Gå til innhold

Sjokkvideo - Her kaster den amerikanske soldaten valpen ned fjellsiden!?

Anbefalte innlegg

Man må da klare å se forskjellig på forskjellige situasjoner. Og hva har egentlig dette med utganspunket mitt å gjøre. Du snakker jo mot deg selv. Først sier du at dy bryr deg om dyr så sier du at å kaste en valp utfor en klippe ikke gjør noe. Herregud...

Ja, jeg forstår at de er egoister uten evne til å sette seg inn i andre veseners lidelse. Jeg forstår også at de er speciesists som er hjernevasket til å tro at mennesket er en gudelignende skapning hvis smertefølelse overgår smertefølelsen til alle andre organismer på jorden.

Ugh.. dere vil bare ikke skjønne Frohmanns poeng og henger dere opp i enkle utsagn.

Hva slags informasjon sitter du på som antyder at dette dyret døde momentant?

Med hva slags informasjon sitter du med i det hele tatt for denne videoen ?

Trist ? - Ja

Betyr det at man må bruke tid og krefter for å tenke på denne stakars valpen ? - Ikke nødvendigvis

Betyr det at man er en drittsekk som ikke bryr seg om andre medmennesker eller dyr og torturer dem for morskyld ? - Nei

Endret av Pels
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere må huske på at denne valpen er INGENTING i forhold til hvor mange mennesker som blir drept i krigen!!

Helt jævli grusomt at folk i det hele tatt greier å drepe. Le når de dreper søte valper sier litt hvor mye skade krigen har gjort i hodene deres.

Lenke til kommentar

Er det forkastelig at noen kaster en valp ned en skrent for underholdningens skyld? Ja.

Er det en bagatell i forhold til alle andre overgrepene som blir begått i en krigssituasjon? Overhodet ikke.

Den argumentasjonen deres med at det bare er en valp og at det skjer verre overgrep mot mennesker daglig er helt på jordet. Nå var det nå engang en video av en valp som ble vist, og jeg er sikker på at de som idag sitter og er provosert på valpens vegne hadde vært like engasjert hvis det hadde vært en video av et barn som ble torturert. Ikke prøv å rasjonaliser bort deres egen mangel på empati ved å si at det skjer mye verre ting hele tiden; selvfølgelig gjør det det!

Det at barn blir hjernevasket til drapsmaskiner i Afrika og får livene sine permanent ødelagt på grunn av dette, gjør vel ikke at dere dropper å være empatiske ovenfor et barn i Norge som blir banket av den alkoholiserte stefaren sin?

Objektivt sett er det første en langt verre hendelse, men det betyr ikke at enhver empatisk individ ikke hadde følt med sistnevnte for det.

Bare fordi man alltid kan finne verre hendelser enn hva det er snakk om, betyr ikke det at man skal bruke det som argumentasjon for å ikke bry seg.

Lenke til kommentar

søt valp, men her er det store dilemmaet. hvis alle de uskyldige menneskene og de torturerte krigsfangene hadde fått like mye oppmerksomhet som denne valpen, vel da hadde verden vert en bedre plass. Men det får de ikke. Hva sier det om verden, og ikke minst om oss?

Lenke til kommentar

Slik jeg ser på det, er det prinsippet med handlingen. Soldaten kaster hvalpen ut kun for sin egen glede, iforhold til sivile som dør hver dag, vi er vandt til å høre om det. Mens en forsvarsløs liten valp er det ingen som vil skade med vilje.

Lenke til kommentar
Er det forkastelig at noen kaster en valp ned en skrent for underholdningens skyld? Ja.

Er det en bagatell i forhold til alle andre overgrepene som blir begått i en krigssituasjon? Overhodet ikke.

Den argumentasjonen deres med at det bare er en valp og at det skjer verre overgrep mot mennesker daglig er helt på jordet. Nå var det nå engang en video av en valp som ble vist, og jeg er sikker på at de som idag sitter og er provosert på valpens vegne hadde vært like engasjert hvis det hadde vært en video av et barn som ble torturert. Ikke prøv å rasjonaliser bort deres egen mangel på empati ved å si at det skjer mye verre ting hele tiden; selvfølgelig gjør det det!

Det at barn blir hjernevasket til drapsmaskiner i Afrika og får livene sine permanent ødelagt på grunn av dette, gjør vel ikke at dere dropper å være empatiske ovenfor et barn i Norge som blir banket av den alkoholiserte stefaren sin?

Objektivt sett er det første en langt verre hendelse, men det betyr ikke at enhver empatisk individ ikke hadde følt med sistnevnte for det.

Bare fordi man alltid kan finne verre hendelser enn hva det er snakk om, betyr ikke det at man skal bruke det som argumentasjon for å ikke bry seg.

Du mener altså at hunder er mer verdt enn andre dyr? Den eneste grunnen til at du synes synd på den er fordi den er søt, ikke sant?

Burde du ikke spare den enorme empatien din for noen virkelige store uretferdigheter.

Eksemplet ditt fungerer ikke fordi vi mener at barn i Norge er mer verdt enn barn i Afrika. At barn blir mishandlet er en av de verre tingene som skjer i Norge. Roper du ut hvis en voksen blir kjeftet på grunn av gal grunn, eller beholder du skrikingen til mer viktige saker.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Du mener altså at hunder er mer verdt enn andre dyr?

Hvor har jeg sagt det?

Den eneste grunnen til at du synes synd på den er fordi den er søt, ikke sant?

Nei.

Burde du ikke spare den enorme empatien din for noen virkelige store uretferdigheter.

Herregud.

Eksemplet ditt fungerer ikke fordi vi mener at barn i Norge er mer verdt enn barn i Afrika.

Du snakker på vegne av de 4.5 millionene som bor i Norge?

At barn blir mishandlet er en av de verre tingene som skjer i Norge. Roper du ut hvis en voksen blir kjeftet på grunn av gal grunn, eller beholder du skrikingen til mer viktige saker.

Usammenhengende, uklart og fraværende budskap. Til neste gang foreslår jeg at du legger stråmennene på hyllen og prøver å forstå hva jeg skriver, istedenfor å tillegge meg oppfatninger du ikke har noen forutsetning for å vite om jeg har eller ikke.

2+

Lenke til kommentar
Du mener altså at hunder er mer verdt enn andre dyr? Den eneste grunnen til at du synes synd på den er fordi den er søt, ikke sant?

Eksemplet ditt fungerer ikke fordi vi mener at barn i Norge er mer verdt enn barn i Afrika. At barn blir mishandlet er en av de verre tingene som skjer i Norge. Roper du ut hvis en voksen blir kjeftet på grunn av gal grunn, eller beholder du skrikingen til mer viktige saker.

Kalinken har helt rett. Det eneste du og dine likesinnede gjør er å rasjonalisere deres egen mangel på empati. Du prøver å opphøye deg selv ved å skryte av din konsekvente mangel på empati, eller din "integritet" som likegyldig overfor tortur og drap på alle dyrearter, mens du rakker ned på de som gir uttrykk for sin medlidenhet med dyret i videoen - ene og alene fordi de unnlater å nevne at det forekommer tilsvarende hendelser med mindre søte dyrearter, og ikke minst mennesker.

Det hadde vært fint om du kunne svare på følgende spørsmål:

1) Hva gjør du for å hindre overgrep mot dyr?

2) Du kalte meg en hykler. Kan du utdype dette? Til opplysning har jeg vært vegetarianer i 18 år, jeg har ingen dyr i fangenskap, og jeg har medfølelse for alle organismer som lider.

PS. Jeg hadde tenkt å svare i tråden din om kakerlakker og fortelle at jeg ble rasende av å se denne videoen, men jeg kom ikke så langt fordi tråden ble stengt.

Lenke til kommentar
søt valp, men her er det store dilemmaet. hvis alle de uskyldige menneskene og de torturerte krigsfangene hadde fått like mye oppmerksomhet som denne valpen, vel da hadde verden vert en bedre plass. Men det får de ikke. Hva sier det om verden, og ikke minst om oss?

Påstår du at Irak-krigen ikke har fått mye oppmerksomhet i media? Hadde media fått tilgang på filmmateriale fra alle grusomhetene som daglig skjer i Irak, vil de vist det. Garantert.

Lenke til kommentar

Så du spiser kun økologisk dyrket frukt og grønt? Siden om du spiser ting som de sprøyter, er dette med på å fremme bruken av sprøytemiddel, og i det store kan regnes som dyreplageri.

Prøver ikke være frekk, bare ønsker å se hvor grensen din går for hva du selv gjør for å unngå lidelser ovenfor andre, da du går såpass kraftig ut med kritikk på de som ikke deler ditt syn på ting.

Lenke til kommentar

Kalinken har helt rett. Det eneste du og dine likesinnede gjør er å rasjonalisere deres egen mangel på empati. Du prøver å opphøye deg selv ved å skryte av din konsekvente mangel på empati, eller din "integritet" som likegyldig overfor tortur og drap på alle dyrearter, mens du rakker ned på de som gir uttrykk for sin medlidenhet med dyret i videoen - ene og alene fordi de unnlater å nevne at det forekommer tilsvarende hendelser med mindre søte dyrearter, og ikke minst mennesker.

Det hadde vært fint om du kunne svare på følgende spørsmål:

1) Hva gjør du for å hindre overgrep mot dyr?

2) Du kalte meg en hykler. Kan du utdype dette? Til opplysning har jeg vært vegetarianer i 18 år, jeg har ingen dyr i fangenskap, og jeg har medfølelse for alle organismer som lider.

PS. Jeg hadde tenkt å svare i tråden din om kakerlakker og fortelle at jeg ble rasende av å se denne videoen, men jeg kom ikke så langt fordi tråden ble stengt.

Tull, imotsetming til deg bryr jeg meg om alle dyr. Du har allerede bevist at du bare bryr deg om søte dyr ved at du ikke tok eksemplet mitt med kakkerlakken seriøst.

1. Jeg kjemper mot de virkelige problemene. Jeg går ikke rundt og klager på hvordan en eller annen tilfeldig hund har det. Her er mine meninger http://video.google.com/videoplay?docid=-1282796533661048967 se den. Dette er hvor de virkelige problemene ligger, ikke bare den hunden som du bare støtter fordi den er søt.

2. Du er en hykler nettop på grunn av hva du skrev til meg etter at jeg viste deg filmen. Hadde du brydd deg like mye om kakkerlakker som hunder ville du aldri ha kalt meg uintilegent for å vise medlidenhet for kakkerlakker. ''

Re PS: Hvis du ville komme til å gjøre det, hvorfor skrev du ikke en lignende post i dette emnet?

Kalinken: At du ikke sier ting direkte betyr ikke at det er opplagt at du mener det. Ok, så du mener alle dyr er like mye verdt. Hvis dette er sant spør jeg deg igjen, burde du ikke fokusere på de virkelige uretferdighetene. Når du klager på en bagatell fjerner du fokuset fra de virkelige uretferdighetene og vi glemmer at det skjer mye verre ting i verden. De virkelige uretferdighetene er ikke pelsfarmer, det er ikke hunder som blir plaget, men det er problemer som du aldri har klaget på. I filmen jeg siterte forstår du hva de virkelige problemene som finnes, og jeg blir irritert når jeg ser sånne som deg ta fokuset vekk fra dem fordi du synes hunder er søte.

Norske folk totalt sett mener at norske barn er mer verdt enn afrikanske barn. Hvis du ikke ser dette er du blind og døv. Hvis du siterer idiotisk vil selvfølgelig budskapet ikke komme like lett frem. Tror ikke det trenger en mesterhjerne for å forstå dette.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Så du spiser kun økologisk dyrket frukt og grønt? Siden om du spiser ting som de sprøyter, er dette med på å fremme bruken av sprøytemiddel, og i det store kan regnes som dyreplageri.

Prøver ikke være frekk, bare ønsker å se hvor grensen din går for hva du selv gjør for å unngå lidelser ovenfor andre, da du går såpass kraftig ut med kritikk på de som ikke deler ditt syn på ting.

Nei, jeg gjør ikke det. Jeg kjøper dog utelukkende økologisk melk, fordi det har en mer eller mindre direkte positiv innvirkning på livet til kyrne som produserer denne melken.

Lenke til kommentar
Tull, imotsetming til deg bryr jeg meg om alle dyr. Du har allerede bevist at du bare bryr deg om søte dyr ved at du ikke tok eksemplet mitt med kakkerlakken seriøst.

Dette er jo bare løgn. Innlegget ditt var ironisk, og det innrømmer du også selv:

For det første lagde jeg ikke den filmen, og jeg ville aldri ha pint en kakerlakk på den måten.

Ok, la meg skrive et innlegg uten ironi. Jeg brukte ironi fordi det viser dobbeltmoralen deres. Dere sier at dere bryr dere like mye om alle dyr og det hadde ikke noe å si om det var en rotte som ble kastet ut av klippen.

1. Jeg kjemper mot de virkelige problemene. Jeg går ikke rundt og klager på hvordan en eller annen tilfeldig hund har det. Her er mine meninger http://video.google.com/videoplay?docid=-1282796533661048967 se den. Dette er hvor de virkelige problemene ligger, ikke bare den hunden som du bare støtter fordi den er søt.

Hvordan kjemper du?

2. Du er en hykler nettop på grunn av hva du skrev til meg etter at jeg viste deg filmen. Hadde du brydd deg like mye om kakkerlakker som hunder ville du aldri ha kalt meg uintilegent for å vise medlidenhet for kakkerlakker.

Jeg skrev det jeg skrev fordi jeg skjønte at innlegget ditt bare var ironisering og håning av andres meninger.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du annta det? Det var helt likt emnestarterens innlegg, men du tok det ikke seriøst. Jeg var ikke ironisk, så jeg ser ikke poenget ditt der. Jeg bare overdramatiserte. Dette hadde jeg ikke skrevet og du tok ikke meg seriøst og du kalte meg uinteligent fordi jeg bryr meg om kakkerlakker, fordi det er bare de søte dyrene som vi må bry oss om, ikke sant? Jeg håner din dobbeltmoral, mener du at det er galt av meg å håne en dobbeltmoral hvor man sier at man bryr seg om alle dyr, men i virkeligheten bare bryr seg om de søte.

Har du noen gang skrevet noen innlegg her på forumet hvor du ikke har referert til søte dyr og klaget på dyremishandling?

Lenke til kommentar
Kalinken: At du ikke sier ting direkte betyr ikke at det er opplagt at du mener det.

Ehhh?

Ok, så du mener alle dyr er like mye verdt.

Igjen en antakelse du ikke har grunnlag for å komme med. Jeg synes at all sadistisk dyreplageri er ille, ja, men selvfølgelig synes jeg det er verre med noen som dreper en hund enn noen som dreper en bananflue.

Hvis dette er sant spør jeg deg igjen, burde du ikke fokusere på de virkelige uretferdighetene.

Det går an å fokusere på flere ting på en gang. Det er ikke sånn at hvis man har empati i en sak mister man automatisk muligheten for å være empatisk i en annen. Jeg har tidligere i det siste gått ut i enda hardere ordelag mot torturen mennesker blir utsatt for på Abu Grahib, så jeg bruker ikke all min tid på å tenke på den lille valpen, om det er det du tror.

Når du klager på en bagatell fjerner du fokuset fra de virkelige uretferdighetene og vi glemmer at det skjer mye verre ting i verden.

Mine innlegg har først og fremst vært rettet mot arrogansen som dere selvutnevnte 100% rasjonelle mennesker retter mot de av oss som er empatiske mot dyr i unødvendige lidelser.

De virkelige uretferdighetene er ikke pelsfarmer, det er ikke hunder som blir plaget, men det er problemer som du aldri har klaget på. I filmen jeg siterte forstår du hva de virkelige problemene som finnes, og jeg blir irritert når jeg ser sånne som deg ta fokuset vekk fra dem fordi du synes hunder er søte. Norske folk totalt sett mener at norske barn er mer verdt enn afrikanske barn. Hvis du ikke ser dette er du blind og døv. Hvis du siterer idiotisk vil selvfølgelig budskapet ikke komme like lett frem. Tror ikke det trenger en mesterhjerne for å forstå dette.

En gjennomgående trend i dine innlegg er din hang til å latterliggjøre motdebattanter for meninger du tillegger dem. Du må jobbe med hersketeknikkene dine.

Vær så snill og forhold deg til det jeg skriver, nå. Jeg synes forøvrig ikke at min sitering er idiotisk, tvert imot synes jeg den belyser hvilken del av innlegget ditt jeg kommenterer på en ryddig måte. Du er velkommen til å bruke den samme teknikken for å tydeliggjøre budskapet i dine egne innlegg.

Lenke til kommentar

Kalinken: Ja, det går ann å fokusere på flere ting på en gang, men hvor mer du fokuserer på en ting hvor mindre fokuserer du på andre ting. Vi lever ikke i en drømmeverden og da må du fokusere på det viktigste. At du har gått ut mot torturen mot mennesker hjelper saken din lite. Det viser bare anda bedre hvor hyklers du er. Du blir dritsur når noen fanger blir torturert i Irak, men når USA dreper flere hundretusner av Irakere er du stille. Når en liten søt hundevalp blir drept skriker du høyt, mens når millioner av dyr blir mishandlet i kjøttindustrien er du stille.

Det er helt greit at du synes synd på hunden. Jeg synes også det var idiotisk gjort av soldatene, men skal jeg bli sur blir jeg sur på noe mer viktig enn en liten bagatell sånn som det der.

Jeg forbeholder meg til det du skriver, men jeg velger å skrive det på denen måten fordi da kommer poenget mye lettere frem. Hvis du legger merke til det svarer jeg på alle poengene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...