Spenol Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Det er derfor ekstra provoserende å se sosialister formelig skryte av sin mangel på medfølelse for dyr som lider eller dør. Skryte? Nå er jeg spent. Hva kaller du dette? Og så lenge dyret ikke er et søtt pelskledd lite krek med store øyne, hvem faen bryr seg lzmm? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Hva kaller du dette? En parodi. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Hva kaller du dette? En parodi. Du latterliggjør de som har empati med søte dyr. Det er det samme som å skryte av at du selv ikke har empati. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Du latterliggjør de som har empati med søte dyr. Det er det samme som å skryte av at du selv ikke har empati. Jeg latterliggjør de som har empati med søte dyr, men kun med søte dyr. (Flesteparten av dyrebeskytterne i denne tråden, med andre ord.) Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Må si meg enig med Frohman i denne saken. har akkurat hans synspunkt fra saken også: jeg liker dyr, men ikke folk som torturerer, men hvorfor skal vi sippe over en valp når hundrevis av mennesker dør av tortur, skader og forblødning hver dag. skal vedde på de på filmen ikke er de eneste som har gjort det heller. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Ja, det er egentlig irrelevant om det er soldater som gjør det eller ikke. Men jeg vedder for at ingen hadde løftet et øyebryn hvis det var en tunfisk han kastet utfor. Så jeg er helt enig med Frohman. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Du latterliggjør de som har empati med søte dyr. Det er det samme som å skryte av at du selv ikke har empati. Jeg latterliggjør de som har empati med søte dyr, men kun med søte dyr. (Flesteparten av dyrebeskytterne i denne tråden, med andre ord.) Hva gir deg rett til det? I følge deg selv har du ikke empati hverken med søte eller stygge dyr, noe som gjør deg moralsk underlegen personene du prøver å latterliggjøre. Å ha medfølelse med dyr er ubetinget positivt, og din totale mangel på medfølelse er ubetinget negativ. Hvis vi overfører logikken din til relasjoner mellom mennesker, bør jeg kunne forvente at du som forkjemper for palestinernes rettigheter foretar deg noe annet enn å være en tastaturrytter på diskusjon.no, og i stedet reiser ned til midt-østen og deltar i palestinernes krigføring mot Israel. Hvis ikke kan jeg latterliggjøre din på mangel på konsekvens og integritet. Endret 5. mars 2008 av Spenol Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Var det ikke en irriterende lik debatt om dyremishandling for bare en uke eller to siden? Uansett er det vel ingen som mener at man kan kaste så mange valper man vil ut fra en fjellskrent, men det er verre ting som skjer i verden, og den ene valpen er langt fra det verste som to amerikanske soldater kunne kastet ned derfra. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Hva gir deg rett til det? Hva gir deg rett til å oppføre deg som du har gjort gjennom hele tråden, bla. angrepet på Skarstad. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Uansett er det vel ingen som mener at man kan kaste så mange valper man vil ut fra en fjellskrent, men det er verre ting som skjer i verden, og den ene valpen er langt fra det verste som to amerikanske soldater kunne kastet ned derfra. Mener du at det er feil å diskutere saker som dette fordi det skjer verre ting i verden? Hvis det er standarden kan vi like godt kutte ut all innenrikspolitisk debatt i Norge, for de menneskelige lidelsene her hjemme er ingenting i forhold til det som skjer i global skala. Hva gir deg rett til det? Hva gir deg rett til å oppføre deg som du har gjort gjennom hele tråden, bla. angrepet på Skarstad. Har jeg angrepet Skarstad? Vis meg hvor. Hvorfor svarer du forresten på spørsmålene mine med nye spørsmål? Jeg har stilt deg en rekke spørsmål i denne tråden som du unnlater å svare på. Endret 5. mars 2008 av Spenol Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Har jeg angrepet Skarstad? Vis meg hvor. Du har helt rett. Det er ofte de konservative/markedsliberale/høyrevridde som kritiserer folks empati og engasjement i saker som denne, og kritikken går ofte ut på at det er feil å fokusere på dyrs lidelser og død når det finnes mennesker som lider og dør. Dette kommer fra personer som støttet invasjonen av Irak og annen nylig militær aggresjon - med andre ord personer som har total forakt for alt liv, mennesker så vel som dyr. Likevel presterer disse undermenneskene å beskylde dyrevernere for å være "anti-menneske" og "anti-liv". Argumentasjonen deres er irrasjonel, ulogisk, inkonsekvent og direkte latterlig. De har ingen troverdighet og burde egentlig bare holde kjeft. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Man kan gjerne diskutere saken, gjør som dere vil. Jeg sier bare at det blir småteit å grine for den ene søte hunden, bare fordi det er en søt hund. Og innenrikspolitikk-sammenligningen din ble bare latterlig, de debattene handler faktisk om noe som handler og påvirker oss, og er ikke litt det samme som denne saken her. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Ny video, her plager de en forkrøplet/skadet hund http://www.youtube.com/watch?v=mAe6ZYehlG4 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Har jeg angrepet Skarstad? Vis meg hvor. Du har helt rett. Det er ofte de konservative/markedsliberale/høyrevridde som kritiserer folks empati og engasjement i saker som denne, og kritikken går ofte ut på at det er feil å fokusere på dyrs lidelser og død når det finnes mennesker som lider og dør. Dette kommer fra personer som støttet invasjonen av Irak og annen nylig militær aggresjon - med andre ord personer som har total forakt for alt liv, mennesker så vel som dyr. Likevel presterer disse undermenneskene å beskylde dyrevernere for å være "anti-menneske" og "anti-liv". Argumentasjonen deres er irrasjonel, ulogisk, inkonsekvent og direkte latterlig. De har ingen troverdighet og burde egentlig bare holde kjeft. Det var overhodet ikke tilsiktet Svarstad, og det er du fullstendig klar over. Du prøver deg bare på et skittent triks, nemlig å dikte opp et personangrep med den hensikt å få en moderator til å reagere mot meg. Svar heller på de relevante spørsmålene mine i stedet for å lyge om personangrep. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Ey Spenol, take a chill pill mann. Liker du biff? Hvis ja: sitter du å griner over den kua som har blitt slaktet? Sitter du der og synes SYND på det kjøttstykket du har liggende på tallerkenen din? For man kan begrunne med at jojo det dyret har blitt slaktet med ett formål: nemlig mat til mennesker. Men likevel, det er begått et DRAP på en KU! Forskjellen er: Hunden -> Kastet utenfor et fjell -> Death Incarnate. Ku -> Drept/slaktet -> Dessikrert i småbiter -> Pakket i plastposer -> Spist. Og hvis du fortsatt ikke ser hva jeg prøver å si, tenk på begge situasjoner, bare erstatt det med et menneske i begge tilfellene, hva er verst tror du? Mest nedverdigende? Tortur eller ikke tortur, hva har det å si? Som en annen bruker skrev ovenfor, om dem kasta en fisk så ville ingen brydd seg, foruten hardcore vegetarianske greenpeace aktivister. Jeg synes hele nyheten var helt for jævlig å lese fordi: Det var en valp, den var søt, hunder er våre beste venner osv. Så ja, jeg føler delvis med deg og er delvis enig. Men samtidig så har Frohman rett i sin sak. Du har et jævlig tilfelle av dobbelmoral her, Spenol. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Spenol; Har du prøvd å forstå tankegangen til Frohman og Skarstad? Edit: Hvis du har, evnt. forklare for oss alle? Spar meg for eventuelle spissformuleringer. Endret 5. mars 2008 av Centuss Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Man kan gjerne diskutere saken, gjør som dere vil. Jeg sier bare at det blir småteit å grine for den ene søte hunden, bare fordi det er en søt hund. Og innenrikspolitikk-sammenligningen din ble bare latterlig, de debattene handler faktisk om noe som handler og påvirker oss, og er ikke litt det samme som denne saken her. Tror du det er noen som sitter og griner her? Det må være lov å uttrykke sinne over dyremishandling uten å bli beskyldt for å være en "feminin romperytter" (som en forhenværende "debattant" skrev tidligere i denne tråden.) Sammenligningen med innenrikspolitikk er veldig relevant, for rammene som du prøver å sette for debatten er at det kun er de mest graverende og ekstreme hendelsene som skal kunne diskuteres. Skal det faktum at innrikspolitikken vår "faktisk påvirker oss" liksom være et argument med tyngde og slagkraft? Den daglige politiske debatten i Norge dreier seg om saker som blekner sammenlignet med daglige hendelser i eksempelvis Irak. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Ey Spenol, take a chill pill mann. Liker du biff? Hvis ja: sitter du å griner over den kua som har blitt slaktet? Sitter du der og synes SYND på det kjøttstykket du har liggende på tallerkenen din? For man kan begrunne med at jojo det dyret har blitt slaktet med ett formål: nemlig mat til mennesker. Men likevel, det er begått et DRAP på en KU! Forskjellen er: Hunden -> Kastet utenfor et fjell -> Death Incarnate. Ku -> Drept/slaktet -> Dessikrert i småbiter -> Pakket i plastposer -> Spist. Og hvis du fortsatt ikke ser hva jeg prøver å si, tenk på begge situasjoner, bare erstatt det med et menneske i begge tilfellene, hva er verst tror du? Mest nedverdigende? Tortur eller ikke tortur, hva har det å si? Som en annen bruker skrev ovenfor, om dem kasta en fisk så ville ingen brydd seg, foruten hardcore vegetarianske greenpeace aktivister. Jeg synes hele nyheten var helt for jævlig å lese fordi: Det var en valp, den var søt, hunder er våre beste venner osv. Så ja, jeg føler delvis med deg og er delvis enig. Men samtidig så har Frohman rett i sin sak. Du har et jævlig tilfelle av dobbelmoral her, Spenol. Jeg har ikke spist dyr siden 80-tallet, så innlegget ditt er fullstendig verdiløst. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Spenol; Har du prøvd å forstå tankegangen til Frohman og Skarstad? Edit: Hvis du har, evnt. forklare for oss alle? Spar meg for eventuelle spissformuleringer. Ja, jeg forstår at de er egoister uten evne til å sette seg inn i andre veseners lidelse. Jeg forstår også at de er speciesists som er hjernevasket til å tro at mennesket er en gudelignende skapning hvis smertefølelse overgår smertefølelsen til alle andre organismer på jorden. Lenke til kommentar
corge Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg synes hele nyheten var helt for jævlig å lese fordi: Det var en valp, den var søt, hunder er våre beste venner osv. Så ja, jeg føler delvis med deg og er delvis enig. Men samtidig så har Frohman rett i sin sak. Du har et jævlig tilfelle av dobbelmoral her, Spenol. Ey, take a chill pill, SynSwitch. Det er fint at du har så sterke følelser kun for søte dyr og samtidig insinuerer at dyr som ikke er søte kan få helt vilkårlig behandling uten at det påvirker deg. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå