LucarioX Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Har sett litt på HDMI kabler. Noen som har noe å anbefalle? Vil ha en kabel som leverer full HD og et skarp, pent bilde. Trenger jeg å betale stort mer enn 200kr for en slik? Har sett kabler helt opp til 2000kr, er ikke det helt sykt? Lenke til kommentar
Triplejack Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 For å si det sånn, jeg har en HDMI kabel til 200 spenn, den fungerer utmerket. Jeg tror det er sånn at det ikke er så stor forskjell på de digitale kablene som det var på feks scart. Ikke ekspert, rett meg hvis jeg tar feil, men HDMI er HDMI og gir godt bilde uansett 2000 kr? LITT drøyt... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Skal du kun har noen få meter kjøper du deg ein til 100.- eller noe. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 jeg testet en 1m til 1600kr og en 1m fra clas ohlson til 129kr.. så absolutt ikke forskjell...mulig det er litt mer forskjell over lengre strekk, men jeg har en 5meter fra elkjøp til ca 100kr meteren... kan ikke si det er noe galt med den heller Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Eg foreslår at du tek eit søk, sidan dette spørsmålet har blitt stilt ein del gongar før. Svaret er som alltid at der ikkje er nokon vits i å kjøpe ein dyr HDMI-kabel. So lenge kabelen klarer å få fram bit-a frå PS3-en til TV-en, noko som ikkje er spesielt vanskeleg eller dyrt, får du EKSAKT samme bilete med ein billig kabel som med ein dyr ein. Dersom du absolutt vil bruke 2000 kroner, foreslår eg at du kjøper ein billig kabel, vekslar det du løyver til 50-lappar, og sett fyr på det. Då får du i alle fall litt varme for pengane. Bortsett frå pris, er der eigentleg berre to ting du treng å passe på: 1. At kabelen er lang nok til å rekke frå konsollen til TV-en. 2. Dersom du skal ha full HD (1080P), kan det vere lurt å kjøpe ein kabel som garanterar å kunne levere denne oppløysinga. Desse kostar gjerne nokre kroner meir (men ikkje veldig mange kroner). Kay Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Tror det er riktig som Triplejack sier. Det eneste jeg har merket som forskjell er lange strekk. Da jeg skulle ha et HDMI-strekk på 10 meter til min projektor, ville en billigkabel ikke føre fram signalet. En dyrere kabel klarte det helt fint. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Tror det er riktig som Triplejack sier.Det eneste jeg har merket som forskjell er lange strekk. Da jeg skulle ha et HDMI-strekk på 10 meter til min projektor, ville en billigkabel ikke føre fram signalet. En dyrere kabel klarte det helt fint. Triplejack mangler noe, og det sa KayAU over her. Og det er at ikke alle kabler klarer å levere 1080P så se etter kabler som garanterer at det går. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 1600 kroners HDMI kabler er bare keiserens nye klær.. Enten klarer kabelen 1080p, eller så klarer den ikke det, det er ingen kvalitetsforskjell mellom to kabler som klarer samme oppløsning. Selv bruker jeg en kabel som kostet meg en 50 lapp fra www.dealextreme.com, den betydelig dyrere kabelen jeg kjøpte i Norge taklet ikke 1080p. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå