det koster atskillig mindre.Ytelsesmessig stiller de vel ganske likt. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 X38 mot P35... Vell om du har planer om å kjøre Crossfire så er det ingen tvil om at du da må slå til på Quad GT kortet til ABIT. Har selv det kortet og venter på kort nr 2 nå for å kjøre Crossfire (Var feil på det første kortet jeg fikk fra Komplett) Om du bare skal kjøre single kort eller Nvidia så er P35 mer enn nok og da kan du vurdere IP35 Pro. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Vil gjerne har CrossFire, men ser at mange sier at de støtter 16x og 4x hva skal det bety? (Snakker om skjermkort portene deres) Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Tror jeg ville ha gått for Foxconn Mars kortet. stoolman testet det her. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Hvis du skal overklokke er ASUS COMMANDO det eneste som duger. Mange som har tatt WR's på det nylig. P965 resurrection! http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=177903 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Vil gjerne har CrossFire, men ser at mange sier at de støtter 16x og 4x hva skal det bety? (Snakker om skjermkort portene deres) Skal du ha Crossfire, da er det ingenting å spekulere på i det HELE TATT! Quad GT eller ett annet HK med X38 brikkesett. Saken med 16x og 4x er faktisk ganske så enkelt, alle portene på HK'et er 16x i FYSISK form. Men port nr 1 er som oftest 16x hastighet mens port nr 2 er 4x båndbreddemessig. Problemene med Crossfire begynner da, du smekker i ett kort, du dundrer av sted med 16x båndbredde og det er mer enn nok. Du smekker inn kort nr 2 og slår på Crossfire og da skjer det... Du går rett ned i 4x hastighet på begge portene og du taper en god del ytelse. Mener å ha sett P35 kort som hadde maks 8x hastighet på port 1 og port 2 fikk de "resterende" 4x lanes for å lage en ekstra 8x port. Uansett, X38 er mye bedre på dette feltet og tilbyr 2x 16x båndbredde porter med en ekstra 16x fysisk bygget port med 4x båndbredde. Da har du i allefall skjermkort båndbredde som går over hva dagens kort som oftest klarer å bruke. Jeg hadde P35 kort men straks jeg ville prøve Crossfire så ble X38 på meg og det funker ganske bra må jeg si. Har selv Quad GT fra ABIT. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Så bare for å være helt sikker Quad GT fra ABIT tilbyr 2 16x båndbredde porten for CF? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Så bare for å være helt sikker Quad GT fra ABIT tilbyr 2 16x båndbredde porten for CF? Jepp, det stemmer helt og holdent, det er standard for alle X38 kort. Så om du skal ha X38 (Noe du helt og holdent må ha om du skal dundre med Crossfire i fremtiden) så er det bare å begynne å titte eller ta Quad GT'en. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Men har sett folk med 3ATI kort, støtter dette kortet det? Fant ikke noe som gjore meg så mye klokere på google.. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Men har sett folk med 3ATI kort, støtter dette kortet det?Fant ikke noe som gjore meg så mye klokere på google.. 3 ATi kort på 3 porter er ikke mulig med Intel nå så vidt jeg vet. Da må du ha AMD Spider plattformen og Phenom for å få det til om du ikke kjører ett HD 3870X2 og ett vanlig HD 3870. Den kombinasjonen fungerer den dag i dag, men venter fortsatt på bedre drivere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå