IRAA Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Jeg er litt forvirret over et par detaljer her..... Finnes det flere "DELUXE" versjoner? Det virker som om noen selges med RAID, mens andre ikke.... Og hva slags RAID er det snakk om? S-ATA raid? En annen ting jeg plukket opp et sted - dagens S-ATA kontrollere leverer ikke 150Mb/s, men 80! Da er vel hele vitsen borte??? ATA133 vil jo være overlegent bedre. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Jeg er litt forvirret over et par detaljer her..... Finnes det flere "DELUXE" versjoner? Det virker som om noen selges med RAID, mens andre ikke.... Og hva slags RAID er det snakk om? S-ATA raid? En annen ting jeg plukket opp et sted - dagens S-ATA kontrollere leverer ikke 150Mb/s, men 80! Da er vel hele vitsen borte??? ATA133 vil jo være overlegent bedre. Det skal vel vere bare en deluxe versjon og den har s-ata , men det er ingenting å tjene på å kjøpe det kortet kontra et PE/GE-V kort med mindre du har en prosessor med HT (3,06) har selv testet dette Lenke til kommentar
IRAA Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 Vel, doble minnekanaler er jo også noe å ta med seg. Og HT prosessorer blir langt rimeligere innen kort tid. Jeg vet at S-ATA er integrert. Det var ikke spørsmålet..... Lenke til kommentar
jevel Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jeg er litt forvirret over et par detaljer her..... Finnes det flere "DELUXE" versjoner? Det virker som om noen selges med RAID, mens andre ikke.... Og hva slags RAID er det snakk om? S-ATA raid? Så vidt jeg vet finnes det bare to versjoner. "uDeluxe", uten S-ATA, og Deluxe, med S-ATA RAID. En annen ting jeg plukket opp et sted - dagens S-ATA kontrollere leverer ikke 150Mb/s, men 80! Da er vel hele vitsen borte??? ATA133 vil jo være overlegent bedre. Dette henviser sannsynligvis til den eneste S-ATA disken som pr. dags dato er å få kjøpt; Seagate Barracuda IV S-ATA. Denne yter dårligere i S-ATA versjon enn i vanlig P-ATA. Det folk ofte glemmer når de ser specs. på S-ATA er at det svært sjelden er interfacet som er flaskehalsen. Diskene i seg selv klarer ikke å fylle båndbredden. -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Det skal vel vere bare en deluxe versjon og den har s-ata , men det er ingenting å tjene på å kjøpe det kortet kontra et PE/GE-V kort med mindre du har en prosessor med HT (3,06) har selv testet dette Ingenting er å ta i. Hvis du overklokker vil nok PE/GE komme best ut, men ellers vil 2 til 5% økning være mer reelle tall. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå