Gå til innhold

Sjokkvideo - Her kaster den amerikanske soldaten valpen ned fjellsiden!?

Anbefalte innlegg

Jeg synes hele nyheten var helt for jævlig å lese fordi: Det var en valp, den var søt, hunder er våre beste venner osv. Så ja, jeg føler delvis med deg og er delvis enig. Men samtidig så har Frohman rett i sin sak. Du har et jævlig tilfelle av dobbelmoral her, Spenol.

Ey, take a chill pill, SynSwitch.

Det er fint at du har så sterke følelser kun for søte dyr og samtidig insinuerer at dyr som ikke er søte kan få helt vilkårlig behandling uten at det påvirker deg. :-)

Hjernen din har tydeligvis ikke klart å få med seg hele posten min. Les igjen, og se om du klarer å svare en gang til uten å vri på det hele.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir bare trist av å lese sånt, drepe uskyldige valper for moroskyld, kast heller noen mennesker utenfor sier nå jeg.

Yeah, valper > mennesker læzm. \m/ (o_O) \m/

Kan du forklare nøyaktig hva som er galt med å synes synd på et dyr som blir kastet utfor et stup?

Lenke til kommentar
Spenol;

Har du prøvd å forstå tankegangen til Frohman og Skarstad?

Edit: Hvis du har, evnt. forklare for oss alle? Spar meg for eventuelle spissformuleringer.

Ja, jeg forstår at de er egoister uten evne til å sette seg inn i andre veseners lidelse. Jeg forstår også at de er speciesists som er hjernevasket til å tro at mennesket er en gudelignende skapning hvis smertefølelse overgår smertefølelsen til alle andre organismer på jorden.

Okei, så med andre ord... Nei?

Lenke til kommentar
Blir bare trist av å lese sånt, drepe uskyldige valper for moroskyld, kast heller noen mennesker utenfor sier nå jeg.

Yeah, valper > mennesker læzm. \m/ (o_O) \m/

Kan du forklare nøyaktig hva som er galt med å synes synd på et dyr som blir kastet utfor et stup?

Er dette forumet fylt opp av en del mennesker som kun leser halve setninger? Jeg har skrevet et innlegg, dedikert spesielt til deg på første side av denne tråden Spenol, bare bla over dit og les, så slipper jeg å sitte å skrive enda mer. Jeg var delvis enig i hvordan du følte.

Lenke til kommentar
Okei, så med andre ord... Nei?

Jeg er ikke interessert i hva som foregår i hodet ditt. Det eneste jeg bryr meg om er at du har en forkastelig moral, og at du håner mennesker som viser medlidenhet med dyr. Denne tråden omhandler et tilfelle av dyremishandling, og ditt eneste bidrag er å fortelle de som lar seg bli forarget at de er hyklere. Dette hadde vært greit hvis du var en person som gjorde en innsats for å hjelpe både stygge og pene dyr, men du er ikke det. Du sier selv ettertrykkelig at du driter i at dyr dør - også at de dør for maten din, i en prosess som du omtaler som "nødvendig".

Lenke til kommentar
Er dette forumet fylt opp av en del mennesker som kun leser halve setninger? Jeg har skrevet et innlegg, dedikert spesielt til deg på første side av denne tråden Spenol, bare bla over dit og les, så slipper jeg å sitte å skrive enda mer. Jeg var delvis enig i hvordan du følte.

Tenker du på innlegget der du skriver at jeg "har et jævlig tilfelle av dobbeltmoral"?

Lenke til kommentar

Hunder er jo dyr som en god del mennesker føler veldig stor empati ved, og de er et "symbol" på uskyldige, morsomme følgesvenner (i allefall betydningen av å ha en hund idag). Selvsagt ville ingen brydd seg om videoen hvis det var en øgle elns som ble kastet utenfor. Nei, alle liv er dessverre ikke verdt like mye for alle. Å drepe en hund er følelsesmessig ganske nærme det å drepe et menneske vil mange tenke, det er bla derfor reaksjonene på denne videoen er så sterke.

Men Jeg har fremdeles til gode å se at noen har posta et barnedrap begått av soldater på skildret så tydelig.

Jeg veit ikke om debatten om hvorvidt videoen er falsk eller ekte er lagt død, men den ser helt klart ekte ut (dvs bikkja lever). Hunden har trukki bein og armer sammen, på en død hund ville de ha hengt og slengt som ei marionette. Det er ikke mystisk at bikkja bjeffer ETTER at den har blitt kasta, akkurat som at en hund får vondt ETTER at sprøyta er stukket inn. Dyret har jo ingen anelse om hva som skal skje.

Lenke til kommentar

Tenker du på innlegget der du skriver at jeg "har et jævlig tilfelle av dobbeltmoral"?

Applaus!

Lenke til kommentar
Hunder er jo dyr som en god del mennesker føler veldig stor empati ved, og de er et "symbol" på uskyldige, morsomme følgesvenner (i allefall betydningen av å ha en hund idag). Selvsagt ville ingen brydd seg om videoen hvis det var en øgle elns som ble kastet utenfor. Nei, alle liv er dessverre ikke verdt like mye for alle. Å drepe en hund er følelsesmessig ganske nærme det å drepe et menneske vil mange tenke, det er bla derfor reaksjonene på denne videoen er så sterke.

Mitt største ankepunkt er at det finnes personer som prøver å begrense rammene for hva som kan diskuteres, f.eks. at det ikke er riktig å fokusere på dyremishandling uten å nevne mishandling av mennesker i samme åndedrag. Det verste er at dette ikke gjøres av filantroper, altruister eller oppriktig snille mennesker med moralsk integritet, men kverulanter som bare er ute etter å drite ut andre mennesker i noe som ser ut til å være et forsøk på å bygge opp sitt eget selvbilde.

Lenke til kommentar

Applaus!

Da kan du jo fortelle meg hvorfor jeg har dobbeltmoral.

Lenke til kommentar

Er en avsporing enkelte forsøker på ved å gjøre dette til en sak om en "søt valp"

Det ville blitt tilsvarende sterke reaksjoner om det dreide seg om en voksen "stygg" hund.

Se forøvrig videon jeg postet på forrige side med "voksen stygg hund i hovedrollen" som blir plaget av amerikanske soldater. Kommentarfeltet på YouTube fyller seg rask opp på den videon også for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Hvorfor kaste bikkja utfor fjellet, i utgangspunktet? Er man så psyk, er man kapabel til overgrep mot mennesker også.

Så alle som forlater katta si i ferien er kapabel til å gjøre det samme med barna sine også? Flott analyse. Du kunne i hvertfall lagt til "muligens".

Lenke til kommentar
Ja, det er forkastelig når det er en person vi kan peke ut som er synderen. Når vi samlet er årasken til at dyrearter lider og til og med går tapt, så er det ikke stort mer en pytt pytt og fortsette som før.

Og så lenge dyret ikke er et søtt pelskledd lite krek med store øyne, hvem faen bryr seg lzmm?

Jeg bryr meg og det burde du gjøre å!

Er en avsporing enkelte forsøker på ved å gjøre dette til en sak om en "søt valp". Det ville blitt tilsvarende sterke reaksjoner om det dreide seg om en voksen "stygg" hund.

Akkurat. Har ikke noe med å gjøre at dyret var søtt eller ei.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Mitt største ankepunkt er at det finnes personer som prøver å begrense rammene for hva som kan diskuteres, f.eks. at det ikke er riktig å fokusere på dyremishandling uten å nevne mishandling av mennesker i samme åndedrag. Det verste er at dette ikke gjøres av filantroper, altruister eller oppriktig snille mennesker med moralsk integritet, men kverulanter som bare er ute etter å drite ut andre mennesker i noe som ser ut til å være et forsøk på å bygge opp sitt eget selvbilde.

Enig, det er ofte veldig slitsomt med dette forumet!

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

For ordens skyld: Hva man får lov å diskutere her på forumet begrenses bare av retningslinjene. Ellers er regelen enkel, synes man et emne er meningsløst er det lov å la være å poste. Det er derimot ikke lov å poste for å si at dette skal ikke andre diskutere fordi man selv finner det meningsløst. Det får bli opp til dem.

Når det er sagt: Dette er et diskusjonsforum. Det er lov å være uenig. Like så selvsagt som at det er lov å starte en diskusjon om dyremishandling uten å ta opp alle andre verdensproblemer samtidig, så er det lov og relevant å si at dette synes man ikke er noen stor sak nettopp fordi man mener at det finnes andre og viktigere problemer å diskutere. Tråder her på forumet er ikke forbeholdt de som er enige med trådstarter.

Men man får altså ikke lov å trenere debatten eller idiotforklare deltagerne i den av den grunn. Deltar man i en diskusjon får man argumentere saklig for sitt syn, selv om synet er at det ikke er noen ting å bry seg om. Og man får godta at andre har en annet synsvinkel, selv om man ikke er enig i synsvinkelen.

Geir :)

Lenke til kommentar
Jeg er ikke interessert i hva som foregår i hodet ditt. Det eneste jeg bryr meg om er at du har en forkastelig moral, og at du håner mennesker som viser medlidenhet med dyr. Denne tråden omhandler et tilfelle av dyremishandling, og ditt eneste bidrag er å fortelle de som lar seg bli forarget at de er hyklere. Dette hadde vært greit hvis du var en person som gjorde en innsats for å hjelpe både stygge og pene dyr, men du er ikke det. Du sier selv ettertrykkelig at du driter i at dyr dør - også at de dør for maten din, i en prosess som du omtaler som "nødvendig".

Du er ikke interessert i å se min side av saken, hvilket gjør deg til en fanatiker.

Driter ikke i at dyr dør, jeg driter i dette enkelt tilfelle. Det er en valp, drept i et krigsområde. Dyret hadde nok aldri klart seg i første omgang. Og ja, mange her er hyklere, og jeg gjør en innsats for massemord, og torturering av hvilket som helst dyr. Men det er 1 valp. One, uno, én. Den døde mest sannsynlig momentant, noe som ikke gjør det til, som du har påstått under hele tråden, et dyr som lider. Jeg bryr meg om dyr som lider, så lenge ikke naturen går sin gang, eller dyret skal havne på min tallerken.

Hvis du ser en elg sitte fast i gjørma, hva gjør du, da?

Lenke til kommentar

Kjære Frohman:

Nå er det ikke undertegnede som har "påstått" noenting, det er VG Nett som hadde en sak om det aktuelle temaet. Greit at det er en krigssone og at dyr dør hele tiden, men dette handler om grov (eventuell) lik skjending (ingen har bevist at dyret allerede var dødt) som er govt forkastelig. At du ser på saken på den måten du gjør er helt greit, men da kan du heller ikke si at du er interessert i dyr, som du sier så fint at du er. Har ikke noe å si om dyret var dødt eller ikke.

Og om dyret hadde klart seg eller ikke er ikke opp til deg å slå fast, dette vet du nemlig ingenting om!

Og at du mener jeg er en fanatiker for de jeg er glad i dyr får stå for din regning.

EDIT: Skrivelief

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...