Gå til innhold

Nokia E51 - Et godt valg?

Anbefalte innlegg

Skal i utgangspunktet ha nytt abonnement med ny operatør, og tenker da å kjøpe ny telefon i samme slengen. Skal kjøpe fra LYSE energi, og har sett en Nokia E51 til kr 499,-.

Er det noen som kan si litt om denne telefonen? Ulemper, fordeler?

Har sett på egenskapene, og den ser ut som en veldig bra telefon.

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Å leve er farlig, det er nok ingen av oss som overlever livet.

Det stemmer forsåvidt at E51 har forholdsvis høy stråling. Dette ville derimot ikke bekymret meg det grann, da jeg tar utgangspunkt at den anbefalte maksgrensen er satt forholdsvis lavt. Når i tillegg E51s stråling er 70% av hva som som er anbefalt, kunne jeg faktisk ikke brydd meg mindre.

Sakset fra http://sar.nokia.com/

Nokia E51 (Type RM-244)

CERTIFICATION INFORMATION (SAR)

THIS MOBILE DEVICE MEETS GUIDELINES FOR EXPOSURE TO RADIO WAVES.

Your mobile device is a radio transmitter and receiver. It is designed not to exceed the limits for exposure to radio waves recommended by international guidelines. These guidelines were developed by the independent scientific organization ICNIRP and include safety margins designed to assure the protection of all persons, regardless of age and health.

The exposure guidelines for mobile devices employ a unit of measurement known as the Specific Absorption Rate or SAR. The SAR limit stated in the ICNIRP guidelines is 2.0 watts/kilogram (W/kg) averaged over ten grams of tissue. Tests for SAR are conducted using standard operating positions with the device transmitting at its highest certified power level in all tested frequency bands. The actual SAR level of an operating device can be below the maximum value because the device is designed to use only the power required to reach the network. That amount changes depending on a number of factors such as how close you are to a network base station. The highest SAR value under the ICNIRP guidelines for use of the device at the ear is 1.40 W/kg.

Use of device accessories and enhancements may result in different SAR values. SAR values may vary depending on national reporting and testing requirements and the network band. Additional SAR information may be provided under product information at www.nokia.com.

Lenke til kommentar
Å leve er farlig, det er nok ingen av oss som overlever livet.

Det stemmer forsåvidt at E51 har forholdsvis høy stråling. Dette ville derimot ikke bekymret meg det grann, da jeg tar utgangspunkt at den anbefalte maksgrensen er satt forholdsvis lavt. Når i tillegg E51s stråling er 70% av hva som som er anbefalt, kunne jeg faktisk ikke brydd meg mindre.

Sakset fra http://sar.nokia.com/

Nokia E51 (Type RM-244)

CERTIFICATION INFORMATION (SAR)

THIS MOBILE DEVICE MEETS GUIDELINES FOR EXPOSURE TO RADIO WAVES.

Your mobile device is a radio transmitter and receiver. It is designed not to exceed the limits for exposure to radio waves recommended by international guidelines. These guidelines were developed by the independent scientific organization ICNIRP and include safety margins designed to assure the protection of all persons, regardless of age and health.

The exposure guidelines for mobile devices employ a unit of measurement known as the Specific Absorption Rate or SAR. The SAR limit stated in the ICNIRP guidelines is 2.0 watts/kilogram (W/kg) averaged over ten grams of tissue. Tests for SAR are conducted using standard operating positions with the device transmitting at its highest certified power level in all tested frequency bands. The actual SAR level of an operating device can be below the maximum value because the device is designed to use only the power required to reach the network. That amount changes depending on a number of factors such as how close you are to a network base station. The highest SAR value under the ICNIRP guidelines for use of the device at the ear is 1.40 W/kg.

Use of device accessories and enhancements may result in different SAR values. SAR values may vary depending on national reporting and testing requirements and the network band. Additional SAR information may be provided under product information at www.nokia.com.

Ja du har rett i det, at å leve er farlig, og at vi ikke overlever livet.

Men jeg er 17 år, og vil derfor helst unngå å påføre meg ting som kan gi meg alvorlige sykdommer senere i livet.

Dessuten, har jeg allerede en mobiltelefon som stråler relativt mindre enn E51. Grunnen til at jeg ville skifte, var fordi jeg ville ha nytt abonnement, og hvorfor ikke da kjøpe mobil med på kjøpet?

Samme hvor mye du IKKE bryr deg om kamera, radio eller andre selvfølgeligheter som denne telefonen ikke har så vil jeg tippe du vil savne dem etterhvert

Derfor tror jeg ikke dette er et bra valg generelt for 95% av befolkningen

Telefonen har MP3 og et 2 MP kamera

Lenke til kommentar
Der var du raskere enn meg :wow:

Ser den også har radio

trodde ikke denne serien hadde slike ting

Den ser ganske brukbar ut den telefonen, men det er en stund siden jeg la ut tråden for første gang, så jeg har endret oppfatning siden den gang. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe noen ny mobiltelefon med det første. Min førsteprioritet er ny PC.

Lenke til kommentar

kjempe flott telefon med bra batteri!!

det er litt uvant med egen "C" knapp, de første gangene endte med at jeg alltid lukket meldingen da jeg skulle prøve å slette ordet jeg skrev, men det er noe som man blir vant tilslutt. jeg har da kamera-versjonen, men kamera her duger, tar best i dagslys.

Veldig fet med egen taster til meny, kalender, kontakt liste og mail (meget viktig funksjon for meg)

deilig taser og skarp skjerm. Det er vel alt jeg har å si, den er topp 3 av Nokia telefonene jeg har hatt (etter N73 og E61i). Men ingen av de slår min godeste N1610 da bwah bwah.

Lenke til kommentar
..Hva med en n65? Det ser ut som diverse operatører prøver å bli kvitt dem rimelig desperat akkurat nå. (og den har sar- verdier til middels mot lett- stekt.)

E65 kanskje? :fun:

Fin telefon det også, blir noe av det samme som E51.

Har testet E51 i en ukes tid for litt siden, og jeg likte den veldig godt. Stilig, slank, S60 telefon med gode taster.

Bruker man kun kamera,mp3,ringe og sms/mms - så hadde jeg kanskje valgt en annen. Denne telefonen er laget for å brukes til langt mer enn bare det :)

Lenke til kommentar

Bruker E51 i jobbsammenheng og er fornøyd. Gode Exchange muligheter med SS60, strålingen kunne jeg vel egentlig ikke brydd meg mye med. Bruker uansett en BH-902 til nesten samtlige samtaler.

Noe av det herligste med E51 er at den i pris ikke er svindyr, men samtidig har et OS som går jevnt og ikke henger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...