JKJK Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Hei. Har en tatung V32MCHK LCD tv. Pr i dag er denne koblet til via DVI-HDMI mot et ATI 9600pro kort, noe som er en jævli dårlig løsning. Atikortet klarer ikke native oppløsningen til skjermen, og selv med powerstrip så blir det ikke helt bra. Har tenkt å kjøpe meg ny kombinert arbeidsstasjon/HTPC snart, og med denne en 24" Samsung SyncMaster 245B LCDskjerm (har en 21" triniton dell FAT-screen av billedrørstypen nå). Med dagens oppsett kan jeg ikke kjøre cloning av bildet på begge skjermene mine og samtidig la skjermene ha forskjellig oppløsning. Vil jeg kunne det med 8800GTS? Jeg vil altså ha samme bilde på begge skjermene (inkludert video), men la de ha hver sin native oppløsning. Mulig? Endret 4. mars 2008 av JKJK Lenke til kommentar
otis Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Det er jeg ganske sikker på at ikke går ann, mulig at Matrox sine spesial skjermkort kan det, men ikke noen helt vanlige kort. Kanskje Nvidia sin Quadro kort, kan gjøre jobben. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Grr! Så da er jeg stuck with "extended desktop" eller noe sånt da? Men det i seg selv er forsåvidt ikke noe problem hvis man kan tvinge media centeret til å starte på tv'en og at det går an å vise filmer på både primær og sekundærskjerm (men ikke samtidig). Har ikke nye AMD kort støtte for det heller? Har seriøst ikke grafikkprodusentene kommet lenger?! Noe jeg i såfall synes er UTROLIG dårlig! Edit: Hva med oppløsningen som tv'en krever? 1366x768 TROR jeg det er. Vil kortet takle det? Endret 5. mars 2008 av JKJK Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Ser at planen min om kloning med forskjellig oppløsning vil gå dårlig. Så da har jeg et spørsmål om plan b: Vil man i vista ultimate kunne sette at Media Center skal starte på sekundærskjerm fast? Lenke til kommentar
otis Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Det kan vel ordnes med Nvidia sitt kontroll panel. Der skal man kunne bestemme hva som skal starte hvor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå